ASX Ogólne - Generalnie o ASX. Fajny czy świetny?
Seti_bs - 09-08-2015, 12:10 Temat postu: Generalnie o ASX. Fajny czy świetny? Hej,
zrobiłem opis (subiektywny) Mitsubishi ASX. Ani w nim nie pieje jaki to super samochód, ani też nie mówię, że jest zły. Starałem się obiektywnie pokazać sylwetkę tego modelu.
Mam nadzieję, że przyda się komuś, kto będzie zainteresowany zakupem tego auta.
http://bartstep-moto.blog...ry-czy-swietny/
Będę wdzięczny za Wasze komentarze i uwagi. Może można coś dodać do tego opisu, może można coś ująć inaczej. Może przegiąłem w jakimś miejscu. Wszystkie uwagi będą cenne. A im więcej rzeczowych uwag tym bardziej opis auta będzie kompletny i wiarygodny.
Za wszelkie komentarze z góry DZĘKI
Jarl - 11-08-2015, 12:18 Temat postu: Re: Generalnie o ASX. Fajny czy świetny? Przeczytalem, dzieki, wg mnie interesujacy opis, plusy i minusy samochodu bez owijanania w bawelne. ++
Pozdrawiam
krzychu - 11-08-2015, 13:34
Pobieżnie przeglądnąłem i:
- To raczej nie SUV tylko Crossover (czyli po pierwsze nie Sport, a po drugie mniejszy).
- "Hamulce Akabeno są rewelacyjne"... Wielu się z tym nie zgody. ASX jest wyjątkiem bo stosunek wielkości tarczy do wagi jest chyba najlepszy z grupki Outlander/Lancer... Ogólnie hamulce to słaby punkt Mitsubishi.
- "W trybie 4WD samochód automatycznie dołącza tylną oś w czasie uślizgu", akurat napęd w Mitsubishi w porównaniu z np. Haldexem wypada lepiej ponieważ pomimo braku poślizgu przekazuje część momentu na tył (czyli przeciwdziała poślizgowi zanim on wystąpi). Szczególnie przy niskich prędkościach, mocnym gazie i kierownicy ustawionej w miarę prosto dużo mementu idzie na tył pomimo braku poślizgu. Tak jak Ty piszesz to mniej więcej tak działa tryb ECO w OIII.
- "kierownica kręci się strasznie ciężko, nie tak jak można oczekiwać od nowoczesnego auta" - uwierz mi lepiej ciężko niż przesadnie lekko z brakiem czucia czegokolwiek.
juras2013 - 11-08-2015, 16:22
Hm.., kierownicą kręcę jednym palcem więc nie bardzo rozumiem ten problem
krzychu - 11-08-2015, 16:57
Może być czasem różne wspomaganiem elektryczne (1,6) vs jeszcze hydrauliczne (1,8 DID)...
Wedrowiec - 13-08-2015, 13:56
u mnie kręci się w sam raz
desko - 13-08-2015, 20:40
na smutne wnętrze, jest sposób http://www.aliexpress.com...2218169599.html
mazzi81 - 13-08-2015, 22:14
Wg mnie (1.6) kierownica chodzi za lekko. Nie można dobrze wyczuć auta. Dla pań idealnie
vavoom - 14-08-2015, 09:32
"Przy współczynniku oporu powietrza Cx porównywalnym z kioskiem ruchu..." - 0,32 to jeden z najmniejszych współczynników wśród Crossover/SUV.
"Przy jeździe autostradą na 6 biegu przy prędkości 130km/h silnik wyje kręcąc się ponad 3500 razy na minutę" - Seti_bs, na pewno wrzuciłeś szósty bieg?
U mnie przy 3500 rpm prędkość to prawie 180 km/h (realnie pewnie ok. 170 km/h)
https://www.youtube.com/watch?v=ToC0sx-W7Dg
Co do 2WD, to aż tak nie dramatyzujmy, aczkolwiek w trybie 4WD samochód prowadzi się nieporównywalnie lepiej, a napęd działa dokładnie tak, jak napisał krzychu.
marrok - 14-08-2015, 10:09
vavoom napisał/a: | "
"Przy jeździe autostradą na 6 biegu przy prędkości 130km/h silnik wyje kręcąc się ponad 3500 razy na minutę" - Seti_bs, na pewno wrzuciłeś szósty bieg?
U mnie przy 3500 rpm prędkość to prawie 180 km/h (realnie pewnie ok. 170 km/h)
https://www.youtube.com/watch?v=ToC0sx-W7Dg
|
Jeżeli na filmiku jest twój ASX to sugeruje byś z taką prędkością nie jeździł w trybie "LOCK", bo odwiedzisz serwis z potrzebą wymiany sprzęgła w tylnym napędzie.
W trybie "LOCK" zaleca się jeździć wyłącznie po luźnych nawierzchniach , z niedużą prędkością i na niezbyt długich dystansach. W innym przypadku może nastąpić przegrzanie oleju w napędzie tył (komunikat) a docelowo zbyt wczesne zużycie sprzęgła w tylnym napędzie.
krzychu - 14-08-2015, 10:20
marrok napisał/a: |
W trybie "LOCK" zaleca się jeździć wyłącznie po luźnych nawierzchniach , z niedużą prędkością i na niezbyt długich dystansach. W innym przypadku może nastąpić przegrzanie oleju w napędzie tył (komunikat) a docelowo zbyt wczesne zużycie sprzęgła w tylnym napędzie. |
Po pierwsze przy takiej prędkości ilość momentu przekazywana na tył jest mizerna
Po drugie jak się jedzie prosto to nie ma różnicy w prędkości obrotowej między przodem i tyłem więc sprzęgło się nie zużywa
Po trzecie byli tacy co jeździ OII 2,2 HDI po chipie non stop na LOCK i sprzęgło działało.
Po czwarte LOCK to jest tylko napis na pokrętle i nie ma nic wspólnego z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. To jedynie sugestia dla sterownika aby przekazał trochę więcej mocy na tył w sytuacjach kiedy by tego nie zrobił przez przeciwdziałanie nadsterownemu zachowaniu.
Za to bardzo łatwo można zajechać sprzęgła np. hamując auto na jednoosiowej hamowni podwoziowej. To co się dzieje w dziale OIII to wygląda na jakieś wady fabryczne bo się jakoś wyjątkowo wcześniej ujawniają w przeciwieństwie do niezniszczalności w OII.
vavoom - 14-08-2015, 10:25
marrok napisał/a: | W trybie "LOCK" zaleca się jeździć wyłącznie po luźnych nawierzchniach , z niedużą prędkością i na niezbyt długich dystansach |
marrok - skąd takie info? Lock w ASX to nie LOCK w L200 czy Pajero.
Przy 200 km/h w trybie LOCK na tył trafia może 15%...
Wg Mitsubishi: 4WD LOCK in dry conditions is high traction mode, it realizes strong 4WD driving from low speed to high speed on ordinary road.
TommyWalker - 14-08-2015, 12:19
Bardzo fajny artykuł. W większości zgadzam się z nim, ale mam też kilka swoich uwag. Przejechałem tym autkiem ponad 90 000km, a to chyba wystarczy żeby wyrobić sobie pogląd
1. bagażnik wcale nie jest za duży, szczególnie że dolną część zajmuje koło zapasowe.
2. wnętrze jest dość siermiężne, nie jest tak przyjemne wizualnie jak np. we "Francuzach", ale można się przyzwyczaić. Szczególnie, że kierowca patrzy głównie przez szybę, a nie na tapicerki
3. Deska może nie ma wodotrysków (szczególnie brakuje mi jeszcze kilku kontrolek, jak to było w starszych samochodach) ale jest czytelna, a zegary umieszczone w tubach sa rewelacyjne - są czytelne nawet przy ostrym świele i prędkościomierz jest nie do odczytania przez pasażera siedzącego obok kierowcy
4. Silnik, hamule i zawieszenie - masz w 100% rację. Nie mam uwag
5. Skrzynia biegów - u mnie działa bez zarzutu, biegi "same" wchodzą . Nie mogę nic złego powiedzieć
6. Wspomaganie kierownicy - jak wyżej. U mnie jest ok
7. Wyciszenie auta - bardzo kiepskie, ale można wytrzymać
za największy (i jedyny dyskwalifikujący samochód) uważam KOSZMARNIE DELIKATNY lakier
Samochód, który dedykowany jest do wyjazdu za miasto, na ryby czy nad jezioro ma tak kiepski lakier, że otarcie nawet o miękie krzewy powoduje rysy Nawet normalne "miejskie" używanie niszczy go niemiłosiernie. W porównaniu np. do Skody Octavi z tego samego rocznika wygląda dużo gorzej (pomimo tego że dbam o niego nie mniej niż kolega o Skode). Jednym słowem jest to jedyny, ale główny mankament na który zwracam uwagę.
Gdybym wcześniej miał tą wiedzę, niestety zrezygnował bym z zakupu...
marrok - 14-08-2015, 15:20
vavoom napisał/a: |
marrok - skąd takie info? |
z salonu jeżeli jest jak piszesz to ok, zwracam honor
koniec OT
vavoom - 14-08-2015, 16:46
marrok napisał/a: | z salonu jeżeli jest jak piszesz to ok | Nie ja tak piszę, tylko wiele oficjalnych źródeł Mitsubishi - nie mylić z salonami.
A salony... Podczas zakupu próbowano mi wcisnąć, że ASX ma centralny dyfer. Nie posądzam o próbę oszustwa, tylko kompletny brak wiedzy.
A wracając do tematu - coś kolega Seti_bs namieszał z tymi obrotami i prędkością
|
|
|