Carisma - Techniczne - problem hamulce
MamOczy - 05-08-2015, 21:21 Temat postu: problem hamulce Witam mam problem w swojej Cari od pewnego czasu .
Otóż objawy były takie, że zacząłem czuć , że hamują tak lekko koła . Trzeba było więcej mocy zużyć by się rozpędzać bo coś blokowało . Kilka razy było tak , że hamulec zrobił się całkowicie twardy i wtedy max można było jechać z 30km/h bo całe tarcze zblokowane były .
Podjechałem do jednego mechanika i zacząć wszystko czyścić klocki itp po czym powiedział, że uszkodzona pompa . Pompa została wymieniona i przez jakieś 2 tygodnie było ok . Po czym znowu zacząłem czuć jak mi coś hamuje . Podjechałem teraz do innego mechanika powiedział mi , że to mogła nie być wtedy pompa ale abs i miał mi to wyminić ale jechał na urlop więc zabrałem auto. I dzisiaj była taka sytuacja, że koła całkowicie zblokowane nie da się praktycznie ruszyć i hamulec twardy jak kamień na włączonym silniku .
Mam zamiar podjechać do mechnika oczywiście tylko czy kupować tą pombę abs , bo ta hamulcowa kupiona i czuję , że gość mnie tylko naciągnął .
Odpowietrzane i 2 razy zmieniony płyn .
Pytam bo chcę podjechać do 3 mechanika i nie chcę znowu być nabity w koszty nie wiadomo jakie , a jest to dość uciążliwe bo już 2 miesiąc z tym walczę.
Father - 11-08-2015, 20:53
hejka,kumpel mial to samo w cari ale po lifcie, wymienil wszystko, pompe,abs itp nawet przewody hamulcowe a okazalo sie ze korektor sily hamowania jest uszkodzony, po wymianie wszystko dziala jak natura chciala.
ostatnio ja w swojej Cari wymienilem klocki i tarcze (tydzien temu) i mam podobny problem, grzeja sie tarcze strasznie mocno, az hamulcow mi brakuje (regeneracja zaciskow nie pomogla) tez wywalilem sporo kasy na to i mechanik wlasnie podejrzewa korektor sily hamowania, z tym ze do Cari przed liftem taka część nie istnieje xD (do kupna oczywiscie) wiec tylko szrot, ale i tu jest problem bo to delikatne urzadzenie i wystarczy ze lezy po demontazu w wilgoci i juz do wywalenia :/ jak narazie szukam tego swietego graala i zycze tobie zeby to nie bylo to zepsute !
MichciuGT - 11-08-2015, 21:42
korektor siły hamowania z tego co wiem jest potrzeby w samochodach bez ABS
zakładać specjalnie korektor w modelu który go niema jest głupotą...
nie bez przyczyny posiadacze galantów wywalają go
Father - 11-08-2015, 21:59
to po co w fabryce to zakladali do naszych aut z ABS ?:P
PS. z tego co ja wiem, to korektor sily hamowania przeklada wieksza moc hamowania niz zwykle na tylna os kiedy przednia jest przeciazona, zeby wyrownac obiazenie. popraw mnie jesli jestem w bledzie ale mechanik mi tlumaczyl cos takiego (slowo w slowo nie powiem bo nie pamietam ale chyba o to chodzilo)
apg2312 - 11-08-2015, 22:58
Father napisał/a: | PS. z tego co ja wiem, to korektor sily hamowania przeklada wieksza moc hamowania niz zwykle na tylna os kiedy przednia jest przeciazona, zeby wyrownac obiazenie. |
Prawie dobrze Kiedy tylna oś jest obciążona, np. pasażerami i bagażem, korektor daje większą siłę hamowania na tylne hamulce. Kiedy kierowca jedzie sam, a tył jest pusty (czyli lekki), większa siła hamowania idzie na przód.
I szczerze mówiąc, nie wiem, co korektor siły hamowania ma wspólnego z ABS-em, i jak ABS ma zastąpić korektor ? Zresztą już co najmniej raz się o to tutaj pytałem, ale odpowiedzi nie uzyskałem.
Father - 12-08-2015, 05:23
Czyli michal nam tutaj herezje opowiada szkoda ze autorw watka sie nie wypowie xD
apg2312 - 12-08-2015, 10:24
Father napisał/a: | Czyli michal nam tutaj herezje opowiada |
Tego to nie powiedziałem Po prosu IMHO korektor siły hamowania ma inne zadanie do spełnienia, niż ABS, i jakoś mi nie pasuje, że ABS zastąpi korektor.
Ale nieomylny nie jestem
MichciuGT - 12-08-2015, 20:08
a do czego służy korektor siły hamowania?, zadajcie sobie ten trud i sprawdźcie, google ma każdy pod ręką.
np. wikipedia:
"Często w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych, gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się."
w skrócie, zdaje mi się że najczęściej stosuje się prosty korektor który ogranicza ciśnienie na tylnej osi, dzięki czemu unikniemy sytuacji tak jak byśmy podczas hamowania zaciągali ręczny, taka sytuacja jest szczególnie niebezpieczna w zimę.
no i starsze wersje ABS miały wolniejszą reakcje od nowszych konstrukcji przez co zdaje mi się że korektor siły wspomagał ABS, a teraz gdy reakcja ABS jest szybsza to gdy się zablokują koła, jest natychmiastowa reakcja żeby odblokować przez co niema tak dużego niebezpieczeństwa zarzucenia tyłem samochodu...
w galantach jest taki problem że są małe przednie tarcze, z czasem taki korektor może coraz gorzej działać (daje mniejsze ciśnienie na tył), przez co przednie hamulce zaczynają pracować z większym obciążeniem, no i przyczyna bicia tarcz powinna być znana...
Grzesiek GDI - 13-08-2015, 18:23
Witam sprawdzie przewod pocisnieniowy od serva przy kolektorze ssacym mialem taki przypadek ze jak kilka razy podczas jazdy nacisnalem hamulec to sevro sie wyproznialo i byl twardy pedal jak podpompowalo bylo ok i wina byla po stronie zapchanego krocca przy kolektorze ssacym a wiadomo jak w gdi kolektory sie zapychaja pozdawiam
dodam ze po zdjeciu owego przewodu z kolektora silnik dalej pracowal dopiero po wbiciu srubokreta w kluciec udrozil sie i silnik zgasl. a objawy jakie sa opisane powyzej moga tez byz zwiazane z delikatnie wcisnietym hamulcem taki przypadek znam z passata gdzie zle wyregulowany czujnik stopu wywieral nacisk na pedal hamulca co powodowalo ze hamulce sie grzaly cofniecie czujnika zalatwilo sprawe pozdr
|
|
|