Outlander III GEN Techniczne - Szersze opony niż 225/55/18 w Outlanderze III, 2,2 DID
nasa1 - 18-08-2015, 22:47 Temat postu: Szersze opony niż 225/55/18 w Outlanderze III, 2,2 DID Panowie, właśnie dobiega żywot moich fabrycznych, letnich opon 225/55/R18 i zamierzam kupić nowe. Chciałem poprawić wyłącznie estetykę i myślę o oponach 245/55/R18. Czy ktoś z Was próbował już szerszych opon? Czy nie było problemów z obcieraniem? A może czy ktoś z Was wie, jaki maksymalny rozmiar opon dla felg R18 można stosować w tym modelu?
Wyższe spalanie, inne opory toczenia czy pochodne są dla mnie nieistotne. Bardzo dziękuję za informacje jeśli ktoś to sprawdzał.
Grimm - 19-08-2015, 11:42
nasa1 najpierw bym sprawdził co o zmianie rozmiaru opon mówi Twoje ubezpieczenie AC jeśli oczywiście takie masz. 95% ubezpieczycieli w Polsce przy ewentualnej kolizji odmawia wypłaty świadczenia. Tylko oryginalny rozmiar jak fabryka nakazuje.
krzychu - 19-08-2015, 12:40
Grimm napisał/a: | 95% ubezpieczycieli w Polsce przy ewentualnej kolizji odmawia wypłaty świadczenia. |
Jakieś fakty na poparcie tego zdania? Bo to, że ktoś tam coś teoretyzuje w necie to nie znaczy, że tak jest...
nasa1 - pytanie tylko po co chcesz większe? A jeśli już zwiększasz szerokość to zmniejsz profil na 50 wtedy będzie miała podobny obwód.
Grimm - 19-08-2015, 15:11
Podstawa jest jedna i od lat ta sama - homologacja auta gdzie jasno i wyraźnie jest napisane w jakim rozmiarze opon i felg auto jest dopuszczone do ruchu. Dla większości ubezpieczycieli to podstawa , dla mojego pracodawcy zresztą również.
Jaad - 19-08-2015, 22:44
Brzmi rozsądnie, ale nie słyszałem/czytałem jeszcze, aby komuś nie wypłacili odszkodowania z uwagi na niewłaściwy rozmiar felg/opon. Być może nie zwróciłem uwagi, byc może takie wypadki są bardzo rzadkie, ale istnieją. Ciekawe.
Grimm - 20-08-2015, 09:30
Jaad zrobiłem wczoraj rozeznanie w pracy i okazuje się, że niektórzy ubezpieczyciele odeszli od tego pomysłu (2014) ale są tacy którzy jeszcze stosują ten pomysł. Trzeba się dowiadywać u swojego ubezpieczyciela.
nasa1 - 20-08-2015, 09:51
Koledzy, po prostu mam dostęp do bardzo dobrych opon 245/55/18 sporo taniej niż fabrycznych 225/55/18 i stwierdziłem, że nie ma sensu dopłacać tysiaka, a przy okazji można zyskać na wyglądzie. Jeśli macie wiedzę czy 245 będą pasować i nie będzie żadnych tarć to podzielcie się. Wczoraj przy okazji byłem w Mitsu i mówili, że nie ma żadnej reguły (ubezpieczenie) ale to może wynikać z ich niewiedzy, a serwis ponoć widywał OIII z oponami 245. Wolałbym jednak upewnić się słysząc to od jakiegoś użytkownika.
mnerd - 16-11-2016, 21:04
nasa1 napisał/a: | Koledzy, po prostu mam dostęp do bardzo dobrych opon 245/55/18 sporo taniej niż fabrycznych 225/55/18 i stwierdziłem, że nie ma sensu dopłacać tysiaka, a przy okazji można zyskać na wyglądzie. |
Jeśli masz seryjne felgi 7" to zapomnij. Max szerokość opony dla tej felgi to 225 mm. Dla 245 potrzeba felgi 8"
jacekk - 16-11-2016, 22:10
Poza tym nie jest zamiennik dla 225/55/R18. Średnica koło będzie o 22 mm większa.
Prawidłowym zamiennikiem byłby 245/50/R18 (2.5 mm mniejsza średnica)
sebowy - 16-11-2016, 22:48
nasa1 napisał/a: | mówili, że nie ma żadnej reguły (ubezpieczenie) |
jeśli chodzi o ubezpieczenie to na pewno będzie to napisane w OWU , które powinieneś dostać od ubezpieczyciela ( w wyłączeniach )
mnerd - 19-11-2016, 01:27
jacekk napisał/a: | Poza tym nie jest zamiennik dla 225/55/R18. Średnica koło będzie o 22 mm większa.
Prawidłowym zamiennikiem byłby 245/50/R18 (2.5 mm mniejsza średnica) |
mogłyby się zmieścić, jest sporo miejsca. Oczywiście w cudzym bo u siebie trzymam się rozmiaru fabrycznego ze względu na pięcioletnią gwarancję na układ napędowy
|
|
|