To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [ II 2.0 DID] Szarpie przy 1100 obrotow.

Tha_chriz - 26-07-2015, 17:25
Temat postu: [ II 2.0 DID] Szarpie przy 1100 obrotow.
Witam,
Szukalem czy gdzies musze sie przywitac i nie znalazlem.

Pisze z problemem bo mechanicy nie potrafia zdjagnozowac co sie dzieje.
Outlander 2007 2.0 did, 187k przebiegu. Auto mialo zaslepiony EGR i wyciety DPF przez poprzedniego wlasciciela mechanika.

Wszystko smiga jednak w korku jak jade z mala stala predkoscia autem szarpie. Dzieje sie to na biegach 1,2,3 zawsze przy tych malych stalych obrotach.
Czytalem gdzies o silnikach tdi podobne sytuacje, i mozna spraedzic i odlaczyc czujnik predkosci. Nie mam pojecia gdzie to moze byc i jak to zrobic pod blokiem.
A moze to byc cos innego.

Mial ktos podobny problem? Bede wdzieczny za jakies informacje.
Pozdrawiam
Krzysztof

emil_d - 26-07-2015, 18:39
Temat postu: Re: [ II 2.0 DID] Szarpie przy 1100 obrotow.
Tha_chriz napisał/a:
Witam,
Szukalem czy gdzies musze sie przywitac i nie znalazlem.

Pisze z problemem bo mechanicy nie potrafia zdjagnozowac co sie dzieje.
Outlander 2007 2.0 did, 187k przebiegu. Auto mialo zaslepiony EGR i wyciety DPF przez poprzedniego wlasciciela mechanika.

Wszystko smiga jednak w korku jak jade z mala stala predkoscia autem szarpie. Dzieje sie to na biegach 1,2,3 zawsze przy tych malych stalych obrotach.
Czytalem gdzies o silnikach tdi podobne sytuacje, i mozna spraedzic i odlaczyc czujnik predkosci. Nie mam pojecia gdzie to moze byc i jak to zrobic pod blokiem.
A moze to byc cos innego.

Mial ktos podobny problem? Bede wdzieczny za jakies informacje.
Pozdrawiam
Krzysztof


To może być oznaka kończącej się dwumasy.

rezon - 26-07-2015, 21:12

i brudnej przepustnicy, i padającego silnika krokowego... Jest trochę możliwych przyczyn
Hubeeert - 26-07-2015, 23:21

rezon napisał/a:
i brudnej przepustnicy, i padającego silnika krokowego...

i już wiemy, że nie masz pojęcia o czym mówisz... Tam nie ma ani jednego ani drugiego...
Tha_chriz napisał/a:
wyciety DPF

Trudno jest wyciąć coś czego w tym samochodzie nigdy nie zamontowano...
Tha_chriz napisał/a:
Wszystko smiga jednak w korku jak jade z mala stala predkoscia autem szarpie. Dzieje sie to na biegach 1,2,3 zawsze przy tych malych stalych obrotach.
Czytalem gdzies o silnikach tdi podobne sytuacje, i mozna spraedzic i odlaczyc czujnik predkosci. Nie mam pojecia gdzie to moze byc i jak to zrobic pod blokiem.
A moze to byc cos innego.

Czyli 1 i się turlasz tak? Wtedy bez gazu szarpie?

rezon - 27-07-2015, 08:30

Hubeeert napisał/a:
i już wiemy, że nie masz pojęcia o czym mówisz... Tam nie ma ani jednego ani drugiego...
a no masz rację, bo zobaczyłem 2.0 i pominąłem did
lexus - 27-07-2015, 12:45

O matko co to za mechanior wyciął dpf którego nie ma a co z przepływomierzem i elektroniką po zamknięciu egr ? sprawdz błedy w compie
Tha_chriz - 29-07-2015, 19:14

Witam,
Dziekuje za podpowiedzi.
Czy DPF mial tego nie wiem no ale juz napewno nie ma.

Bledy na kompie wyskakuja i sa zwiazane z EGR. Moze naprawie to cholerstwo i zobacze co bedzie.

Tak, jak sie tocze na dolnych biegach, bez ruszania gazem trzymajac na jednym poziomie, wtedy zaczyna latac. Ogolnie silnik chodzi bardzo ladnie, tylko te dolne obroty mnie denerwuja. No do mulowatosci tego auta sie juz przyzwyczailem.

Bylem u kilku mechanikow i uciekalem, bo jeden powiedzial ze nie wie i nie moze siegnac bo ma rece za krotki :?
Reszta oczywiscie widziala problem z dwumasa. Wolalbym to potwierdzic a nie wymieniac, a pozniej uslyszec "pacz pan to nie to".
Czy jest jakis mechanik w troj iescie ktory mi zdjagnozuje problem? Pewnie gdzies na forum jest, poszukam.

Pozdrawiam,
Krzysztof

lexus - 29-07-2015, 19:44

Tha_chriz napisał/a:

Bledy na kompie wyskakuja i sa zwiazane z EGR. Moze naprawie to cholerstwo i zobacze co bedzie.
własnie wymien przepływomiez albo egr każdy mechanior ci to zrobi , to nie są duże koszty i być może nie będzie problemów z obrotami
emil_d - 29-07-2015, 20:18

Tha_chriz napisał/a:
Witam,
Dziekuje za podpowiedzi.
Czy DPF mial tego nie wiem no ale juz napewno nie ma.

Bledy na kompie wyskakuja i sa zwiazane z EGR. Moze naprawie to cholerstwo i zobacze co bedzie.

Tak, jak sie tocze na dolnych biegach, bez ruszania gazem trzymajac na jednym poziomie, wtedy zaczyna latac. Ogolnie silnik chodzi bardzo ladnie, tylko te dolne obroty mnie denerwuja. No do mulowatosci tego auta sie juz przyzwyczailem.

Bylem u kilku mechanikow i uciekalem, bo jeden powiedzial ze nie wie i nie moze siegnac bo ma rece za krotki :?
Reszta oczywiscie widziala problem z dwumasa. Wolalbym to potwierdzic a nie wymieniac, a pozniej uslyszec "pacz pan to nie to".
Czy jest jakis mechanik w troj iescie ktory mi zdjagnozuje problem? Pewnie gdzies na forum jest, poszukam.

Pozdrawiam,
Krzysztof


Cechą charakterystyczną dla dwumasy jest to, że obroty nie skaczą a samochód szarpie (na 1 i 2). Jeśli skaczą obroty to raczej nie dwumasa.

Hubeeert - 30-07-2015, 08:20

W service manualu jest cała dłuższa niż moja ręka procedura na sprawdzenie EGR, krok po kroku, wg tego jakie błędy się wyświetlają.
To samo dotyczy dwumasy.
To nie jest technologia kosmiczna.
Service manual online masz tu http://mmc-autoelectric.o...service-manuals

Napisz jakie konkretnie kody błędów pokazało podpięcie do komputera diagnostycznego.

Tha_chriz - 08-09-2015, 11:33

Dziekuje za Service Manuala, moze uda mi sie wylaczyc opcje podswietlania radia przy wlaczonych swiatlach. Praktycznie nic nie widze w radiu. Ale to pewnie wszyscy znaja.

Raport z pola walki, po analizie i wykluczeniu wszystkiego co moze byc, decyzja podjeta na wymiane dwumasy. Za kika dni odbieram i zobaczymy czy pomoglo.

pozdrawiam,
Krzysiek

Maddox - 08-09-2015, 11:58

Tha_chriz napisał/a:
Dziekuje za Service Manuala, moze uda mi sie wylaczyc opcje podswietlania radia przy wlaczonych swiatlach. Praktycznie nic nie widze w radiu. Ale to pewnie wszyscy znaja.

Raport z pola walki, po analizie i wykluczeniu wszystkiego co moze byc, decyzja podjeta na wymiane dwumasy. Za kika dni odbieram i zobaczymy czy pomoglo.

pozdrawiam,
Krzysiek


a czy czasem któryś z pompowtryskiwaczy nie odbiega od normy od reszty?
ja tylko cytuję mojego mechanika na zadane pytanie czemu silnik lekko,bardzo lekko podryguje jak się toczę na 1 lub 2 przy niskich obrotach - "jeden wtryskiwacz ma 50% sprawności i to może dawać takie objawy", o dziwo, nie postawił na dwumase(W sumie tez mógł powiedzieć że dwumasa, więcej by zarobił na wymianie a jednak postawił na wtryskiwacz.). Jak masz możliwość podpięcia pod kompa, to to zrób i daj znać co wykazało.

Tha_chriz - 18-09-2015, 09:55

Czy wystarczy zwykly kabel i jakies oprogramowanie ktore posiadam, czy musi to byc podlaczone to jakiegos komputera serwisowego i drogiego oprogramowania?

Nie mam pojecia jak to zrobic, jakby mozna bylo instrukcje na priv, bylbym wdzieczny.
Dzisiaj odbieram auto, mam nadzieje ze bedzie lepiej, ale nauczony doswiadczeniem ze duze koszty naprawy nie sa jednoznaczne z pozbyciem sie problemu.

misiek767 - 24-09-2015, 09:27

kolego ja mam ten sam problem co ty , czyszczony egr z tym całym ustrojstwem i nic nie pomogło , u mnie przebieg to 50tyś , więc dwómasa to nie jest , jedyne co zostało do sprawdzenia to wtryski.
emil_d - 24-09-2015, 13:40

misiek767 napisał/a:
kolego ja mam ten sam problem co ty , czyszczony egr z tym całym ustrojstwem i nic nie pomogło , u mnie przebieg to 50tyś , więc dwómasa to nie jest , jedyne co zostało do sprawdzenia to wtryski.


Ja mam podobnie tylko na szafie 100k. Odczuwalne zwłaszcza na drugim biegu - myślałem, że to już czuć dwumasę (już ją lekko słychać :) ale zaczynam się obawiać czy to nie coś innego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group