[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] Jak wyłączyć automat świateł-tryb skandynawski
Carloss - 04-08-2015, 14:51 Temat postu: [CS9 2.0DOHC] Jak wyłączyć automat świateł-tryb skandynawski Siemacie Mitsumaniacy
Zakupiłem kilka dni temu Lancer'a 2.0 Sport 2005r sedan i denerwuje mnie to, że po przekręceniu kluczyka zapalają mi się światła pozycyjne + oczywiście postojówki, pomimo tego że przełącznik jest w pozycji OFF.
Pojazd sprowadzony jest ze Szwecji i podobno ma "włączony tryb skandynawski" - da się jakoś to wyłączyć, ale jak ? Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym się tego pozbyć. Żadnego dodatkowego przełącznika nie zauważyłem..
Dodam tylko że światła tak samo palą się w pozycji OFF jak i normalnie włączone, same postojówki w swoim położeniu również działają, ale tylko bez przekręconego kluczyka-stacyjki.
Ma ktoś jakieś pomysły ??
Pozdrawiam.
[ Dodano: 04-08-2015, 15:51 ]
Przy okazji zapytam - czy ktoś z Was korzysta i może polecić interface diagnostyczny OBD2 na bluetooth ?? Na Allegro są takie od 25 zł nawet z wysyłką, ale czy jest sens coś takiego ?? O automacie świateł czytałem że niby w ASO za 150 zł robią, (czytałem post o ASX) ale czy tylko ?? Może przez jakiś dobry interface mógłbym to sam ogarnąć ?? Za 150 zł można kupić już jakiś lepsiejszy z oprogramowaniem, ale nie mam pojęcia czy będzie po nim dostęp do takich ustawień
robertdg - 04-08-2015, 18:05
Tryb skandynawski ma odrebną wiązke dla DRL znajdującą się w komorze silnika, odpinanie modułu czy przekaźnika nie jest skuteczne, wymaga ingerencji elektryka aby przerobił zasilanie. Interfejsem diagnostycznym z allegro tego problemyu nie usuniesz, może gdybyś miał MUT-a a Twój ETACS obejmowałby opcje przełaczania tryby DRL (nie mam pewności czy Twój rocznik ma to wogóle dostępne z poziomu komputera kabiny pojazdu)
mjsystem - 04-08-2015, 21:18
Carloss napisał/a: | po przekręceniu kluczyka zapalają mi się światła pozycyjne + oczywiście postojówki, pomimo tego że przełącznik jest w pozycji OFF. | Skoro dało się tryb załączyć, to da się go wyłączyć. Podobnie jest w lancerze CX/CY. Potrzebujesz MUT-a. Serwis ASO Cię czeka raczej.
krzychu - 04-08-2015, 21:24
No ale w CS-ie nie ma ETACS? Więc raczej bym podejrzewał jakiś osobny moduł który to jakoś realizuje...
Swoją drogą czemu chcesz z tego zrezygnować?
mjsystem - 04-08-2015, 22:17
krzychu napisał/a: | No ale w CS-ie nie ma ETACS? | Jest przecież komputer?
krzychu - 05-08-2015, 08:48
mjsystem - ETACS = moduł komfortu
http://www.mitsubishi-mot...rary/etacs.html
Carloss - 05-08-2015, 09:31
Panowie, co w takim razie ?
Zastanawia mnie tylko fakt, że mój Lancer ma spryskiwacze reflektorów, więc wychodziło by na to, że jest to wersja na rynek niemiecki, dlatego też może on coś tam na miejscu w Szwecji miał dołożone ?
krzychu - 05-08-2015, 09:34
A masz podgrzewana fotele?
A z tymi światłami to bym stawiał na jakiś dodatkowy moduł, który ktoś dolutował. Przeglądnij instalację od świateł. Może znajdziesz jakaś niestandardową puszkę.
Carloss - 05-08-2015, 09:39
Pytacie dlaczego chcę z tego zrezygnować ? Chociażby z prostego powodu jakim jest powiedzmy dłuższe oczekiwanie na kogoś, wtedy mam przekręcony kluczyk aby mieć sterowanie szybami - co w szczególności wykorzystuje mój syn.. a światła do tego ciągle zapalone, są całkowicie zbędne - przy odpalaniu również - to dla mnie zupełny bezsens..
Chętnie komuś dam ten moduł - o ile istnieje, jeśli sam sobie go wyjmie
[ Dodano: 05-08-2015, 09:44 ]
krzychu napisał/a: | A masz podgrzewana fotele?
A z tymi światłami to bym stawiał na jakiś dodatkowy moduł, który ktoś dolutował. Przeglądnij instalację od świateł. Może znajdziesz jakaś niestandardową puszkę. |
Mam podgrzewane fotele, ale te przełączniki są raczej nie do końca sprawne i pod siedzeniem pasażera widać nowe kable z jakimiś przepinkami - przedłużkami..
Pod machą nic niestandardowego jak dotąd nie wykryłem..
Lancuś - 05-08-2015, 11:56
Hej
Też mam taką wersję ze szwecji. Niestety po kilku próbach odpuściłem.( Wcześniej miałem Mazdę też ze szwecji to znalazłem dodatkowy moduł i zrobiłem wyłącznik na zasilaniu).
Tu nie znalazłem nic takiego. Spryskiwacze w zderzaku też mam i podgrzewane fotele i jeszcze grzałkę w silniku. To takie " standartowe " wyposażenie szwedów.
Carloss - 05-08-2015, 12:29
Dzięki za pocieszenie...
[ Dodano: 05-08-2015, 12:48 ]
Ale żeby nie dało się tego w jakiś sposób pozbyć ??!
Lancuś - 05-08-2015, 13:21
pozbyć się na pewno da, tylko trzeba to cudo znaleść. Ja odpuściłem sobie, ale jeśli znajdę to napiszę.
Carloss - 05-08-2015, 13:32
Byłbym MEGA wdzięczny
apg2312 - 05-08-2015, 15:06
Byłeś w ASO ? Pytałeś się, czy taka opcja jest możliwa, a jeśli tak to ile kosztuje i czemu tak drogo ?
Carloss - 05-08-2015, 15:33
Jeszcze nie, bo nie zdążyłem go nawet przerejestrować. Ma pękniętą szybę i już prawie tydzień czekam na jej sprowadzenie, a bez tego nie chcą przeglądu podbić, bo pęknięta jest po całości - na całej szerokości..
Skontaktuję się z nimi zdalnie i zobaczymy co powiedzą.
Najpierw chciałem dowiedzieć się od kolegów z forum o co tam chodzi..
[ Dodano: 05-08-2015, 15:58 ]
Właśnie wysłałem 18 maili do różnych serwisów Mitsu w PL i jak mi odpiszą, to Wam opowiem
[ Dodano: 05-08-2015, 16:03 ]
Mam już pierwszą odpowiedź: "Światła w samochodzie powinno się udać wyłączyć testerem.
Koszt podłączenia testera 126 zł brutto i trzeba się wcześniej umawiać. " -- hmm...
|
|
|