To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI 125KM 98'] Kilka problemów z silnikiem

karolkx - 20-07-2015, 18:45
Temat postu: [Cari 1.8 GDI 125KM 98'] Kilka problemów z silnikiem
Witam wszystkich mitsumaniaków, chciałem poradzić się was odnośnie mojej Cari. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas odpalania samochodu silnik pracuje nierówno i jakby nim trochę trzęsło, sytuacja ta trwa chwile, po czym silnik na moment podbije obroty i zaczyna stabilnie działać. Drugim z problemów jest, nazwałbym to "dławieniem" silnika, objawia się to lekko falującymi obrotami w granicach na oko: 300-800 obr., na luzie, z tendencją do schodzenia coraz niżej, silnik wtedy trochę podbije obroty i tak w kółko, dodam, że te 2 powyższe problemy nasilają się, gdy samochód nagrzeje się na słońcu i są mniej lub nawet nie są w ogóle odczuwalne, gdy na zewnątrz jest chłodno. Trzeci problem pojawił się w ciągu ostatnich dni, otóż jak dodam minimalnie gazu, słychać coś w rodzaju takiego metalicznego dzwonienia w okolicach właśnie silnika, przypomina to drżenie metalowego elementu na czymś metalowym. Odnośnie 2-óch pierwszych problemów podejrzewam świece/cewki/przewody WN, a ostatni wygląda mi na coś związanego z układem wydechowym. Co o tym sądzicie? Jakie koszty mnie czekają i od czego zaczęli byście naprawę. Z góry dziękuję za odpowiedzi, opis jest dość lakoniczny, ale niestety nie jestem mechanikiem, nie chce też niepotrzebnie nabić komuś kieszeni. Pozdrawiam.
robertdg - 20-07-2015, 22:23

Profilaktycznie należałoby sprawdzić czystośc przepustnicy i kolektora, przy dużym zabrudzeniu wyczyścić, dodatkowo wypadałoby podpiąc skaner diagnostyczny aby sprawdzić poprawnosć działania osprzętu elektrycznego silnika (czujniki temperatury, przepływka, etc)
Brzęczeć może luźna osłona termiczna wydechu, wkład tłumika, etc, możliwości jest wiele

karolkx - 21-07-2015, 00:35

Zapomniałem dodać, że sprawdzałem, czy są jakieś błędy metodą zwarcia 1 i 4 pinu w gnieździe diagnostycznym, nie był zgłaszany żaden błąd.
robertdg - 21-07-2015, 08:21

Bardziej rozchodzi się o parametry rzeczywiste:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

karolkx - 21-07-2015, 14:20

Czy ten z aukcji: http://allegro.pl/vag-kkl...901320100.html, nadaje się do mojej Cari 98' GDI 125KM przed liftem? Pod wskazanym wątkiem piszą, że przed bodajże 2000 rokiem szło tylko wymrugać kody, zadziała zatem evoscan?
icet14 - 21-07-2015, 17:45

Mam bardzo podobne problemy z silnikiem. Jeżeli chodzi o jazdę w chłodne dni silnik pracuje w miarę ok, ale gdy jest gorąco i przejadę ok 30km gdy chce zwiększyć obroty silnik zaczyna się dławić, czasem dochodzi do tego że silnik nie ma mocy i muszę zrobić postój, gdy zgaszę samochód po jeździe aby ponownie odpalić muszę odczekać minimum 20 minut, a odpala dopiero za którymś razem po dziwnym trzepaniu silnikiem. Dodatkowo czasem obroty spadają do 0 i gaśnie. Do sedna:
Wykryło mi 2 błedy:
1- coś z podawaniem paliwa, wymieniana była pompka paliwa w zbiorniku, więc mechanik powiedział ze to będzie uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa) ponieważ nie dostaje tyle paliwa ile trzeba i ciśnienie wskazywał około 3MPa na postoju i do 5 podczas jazdy, a ponoć powinien minimum 2x więcej.
2- przepustnica, falowanie obrotów i spadanie do 0.
3- to metaliczne trzepanie, możesz sprawdzić czy blacha (chyba na kolektorze nie jest poluzowana) u mnie też tak stuka a blacha jest skorodowana pod podkładkami od śrub.

Pytanie do ekspertów nie jestem mechanikiem i chciałem się dowiedzieć co sądzicie o tych diagnozach?
Czy ktoś się orientuje czy można regenerować te pompy?
Czy przepustnice opłaca się wymieniać? I jeżeli tak ( nowa/używana ) ?

robertdg - 21-07-2015, 21:01

karolkx napisał/a:
Czy ten z aukcji: http://allegro.pl/vag-kkl...901320100.html, nadaje się do mojej Cari 98' GDI 125KM przed liftem? Pod wskazanym wątkiem piszą, że przed bodajże 2000 rokiem szło tylko wymrugać kody, zadziała zatem evoscan?
Jest OK, postępuj zgodnie z podanym wcześniej watkiem
Piwor - 21-07-2015, 22:16

icet14 napisał/a:
1- coś z podawaniem paliwa, wymieniana była pompka paliwa w zbiorniku, więc mechanik powiedział ze to będzie uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa) ponieważ nie dostaje tyle paliwa ile trzeba i ciśnienie wskazywał około 3MPa na postoju i do 5 podczas jazdy, a ponoć powinien minimum 2x więcej.


Proszę: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

icet14 napisał/a:
2- przepustnica, falowanie obrotów i spadanie do 0.


Proszę: http://forum.mitsumaniaki...7d1a26a11fece8a i http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379

Podaj rok produkcji. Jakie były błędy?

icet14 - 23-07-2015, 14:50

rok produkcji 1999
a tych numerów błędów nie pamiętam niestety i mechanik też nie ;/
dzwoniłem to powiedział że jeden błąd to od przepustnicy a drugi od paliwa, powiedział że może być pompa w baku, filtry no i na końcu pompa WC, ale pompę w baku wymieniał mi z kolei jakiś miesiąc temu inny mechanik ponieważ samochód w pewnym momencie stanął i ponoć pompa była uszkodzona, więc w teorii zostaje pompa WC.
Spróbuje z wymianą tych filtrów w pompie może coś da.

Budrys - 23-07-2015, 18:40

icet14 napisał/a:
rok produkcji 1999
a tych numerów błędów nie pamiętam niestety i mechanik też nie ;/
dzwoniłem to powiedział że jeden błąd to od przepustnicy a drugi od paliwa, powiedział że może być pompa w baku, filtry no i na końcu pompa WC, ale pompę w baku wymieniał mi z kolei jakiś miesiąc temu inny mechanik ponieważ samochód w pewnym momencie stanął i ponoć pompa była uszkodzona, więc w teorii zostaje pompa WC.
Spróbuje z wymianą tych filtrów w pompie może coś da.

Być może zawiesił się czujnik WC. Spróbuj na zapalonym silniku pokręcić śrubką w całym zakresie. Miałem kiedyś podobne objawy, po paru km było za niskie ciśnienie paliwa i auto ledwo jechało.

icet14 - 23-07-2015, 19:43

Budrys napisał/a:
Być może zawiesił się czujnik WC. Spróbuj na zapalonym silniku pokręcić śrubką w całym zakresie. Miałem kiedyś podobne objawy, po paru km było za niskie ciśnienie paliwa i auto ledwo jechało.


Chodzi o jakąś śrubkę na pompie WC? Jak możesz być bardziej szczegółowy bo nie znam się na tym :)

plecho1 - 23-07-2015, 19:49

Poczytaj tematy podane przez Piwor, a na większość pytań znajdziesz odpowiedzi dodatkowo poczytaj ten o sprawdzaniu błędów za pomocą kawałka drucika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Budrys - 23-07-2015, 21:22

icet14 napisał/a:
Budrys napisał/a:
Być może zawiesił się czujnik WC. Spróbuj na zapalonym silniku pokręcić śrubką w całym zakresie. Miałem kiedyś podobne objawy, po paru km było za niskie ciśnienie paliwa i auto ledwo jechało.


Chodzi o jakąś śrubkę na pompie WC? Jak możesz być bardziej szczegółowy bo nie znam się na tym :)

Imbus na regulatorze wc, zabezpieczony żółtą kropką farby. Jest zaraz za wtyczką na pompie wc z boku z prawej strony, pod ostatnim filterkiem paliwa.

karolkx - 23-07-2015, 21:42

Witam ponownie, przewód doszedł pomiary porobione i smutek na twarzy. Wychodzi na to, że za moje problemy odpowiada sonda lambda. Po odpalenie silnika, pracuje nierówno dopóki nie odpali się sonda, wtedy zaczyna pracować stabilnie, z drugiej sondy nie odczytuje nic, więc głośniejszy wydech to być może rozwalony katalizator, muszę poszukać jakiegoś wolnego kanału i zobaczyć, jak to wygląda od spodu. Wyjaśniałoby to też odczuwalne większe zużycie paliwa. jakie byłyby odpowiednie sondy dla mojej Cari, ew. ile trzeba by liczyćna wydech? Z góry dzięki raz jeszcze.

PS. Zastanawia mnie tylko, czemu nie są zgłaszane żadne błędy, dioda od check-a i abs-u migają jednostajnie cały czas.

plecho1 - 24-07-2015, 06:39

karolkx, masz auto sprzed 2001 i nie masz drugiej sondy. To że auto nierówno pracuje wcale nie musi być winą sondy bo zanim sonda się rozgrzeje aby poprawnie zaczęła pracować, to ECU bez jej pomocy ustawia dawkę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group