To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] Jak wyłączyć automat świateł-tryb skandynawski

Carloss - 04-08-2015, 14:51
Temat postu: [CS9 2.0DOHC] Jak wyłączyć automat świateł-tryb skandynawski
Siemacie Mitsumaniacy :)

Zakupiłem kilka dni temu Lancer'a 2.0 Sport 2005r sedan i denerwuje mnie to, że po przekręceniu kluczyka zapalają mi się światła pozycyjne + oczywiście postojówki, pomimo tego że przełącznik jest w pozycji OFF.

Pojazd sprowadzony jest ze Szwecji i podobno ma "włączony tryb skandynawski" - da się jakoś to wyłączyć, ale jak ? Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym się tego pozbyć. Żadnego dodatkowego przełącznika nie zauważyłem..
Dodam tylko że światła tak samo palą się w pozycji OFF jak i normalnie włączone, same postojówki w swoim położeniu również działają, ale tylko bez przekręconego kluczyka-stacyjki.

Ma ktoś jakieś pomysły ??

Pozdrawiam. 8)

[ Dodano: 04-08-2015, 15:51 ]
Przy okazji zapytam - czy ktoś z Was korzysta i może polecić interface diagnostyczny OBD2 na bluetooth ?? Na Allegro są takie od 25 zł nawet z wysyłką, ale czy jest sens coś takiego ?? O automacie świateł czytałem że niby w ASO za 150 zł robią, (czytałem post o ASX) ale czy tylko ?? Może przez jakiś dobry interface mógłbym to sam ogarnąć ?? Za 150 zł można kupić już jakiś lepsiejszy z oprogramowaniem, ale nie mam pojęcia czy będzie po nim dostęp do takich ustawień :roll:

robertdg - 04-08-2015, 18:05

Tryb skandynawski ma odrebną wiązke dla DRL znajdującą się w komorze silnika, odpinanie modułu czy przekaźnika nie jest skuteczne, wymaga ingerencji elektryka aby przerobił zasilanie. Interfejsem diagnostycznym z allegro tego problemyu nie usuniesz, może gdybyś miał MUT-a a Twój ETACS obejmowałby opcje przełaczania tryby DRL (nie mam pewności czy Twój rocznik ma to wogóle dostępne z poziomu komputera kabiny pojazdu)
mjsystem - 04-08-2015, 21:18

Carloss napisał/a:
po przekręceniu kluczyka zapalają mi się światła pozycyjne + oczywiście postojówki, pomimo tego że przełącznik jest w pozycji OFF.
Skoro dało się tryb załączyć, to da się go wyłączyć. Podobnie jest w lancerze CX/CY. Potrzebujesz MUT-a. Serwis ASO Cię czeka raczej.
krzychu - 04-08-2015, 21:24

No ale w CS-ie nie ma ETACS? Więc raczej bym podejrzewał jakiś osobny moduł który to jakoś realizuje...

Swoją drogą czemu chcesz z tego zrezygnować?

mjsystem - 04-08-2015, 22:17

krzychu napisał/a:
No ale w CS-ie nie ma ETACS?
Jest przecież komputer?
krzychu - 05-08-2015, 08:48

mjsystem - ETACS = moduł komfortu

:arrow: http://www.mitsubishi-mot...rary/etacs.html

Carloss - 05-08-2015, 09:31

Panowie, co w takim razie ?

Zastanawia mnie tylko fakt, że mój Lancer ma spryskiwacze reflektorów, więc wychodziło by na to, że jest to wersja na rynek niemiecki, dlatego też może on coś tam na miejscu w Szwecji miał dołożone ?

krzychu - 05-08-2015, 09:34

A masz podgrzewana fotele?

A z tymi światłami to bym stawiał na jakiś dodatkowy moduł, który ktoś dolutował. Przeglądnij instalację od świateł. Może znajdziesz jakaś niestandardową puszkę.

Carloss - 05-08-2015, 09:39

Pytacie dlaczego chcę z tego zrezygnować ? Chociażby z prostego powodu jakim jest powiedzmy dłuższe oczekiwanie na kogoś, wtedy mam przekręcony kluczyk aby mieć sterowanie szybami - co w szczególności wykorzystuje mój syn.. ;-) a światła do tego ciągle zapalone, są całkowicie zbędne - przy odpalaniu również - to dla mnie zupełny bezsens..
Chętnie komuś dam ten moduł - o ile istnieje, jeśli sam sobie go wyjmie :roll:

[ Dodano: 05-08-2015, 09:44 ]
krzychu napisał/a:
A masz podgrzewana fotele?

A z tymi światłami to bym stawiał na jakiś dodatkowy moduł, który ktoś dolutował. Przeglądnij instalację od świateł. Może znajdziesz jakaś niestandardową puszkę.



Mam podgrzewane fotele, ale te przełączniki są raczej nie do końca sprawne i pod siedzeniem pasażera widać nowe kable z jakimiś przepinkami - przedłużkami..
Pod machą nic niestandardowego jak dotąd nie wykryłem..

Lancuś - 05-08-2015, 11:56

Hej
Też mam taką wersję ze szwecji. Niestety po kilku próbach odpuściłem.( Wcześniej miałem Mazdę też ze szwecji to znalazłem dodatkowy moduł i zrobiłem wyłącznik na zasilaniu).
Tu nie znalazłem nic takiego. Spryskiwacze w zderzaku też mam i podgrzewane fotele i jeszcze grzałkę w silniku. To takie " standartowe " wyposażenie szwedów.

Carloss - 05-08-2015, 12:29

Dzięki za pocieszenie... :?

[ Dodano: 05-08-2015, 12:48 ]
Ale żeby nie dało się tego w jakiś sposób pozbyć ??!

Lancuś - 05-08-2015, 13:21

pozbyć się na pewno da, tylko trzeba to cudo znaleść. Ja odpuściłem sobie, ale jeśli znajdę to napiszę.
Carloss - 05-08-2015, 13:32

Byłbym MEGA wdzięczny :wink:
apg2312 - 05-08-2015, 15:06

Byłeś w ASO ? Pytałeś się, czy taka opcja jest możliwa, a jeśli tak to ile kosztuje i czemu tak drogo ?
Carloss - 05-08-2015, 15:33

Jeszcze nie, bo nie zdążyłem go nawet przerejestrować. Ma pękniętą szybę i już prawie tydzień czekam na jej sprowadzenie, a bez tego nie chcą przeglądu podbić, bo pęknięta jest po całości - na całej szerokości..

Skontaktuję się z nimi zdalnie i zobaczymy co powiedzą.
Najpierw chciałem dowiedzieć się od kolegów z forum o co tam chodzi..

[ Dodano: 05-08-2015, 15:58 ]
Właśnie wysłałem 18 maili do różnych serwisów Mitsu w PL i jak mi odpiszą, to Wam opowiem :cry:

[ Dodano: 05-08-2015, 16:03 ]
Mam już pierwszą odpowiedź: "Światła w samochodzie powinno się udać wyłączyć testerem.

Koszt podłączenia testera 126 zł brutto i trzeba się wcześniej umawiać. " -- hmm...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group