To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Wskaźnik paliwa

Filateam - 28-07-2015, 23:13
Temat postu: Wskaźnik paliwa
Witam!
Już przy zakupie wiedziałem, że ze wskaźnikiem poziomu paliwa jest coś nie tak. Zazwyczaj uruchamiał się po kilku minutach jazdy i poprawnie wskazywał poziom paliwa aż do wyłączenia zapłonu. Po włączeniu znowu cisza, kilka minut jazdy i ok. Czasami upływa nawet 30 min. Pływak ok, kabel od czujnika ok… Co jeszcze można sprawdzić lub co może być przyczyną? Rezystor, tak jak w przypadku wsk. temp.?
Pozdrawiam!

buchaj - 29-07-2015, 08:59

Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach .
Filateam - 31-07-2015, 00:30

Też znalazłem parę opisów na różnych forach, ale głównie chodziło o wsk. temp. O wsk. paliwa jest mało i nikt tego nie opisał... Gdybyś coś znalazł, daj znać.
bluecd - 31-07-2015, 16:34

buchaj napisał/a:
Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach .


Czolem,

Moze to niekoniecznie to ale zauwazylem podczas wymiany zarowek ana LEDy w desce rozdz.,ze
brak styku albo minimalne przesuniecie stykow tego bialego pudelka z elektronika od spodu deski
powoduje bezsensowna prace wskaznikow: predkosci, temperatury i pewnie innych.
Oczyszczenie stykow (np. Contact Cleanerem) , prezycyjne przymocowanie i dokrecenie naprawilo sytuacje. Moge sie oczywiscie mylic wiec prosze mnie poprawic.


PS. Pytanie do kol.BUHAJA: spalil mi sie went.klimy a chyba gdzies widzialem ,ze udalo Ci sie dobrac cos innego ??

Grzegorz76 - 31-07-2015, 21:50

Ja wiatrak od klimy dopasowałem od Audi A6 lub A8 nie pamiętam dokładnie Pasuje prawie idealnie tylko pobór prądu ma większy i musiałem zastosować przekaźnik bo przewody robiły się ciepłe
buchaj - 04-08-2015, 09:24

tu opisywałem jak poradziłem sobie z wentylatorem klimy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82009 po prostu wymieniłem sam silnik od pinin np. taki http://allegro.pl/mitsubi...5367159627.html lub taki też powinien podejść http://allegro.pl/pajero-...5038490740.html i do dzisiaj śmiga! oczywiście tak jak pisałem trzeba zmienić sczotkotrzymacz od własnego wentylatora o ile masz tą część nie uszkodzoną w silniku wentylatora bo inaczej musiał byś pokombinować z wtyczką bo jest inna.
bluecd - 04-08-2015, 10:16

buchaj napisał/a:
tu opisywałem jak poradziłem sobie z wentylatorem klimy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82009 po prostu wymieniłem sam silnik od pinin np. taki http://allegro.pl/mitsubi...5367159627.html lub taki też powinien podejść http://allegro.pl/pajero-...5038490740.html i do dzisiaj śmiga! oczywiście tak jak pisałem trzeba zmienić sczotkotrzymacz od własnego wentylatora o ile masz tą część nie uszkodzoną w silniku wentylatora bo inaczej musiał byś pokombinować z wtyczką bo jest inna.


Dzieki !

Filateam - 27-08-2015, 09:52

Nadal nic... Nikt nie ma pomysłu?
thaz - 27-08-2015, 09:58

Filateam napisał/a:
Nadal nic... Nikt nie ma pomysłu?


ja to bym rozebrał i przeczyścił - a nóż widelec, pomoże?

Filateam - 28-08-2015, 00:24

Już to robiłem... Raczej elektronika na płycie. Ma nadzieję, że ktoś już znalazł odpowiedni "rezystor" i podzieli się wiedzą...
Zakatek - 30-08-2015, 15:14

Popraw rezystor r10 i r12 na plytce drukowanej ktora jest przykrecona na tyle zegarow. U mnie jak reka odjal, szkoda ze wladowalem 250zl na plywak, ktory dziala tak samo jak poprzedni, czyli dobrze...
Filateam - 03-09-2015, 13:52

Troszkę się poprawiło... Łapie po 2-3 min. Wcześniej nawet po 1h. Wskaźnik temp był ok. Więc mam nadzieję, że to rezystor 12 odpowiada za ten cyrk. Chyba muszę wymienić rezystory na nowe i zobaczymy... Dzięki...
Grzegorz76 - 05-09-2015, 11:34

bluecd napisał/a:
buchaj napisał/a:
Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach .


Czolem,

Moze to niekoniecznie to ale zauwazylem podczas wymiany zarowek ana LEDy w desce rozdz.,ze
brak styku albo minimalne przesuniecie stykow tego bialego pudelka z elektronika od spodu deski
powoduje bezsensowna prace wskaznikow: predkosci, temperatury i pewnie innych.
Oczyszczenie stykow (np. Contact Cleanerem) , prezycyjne przymocowanie i dokrecenie naprawilo sytuacje. Moge sie oczywiscie mylic wiec prosze mnie poprawic.


PS. Pytanie do kol.BUHAJA: spalil mi sie went.klimy a chyba gdzies widzialem ,ze udalo Ci sie dobrac cos innego ??


Tak jak kolega napisał tylko chodzi o te styki na płytce druku zegarów a nie te igiełkowe

Filateam - 23-09-2015, 22:38

Nie poddałem się! Kilka razy lutowałem r10 i r12, czyściłem styki, dociskałem. Efekt był taki sobie... W chwili słabości chwyciłem lutownicę i poprawiłem luty na całej płytce, którą nawet oswobodziłem z białej obudowy. Okazało się, że na drugiej stronie płytki jest jeszcze wiele miejsc, które mogą rodzić problemy. Teraz działa poprawnie!!! Dzięki za głosy w dyskusji. Pozdrawiam!
osmoz - 29-12-2015, 14:25

Miałem podobnie. Po odpaleniu auta, po jakis 10minutach pojawiał sie poziom paliwa, nie zawsze prawidłowy. Dziś zabrałem się do szukania przyczyny. Dostałem sie do baku od strony kabiny ( pod siedzeniem pasażera z tyłu), ale sa tam tylko dwa przewody wchodzące i nic więcej. Rozkręciłem liczniki i szukałem zimnych lutów na płytce. Niczego takiego nie zauważyłem, ale po złożeniu do kupy wskaźnik działa...za to predkościomierz skacze:/. Czy można zobaczyć zimne luty gołym okiem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group