To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - 1.5 DID dymi na biało

hunter115 - 01-08-2015, 05:31
Temat postu: 1.5 DID dymi na biało
Witam wszystkich użytkowników forum.
Proszę was o radę w sprawie Mitsubishi Colt 1.5 DID 2006r.
Jestem zainteresowany zakupem samochodu sprowadzonego z Niemiec który stoi u handlarza na placu. Jestem już po jeździe próbnej. Generalnie samochód jest w dobrym stanie pod względem wyglądu. Jednak z rury wydechowej wydobywa się biały obłok dymu.
Sprzedający tłumaczy to tym ,że po wsadzeniu padniętego akumulatora rozlegulowały się wtryski.
W zamian za to zapewniał że na 100% po założeniu sprawnego aku, problem będzie rozwiązany gdyż komputer przywróci pamięć prawidłowej pracy.

Wiecie coś więcej o tym rozwiązaniu? Dla mnie samochód jest atrakcyjny, posiada książke serwisową i przebieg, to znaczy stan licznika 140 000 km.
Mogę dodać że ma to być móje pierwsze auto. I ma mi służyć do dojazdu do pracy ok. 70 km dziennie

rufuz - 01-08-2015, 09:31

dziwne wytłumaczenie, rozregulowały sie wtryski. To co po założeniu dobrego aku nagle się wyregulują :lol: Choc silnik 1.5 did to twór mercedesa i zbiera pochlebne opinie to w paru artykułach natknąłem sie na informacje, ze w tych silnikach 1.5 did czasem nawali pompa oleju. Na Twoim miejscu przed zakupem zaproponowałbym kolesiowi wizytę w ASO i diagnozę.
W tym silniku sa wtryski bosha, ktore sa wprawdzie mozna regenerować ale
"...Są rozbieralne i stosunkowo łatwe w naprawie. Typowy koszt regeneracji to ok. 400-600 zł za sztukę. Wytrzymują 200 tys. km (w silnikach Opel 1.9 CDTI/Fiat 1.9 JTD nawet 500 tys. km). Cena nowego to ok. 1100-1300 zł za sztukę"
Wyszukane w necie z wiarygodnego źródła:
"Za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania. Jednocześnie z białym dymem powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym. Biały dym łatwo jednak pomylić z parą wodną. Zanim więc naprawdę się wystraszysz, obejrzyj sobie dokładnie te spaliny. Biały dym jest bardziej gęsty, niż para. Jeżeli jednak problem pojawia się np. latem, szansa na to, że to tylko para, są znikome, gdyż jest ona dobrze widoczna tylko podczas mrozów. Biały dym może oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej optymistyczna wersja"
A do handlarzy aut podchodziłbym z wielkim dystansem, mocno ograniczonym zaufaniem. Nie brakuje kombinatorów, magików takich, ze az trudno uwierzyć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group