Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Prawidłowa praca klimatyzacji.
hantom - 28-07-2015, 12:17 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Prawidłowa praca klimatyzacji. Witam, mam pytanie.
Na początku wiosny i w lato przy większych temp powyżej 32-35 stopni, klimatyzacja mi nie wyrabiała tylko dmuchała jak głupia a ie było czuć wielkiej różnicy. Przy niższych temp otoczenia już można było ją poczuć. Wczoraj byłem na serwise klimatyzacji z odgrzybianiem.
W układie było 515g czynnika i 15ml oleju, pan z serwisu po sprawdzeniu w sowim komputerku dał mi 680g czynnika i 5ml oleju do układu, oczywiście było sprawdzanie szczelności próżnia i tym barwnikiem jakimś i nieszczelności jakoś nie stwiedzono.
Teraz do sedna. Na końcowym teście pan wsadził termometr do kratki nawiewu (w zamkniętym obiegu a dmuchawa ustawiona gdzieś na 2 w skali od 1 do 5 i temperatura oscylowała od 9,5stopnia do 10,4(jak silnik na chwilę zmniejszał obroty). Temperatura na zewnątrz wynosiła jakoś 22 stopnie a wilgotności nie podam, ale kropił deszcz.
Oczywiście temperatura naklimatroniku byłą ustawiona na najniszą i nawiew był tylko na kratki przednie na kierowce i pasażera.
Filtr kabinowy wmieniłęm dzisiaj.
Czy na takiej podstawie mogę nie mieć obaw że przy ponad 30 stopniowych upałach kilmatyzacja bez problemu u mnie wyrobi?
plecho1 - 28-07-2015, 12:33
Poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35365
apg2312 - 28-07-2015, 12:37
Coś dziwne te ilości.
Ostatnio dość intensywnie przeszukiwałem net, żeby znaleźć tabele napełniania czynnikiem chłodzącym i olejem. Znalazłem kilka różnych, i wszędzie podają dla Carismy :
ilość czynnika R134a 680-720 g
ilość oleju 120 ml
Pierwszy z brzegu przykład :
http://www.werther.pl/dow...-dane060201.htm
Więc oleju miałbyś cokolwiek za mało.
hantom - 28-07-2015, 15:33
apg2312 napisał/a: | Coś dziwne te ilości.
Ostatnio dość intensywnie przeszukiwałem net, żeby znaleźć tabele napełniania czynnikiem chłodzącym i olejem. Znalazłem kilka różnych, i wszędzie podają dla Carismy :
ilość czynnika R134a 680-720 g
ilość oleju 120 ml
Pierwszy z brzegu przykład :
http://www.werther.pl/dow...-dane060201.htm
Więc oleju miałbyś cokolwiek za mało. |
To mnie zaniepokoiłeś ;/ Pan powiedział że te 15ml to i tak było dużo.
Jest może jeszcze jakiś inny olej? tzn. dolewa się go gdzieś osobno? Bo mi wpuścił tylko Tymi dwoma przewodami od klimatyzacji podpiętymi do maszyny.
[ Dodano: 28-07-2015, 15:53 ]
Znalazłem tutaj informacje które mnie uspokoiły: http://www.cool-car-servi...-uk%C5%82adzie/
Teoretycznie oleju w układzie nie powinno być z tego co przeczytałem, A te 120ml jest chyba potrzebne w momencie kiedy się bezpośrednio że sprężarki by się olej spuszczało w moim rozumowaniu bo olej zmniejsza wydajność chłodzenia.
A na poprawę wydajności widziałem że jest jakiś sposób z tego co plecho1 podał mi link.
Hubeeert - 28-07-2015, 16:53
hantom napisał/a: | 9,5stopnia do 10,4 | Za dużo.
hantom napisał/a: | Czy na takiej podstawie mogę nie mieć obaw że przy ponad 30 stopniowych upałach kilmatyzacja bez problemu u mnie wyrobi? | Nie.
hantom - 28-07-2015, 17:14
Hubeeert napisał/a: | hantom napisał/a: | Czy na takiej podstawie mogę nie mieć obaw że przy ponad 30 stopniowych upałach kilmatyzacja bez problemu u mnie wyrobi? | Nie. |
Hubeeert Twoja odpowiedź "nie" zabrzmiała dość dwuznacznie dla mnie, To było nie w stylu "Nie, możesz nie mieć obaw" czy "Nie, możesz mieć obawy"? Co prawda sądząc po tym że 9,5-10,4 to za dużo to pewnie mogę mieć obawy...
Bizi78 - 28-07-2015, 20:14
Przy zewnętrznej temp. 20-25°C na wylocie kratek powinno być 6-9°C, tak podaje manual .
Przy 35°C 7-11,5°C.
Przy 40°C 9-12,5°C.
hantom - 28-07-2015, 20:41
Bizi78 napisał/a: | Przy zewnętrznej temp. 20-25°C na wylocie kratek powinno być 6-9°C, tak podaje manual .
Przy 35°C 7-11,5°C.
Przy 40°C 9-12,5°C. |
Czyli troszkę zawyżam górną granicę, Trochę mnie uspokoiłeś, ale ostatecznie się muszę przekonać w upalny dzień, jak będzie słabo to spróbuję odsunąć czujnik temp od parownika. Bo nie za bardzo mi się widzi teraz do niego dobierać jak nie wiem czy wyrobi czy nie.
robertdg - 28-07-2015, 20:54
hantom napisał/a: | Na końcowym teście pan wsadził termometr do kratki nawiewu (w zamkniętym obiegu a dmuchawa ustawiona gdzieś na 2 w skali od 1 do 5 i temperatura oscylowała od 9,5stopnia do 10,4(jak silnik na chwilę zmniejszał obroty). Temperatura na zewnątrz wynosiła jakoś 22 stopnie a wilgotności nie podam, ale kropił deszcz.
Oczywiście temperatura naklimatroniku byłą ustawiona na najniszą i nawiew był tylko na kratki przednie na kierowce i pasażera.
| Jakie parametry ciśnień pokazywała maszyna podczas pracy układu, czy fachowiec wypiął maszynę zanim zaczał sprawdzać sprawnośc układu
Bizi78 - 28-07-2015, 21:05
hantom, tylko dodam, że te dane co podałem dotyczą manualnej klimy.
Doczytałem, że masz climatronica a o nim w manualu nic nie napisali .
Climatronic reguluje temp. w zależności od temp. w aucie więc jej to chyba nie dotyczy .
hantom - 28-07-2015, 21:56
robertdg napisał/a: | hantom napisał/a: | Na końcowym teście pan wsadził termometr do kratki nawiewu (w zamkniętym obiegu a dmuchawa ustawiona gdzieś na 2 w skali od 1 do 5 i temperatura oscylowała od 9,5stopnia do 10,4(jak silnik na chwilę zmniejszał obroty). Temperatura na zewnątrz wynosiła jakoś 22 stopnie a wilgotności nie podam, ale kropił deszcz.
Oczywiście temperatura naklimatroniku byłą ustawiona na najniszą i nawiew był tylko na kratki przednie na kierowce i pasażera.
| Jakie parametry ciśnień pokazywała maszyna podczas pracy układu, czy fachowiec wypiął maszynę zanim zaczał sprawdzać sprawnośc układu |
Podczas testu klimatyzacji, te zawory były podpięte od maszyny pod samochód ale zakręcone. Czyli odpowiadając na pytanie, nie wypiął ale zakręcił.
A na samym początku po podpięciu Pan tylko powiedział że ciśnienie jest trochę za wysokie, ale ile to nie zwróciłem uwagi bo mi to nawet do głowy nie przyszło.
Na pewno jak był "test próżni" to cały czas trzymał "-1" czegoś na maszynie (chyba na manometrze)
robertdg - 28-07-2015, 22:06
Chodzi o wskazanie zegara niskiego i wysokiego ciśnienia podczas pracy układu, bez tego zbytnio nie ma o czym dyskutować
hantom - 29-07-2015, 17:37
Już sobie poradziłem z klimą i zszedłem do 4stopni na kratkach nawiewu.
Odpowiedż jak to zrobiłem napisałem tutaj>> http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=90
|
|
|