To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - ASX 2.0 Outlander Sport 4WD 150KM

elgato64 - 03-08-2015, 16:25
Temat postu: ASX 2.0 Outlander Sport 4WD 150KM
Witam. To jest mój pierwszy post, ale szukam informacji na temat tego modelu. Z tego co już mi się udało dowiedzieć, to jest to model sprowadzany z USA i nie widzę żadnych informacji, żeby był dostępny u nas. W ogóle to tylko kilka aut na sprzedaż znalazłem i chciałem się dopytać znawców, czy warto się pchać w ten samochód ? Zastanawiałem się nad Suzuki Vitara model 2015, ale ASX wyszedłby taniej i ma większą moc :)
krzychu - 03-08-2015, 18:58

Ten model jest całkiem nieźle skompletowany. Silnik 150KM jest elastyczny i niewiele pali. W USA raczej kompletowany z CVT, a skrzynię warto poznać zanim ją kupi.

Warto przejechać się Outlanderem bo to on w UE jest kompletowany z 2.0 i CVT.

snipero - 03-08-2015, 19:53

Kupiłem takiego sporta w marcu. Od marca zrobiłem nim ponad 10kkm i jak na razie zakupu nie żałuję. Musiałem co prawda wymienić rolkę paska a przyjemność taka kosztowała 800zł, ale ceny części do Mitsu to inna bajka.

Spalanie na trasie bardzo miło mnie zaskoczyło.Nie mam cięzkiej nogi może dlatego. Ostatnio pokonałem trasę 700km na wakacje z rodzinką na dwa auta - zatankowane do pełna i po dotarciu na miejsce kolejne tankowanie i...spalanie wyszło identycznie jak w Hondzie Civicku 1,8. - co do litra:)
Przy bardzo spokojnej jeździe w trasie ok 90-100km/h pali 7,5l, Na autostradzie i 130-140km to już 10-10,5. Niestety nie zdarzyło mi się przejeździć całego baku tylko w mieście dlatego nei potrafię powiedzieć ile pali w mieście, ale myślę, że 13l/100 to minimum.

Skrzynia CVT jak dla mnie bardzo fajna, jednak trzeba się do niej przyzwyczaić. Chcesz rozpędzić się wolno - wciskasz lekko gaz obroty idą np do 3tys i stoją dopóki auto się nei rozpędzi. Chcesz się wyrwać spod świateł... też można tylko wtedy obroty zatrzymują się na 6tys i tak lecisz jak strzała wyjąc aż się nie rozpędzisz;).
W trasie fajna rzecz to łopatki przy kierownicy. Co prawda biegi są tylko czysto teoretyczne bo skrzynia CVT nie ma biegów, jednak redukcja o dwie pozycje i but w podgłogę daje bardzo przyjemną i szybką reakcję...po wyprzedzaniu powrót do trybu drive i jedziemy dalej.

Ogólnie bardzo przyjemne auto - z częściami nei ma problemu bo te silniki i skrzynie jeżdzą w Outlanderach. Ja po swoje auto musiałem pojechać z podkarpacia do Gdyni bo nigdzie w pobliżu nie było ciekawego egzemplarza.


aaaa i jeszcze jedno chyba najważniejsze. Jeśli będziesz kupował to auto dokładnie zapytaj właściciela o historię szkodową. Z USA sprowadza się auta na handel wyłącznie bite - innych się po prostu nie opłaca. Najlepiej weź od sprzedającego nr VIN i poszperaj w googlach.
Ja w ten sposób odrzuciłem 5 ofert, które miały być "lekko zarysowane", lub wymieniany zderzak a na zdjęciach na aukcjach w USA do których dotarłem po VINie okazywało sie, że nie było pół przodu, lub strzelały poduchy.

krzychu - 03-08-2015, 20:01

snipero napisał/a:
Na autostradzie i 130-140km to już 10-10,5.


U to mnie zaskoczyłeś. Ale to w miarę pewne dane? Sporo jak na taką prędkość zważywszy, że CVT ma maksymalne przełożenie dłuższe niż zwykła skrzynia...

Na wyświetlaczu masz mile z galona czy litry na 100?

elgato64 - 03-08-2015, 20:34

Dzięki za odpowiedzi, nie wiedziałem, że będzie taka szybka reakcja :) Czy jest opcja tylko z USA ? Chodzi o to, że są mile, galony itp ? :) Szukam jakiegoś auta, który miałby napęd na 4 (na zimę i jak za granicę jadę) + automatyczna skrzynia biegów, żebym się nie musiał w trasie wysilać :mrgreen:
krzychu - 03-08-2015, 20:44

elgato64 - wolisz Rosję ewentualnie Ukrainę? W Kanadzie też są.
snipero - 03-08-2015, 21:08

krzychu napisał/a:
Na wyświetlaczu masz mile z galona czy litry na 100?


Niestety nie wszystkie dane da się zmienić na km i tak w ustawieniach mogę zmienić na km średnie spalanie i pozostała odległość do przejechania na paliwie w zbiorniku, ale np przejechany dystans AiB i licznik przebiegu juz pokazuje w milach i nie ma opcji zmiany na km w ustawieniach kompa.

Co do spalania to sprawdzone. Wracałem nim z Gdańska z tempomatem ustawionym na 130. ok 460km az do Radomia pokonane na tempomacie i kolejne 150km w silnym ruchu ciężarówek już drogami krajowymi, a że od 20h bylem w trasie już zmęczony a godziny już nocne więc nei wyprzedzałem i tak sobie jechałem te 80-90km/h.
Spalanie na całej trasie ok 630km wyszło 8,3l przy czym jak mówię ostatni odcinek 150km pokonany w żółwim aczkolwiek płynnym ruchu.

Ostatnia trasa również tempomat na 130 - 200km A4 spalanie dokładnie 10l/100km

Ogólnie silnik pali bardzo mało przy spokojnej jeździe. Prędkości autostradowe i miasto już gorzej. Dlatego właśnie zastanawiam się nad wrzuceniem lpg

elgato64 - 03-08-2015, 21:58

Właśnie też mnie interesuje mocniejszy silnik ze względu na to, że teraz posiadam samochód z gazem i odkąd go mam, to bardzo mi się podoba jazda na gaz :) Za granicą jak nie mogę znaleźć gazu, to jest jeszcze opcja pełny bak benzyny :mrgreen: :mrgreen:

A jak jest z czynnikiem w klimatyzacji ? Jest ten nowy mega drogi, czy można liczyć jeszcze na stary ? :)

snipero - 03-08-2015, 22:58

elgato64 napisał/a:
A jak jest z czynnikiem w klimatyzacji ? Jest ten nowy mega drogi, czy można liczyć jeszcze na stary ? :)

Nie wiem jaki jest nowy, ale ja na przeglądzie i wymianie (opróżnienie układu i nabicie) czynnika zapłaciłem 200zł więc to raczej nie jest droga impreza... auto z 2011r przed liftem.

elgato64 - 04-08-2015, 10:53

Chodzi o to, że słyszałem ostatnio u gościa, co mi nabijał klimatyzację, że niby wszystkie samochody po 2013r mają mieć nowy czynnik w klimatyzacji, którego nabicie kosztuje ok 1000 zł (dla porównania stary kosztuje 100 zł). ASX, którego oglądałem był gdzieś 2013, 2014 r i stąd pytanie, czy można liczyć jeszcze na stary czy na nowy czynnik :)


krzychu - 04-08-2015, 11:06

Taki czynnik jest w Space Starze na razie. Nie wiem czy w nowym Outlanderze III. Ale taka zmiana będzie wymagana dopiero jak będzie ASX II lub poważny lifting.
elgato64 - 06-08-2015, 14:48

To rozumiem, że w ASX Outlander Sport jest stary czynnik :)
tokyo - 07-08-2015, 18:47

Witam
ASX - Outlander Sport to bardzo fajny samochodzik. Odnosnie skrzyni nie musisz sie martwic sa wzmocnione - podejdzie skrzynka z europy. Auto z USA ma inna mape i w stosunku do np 1,8 benzyny mniej pali. Klima jest bardziej wyddajniejsza - zastosowany czujnik naslonecznienia - da sie to zrobic w europejskich.
Licznik przekodujesz lub ewentualnie podmienisz z europejskiej ver.
Auta sporowadzane z ameryki sa po strzale lub co gorsza po wodzie - teko ostatnio narobilem sie sporo szczegolnie EVO - masakra.
......i jest wyzszy
klima czynnik starego typu
Radio da sie przekodowac na fale europejskie.
W przypadku stluczki lepiej miec autocasco i wezwac policje (jesli nie z Twojej winy), poniewaz sa roznice i to kosztowne:
- sterownik poduszek ma dodatkowo zakodowane sensory wagowe w fotelach i jest do tego specjalny modu (drogi) da sie to ominac ale koszty
- wystepuja dwa dodatkowe sensory z tylu pojazdu, boczne reagujace na najmniejsze bum
Pozdrawiam

Foka2011 - 07-08-2015, 21:21

[quote="tokyo"]Witam
Klima jest bardziej wyddajniejsza - zastosowany czujnik naslonecznienia - da sie to zrobic w europejskich.

Co przez to rozumiesz? Jak przeprowadzić taką operację? W USA jeździłem wypożyczoną Elantrą, w której klima, mimo że manualna była znacznie wydajniejsza niż w moim ASX. Jeżeli jest taka możliwość, to chętnie bym z niej skorzystał

krzychu - 11-08-2015, 08:51

tokyo napisał/a:
Odnosnie skrzyni nie musisz sie martwic sa wzmocnione


Mówisz o CVT8 wprowadzonej w 2014 roku? Czy JF011E wzmocnili?

tokyo napisał/a:
Auto z USA ma inna mape i w stosunku do np 1,8 benzyny mniej pali


No właśnie coś ta wyższe posty mi się nie podobają. Szczególnie spalanie w trasie gdzie CVT ma dłuższe ostatnie przełożenie niż menual... Powinno niewiele palić tak ~150km/h moim zdaniem spokojnie koło 8 litrów max.

A co do przeróbek co trzeba by przełożyć aby założyć do ASX-a SAWC? Dostępne było w opcji w Outlanderze II do 2,4 CVT, a w OIII jest w standardzie. Pewnie AFD (Active Front Differential) i pytanie co jeszcze?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group