To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - kupno lancera

Tukidydes - 19-08-2015, 21:43
Temat postu: kupno lancera
Witam, przymierzam się do zakupu jakiegoś auta za10-15 tyś, bo moja stara Toyota Carina niestety już niedomaga.

Szukam auta przede wszystkim bezawaryjnego i mój wzrok padł właśnie na Lancera.
Interesuje mnie wersja od 2004 (VII generacja?).

Pytania do osób które pojazd i jego typowe usterki znają:
- na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie?
- czy korozja jest poważnym problemem w tym modelu? Nie posiadam garażu i auto będzie musiało stać pod chmurką.
- czy auto jest niewielkich gabarytów? Mam prawie 190 cm i zastanawiam się czy zmieszczę się za kierownicą :)
- czy silnik 1.6. dobrze chodzi z gazem? Jakie są orientacyjne ceny instalacji? Jak z trwałością silnika podczas eksploatacji lpg?

Namierzyłem ofertę niby od drugiego właściciela, pojazd z 2004 r., zarejestrowany w 2005, przebieg (podobno!) niecałe 130.000 km. Rozważam obejrzeć co i jak, zastanawiam się jeszcze nad huyndaiem elantrą, ale mitsubishi to jednak made in Japan i mam nadzieję, że autko jest tak trwałe jak stare dobre toyoty :)

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze!

Wojti75 - 20-08-2015, 12:49
Temat postu: Re: kupno lancera
^^^^

- na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie?
- na to co w innych autach, czy był mocno bity lub czy ma znacznie przekręcony licznik
- czy korozja jest poważnym problemem w tym modelu? Nie posiadam garażu i auto będzie musiało stać pod chmurką.
- tak korozja się zdarza w szczególności w autach powypadkowych. Ja mam w swoim do zrobienia tylny błotnik "ruda" się wdała niestety.
- czy auto jest niewielkich gabarytów? Mam prawie 190 cm i zastanawiam się czy zmieszczę się za kierownicą :)
- auto jest troszkę mniejsze od Cariny ale nie jest ciasne. Ja mam 176 cm i jest spory zapas :)
- czy silnik 1.6. dobrze chodzi z gazem? Jakie są orientacyjne ceny instalacji? Jak z trwałością silnika podczas eksploatacji lpg?
- do silnika 1,6 nie warto wstawiać gazu. Koszt będzie się zwracał zbyt długo a auto przy normalnej eksploatacji pali w granicach 7 - 9 l/100
Cytat:

-Namierzyłem ofertę niby od drugiego właściciela, pojazd z 2004 r., zarejestrowany w 2005, przebieg (podobno!) niecałe 130.000 km.

podobno ? nie zdziw się jak faktycznie ma 250 000 w tym roczniku.

Auta w miarę zadbane są fajne - ogólnie awarie dot.najcześciej elementów eksploatacyjnych i zawieszenia ale są dostępne części zamienniki w cenach przystępnych.

Tukidydes - 20-08-2015, 14:25

No właśnie z tym licznikiem to nigdy nie wiadomo.

Wiem, że to forum mitubishi, ale czy np. bardziej warto poszukać w takiej cenie (15.000) toyotę corollę albo coś jeszcze innego? Jak sprawdziłem ile kosztują klocki, tarcze, elementy zawieszenia to włos się jeży (za tarcze przód prawie 700 zł).

Co do lancera i gazu, to wg moich obliczeń instalacja kosztująca ok 2.500 zł zwróciłaby się po 13 miesiącach jazdy.

Namierzyłem huyndaia elantrę z udokumentowanym przebiegiem i od 1 właściciela, pełna dokumentacja i niski przebieg (nieco ponad 80.000), ale niestety jest już trochę korozja wchodzi w podwozie i jednak to hultaj a nie coś made in japan :)

mkm - 20-08-2015, 14:34

Tukidydes, poczytaj Forum :wink:
Twoje pytania uzyskają wyczerpującą odpowiedź (co do cen części również)

Mitsubishi jest trwałe -jest bezawaryjne.
Nie lubi tylko druciarstwa, a to niestety przy tym modelu częste.

Marka nie ma znaczenia - i tak kupujemy radosną twórczość poprzednich mechaników.
Jak mechanik był z prawdziwego zdarzenia, a auto serwisowane bez "węża w kieszeni" to auto w 100%godne polecenia - jak nie to.... kaplica i spore wydatki.
Ale tak jak napisałem - to i tak bez względu na markę :wink:

mjsystem - 20-08-2015, 14:36

Tukidydes napisał/a:
Jak sprawdziłem ile kosztują klocki, tarcze, elementy zawieszenia to włos się jeży (za tarcze przód prawie 700 zł).
Ceny bierzesz z ASO czy z kosmosu?
STax - 20-08-2015, 14:47

mjsystem napisał/a:
Ceny bierzesz z ASO czy z kosmosu?

W tym przypadku to prawie to samo :P
Pamiętam jak tata kupował łożysko mcphersona do lancera, w ASO chcieli chyba coś ponad 600zł, a jak się dobrze poszukało, to można było znaleźć Kayaba (imho niezła firma) za mniej niż 200.

Wojti75 napisał/a:
- czy korozja jest poważnym problemem w tym modelu? Nie posiadam garażu i auto będzie musiało stać pod chmurką.
- tak korozja się zdarza w szczególności w autach powypadkowych. Ja mam w swoim do zrobienia tylny błotnik "ruda" się wdała niestety.

Warto też zabezpieczyć spód. Mój lancer ma 9 lat i już coś tam pod spodem zaczynała ruda wyglądać. Na szczęście w porę został poprawiony i zabezpieczony :P

Tukidydes - 20-08-2015, 15:44

Moglibyście mi wskazać namiary (stronę?adres?) podmiotu/ów które taniej sprzedają części?

Bazuję na allegro i googlowskiej wyszukiwarce.

Gdyby ten lancer okazał się faktycznie wart zakupu, myślicie że jest sens w niego pakować lpg? Zależy mi chociaż na 3-4 letniej eksploatacji. Jak zweryfikować ten przebieg? W zasadzie to chyba niemożliwe.

W Hyundaiu to akurat o tyle pewne, że co roku gość robił przegląd w hyundaiu aso i ma faktury na wszystko. Tylko ta korozja w podwoziu...

krzychu - 20-08-2015, 16:25

pomijając całkowicie temat tego, że odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania są już na forum. To w całkowitym skrócie jeśli gaz to gazownik który wystroi instalacje pod obciążeniem (hamownia podwoziowa lub strojenie na autostradzie).
Hubeeert - 20-08-2015, 16:36

Tukidydes napisał/a:
- na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie?

Na korozję i stan silnika.
Tukidydes napisał/a:
Bazuję na allegro i googlowskiej wyszukiwarce.
To zmień miejsce wyszukiwania.
sklep.hipol.pl - szukaj Dokuji
Tukidydes napisał/a:
Tylko ta korozja w podwoziu...

W Lancerze nie musi być lepiej.

rudi88 - 20-08-2015, 21:35

Korozja rzecz względna. Mój z 2004 roku sprowadzony 5 lat temu z Belgii nie ma nigdzie korozji a kolegi z 2007 krajowy już w paru miejscach ma.
Ceny części nie są tragiczne, tylko trzeba szukać w różnych sklepach i na allegro. Psuje się mało co więc wydatki raczej tylko na części eksploatacyjne.
Dobrze dobrana instalacja gazowa się szybko zwróci i będzie bezproblemowa w 1.6. Mój pali w mieście 11-14 gazu a benzyny nie schodził poniżej 10. Trzeba pamiętać o wymienianiu świec bo jak się wypala to na gazie różnie chodzi.

Tukidydes - 20-08-2015, 21:51

Czy jest jakakolwiek szansa na sprawdzenie jakichś elementów pojazdu, które mogłyby mi powiedzieć, że przebieg nie jest prawdziwy (czy jednak materiały są tak dobrej jakości, że to się nie uda)?

A co do gazu - nie ma problemów z kolektorem?

cobretti - 06-09-2015, 09:45

Tukidydes napisał/a:
Czy jest jakakolwiek szansa na sprawdzenie jakichś elementów pojazdu, które mogłyby mi powiedzieć, że przebieg nie jest prawdziwy (czy jednak materiały są tak dobrej jakości, że to się nie uda)?

A co do gazu - nie ma problemów z kolektorem?


Co do przebiegu to nie mam pojęcia jak go sprawdzić. Natomiast jak kolega szukał OT1 bądź CRV, to oglądając z kilkanaście sztuk w ciągu dwóch dni było widać znaczną różnice w stanie wnętrza. A swojego lancera kupiłem w sumie przypadkiem, pojechałem po mazde a wróciłem mitsu. Ważniejszy jest stan techniczny dla mnie.
A co do gazu jest cały temat w dziale warsztat, pod tytułem czym zagazować 4G63.

lobuzek - 06-09-2015, 10:48

Jeśli chcesz blisko 10 letnim autem jeździć 3-4 lata i chcesz kupić Japończyka, to zrobienie porządnego zabezpieczenia antykorozyjnego jest oczywiste w 100%, spokojnie coś utargujesz chocby na konserwację. W Lancerze o którym piszesz może nie być lepiej niż w Hyundaiu, dla mnie kupując auto z 10 letnim stażem dużo ważniejsza niż marka byłaby historia serwisowa i porządne, uczciwe serwisowanie. Tak było w przypadku samochodu dla żony. Szukałem Kii Ceed, a kupiłem Clio III z przyczyn o których pisałem.
Obejrzyj Lancera i Hyundaia i podejmij decyzję.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group