Outlander I GEN Techniczne - wypadanie zaplonu a swiece
heer75 - 27-08-2015, 14:10 Temat postu: wypadanie zaplonu a swiece krotkie pytanie: borykam sie z wypadaniem zaplonu jakis czas, analiza spalin ok, kable ok etc
teraz dostalem info, ze ten silnik (2.0 bez turbo) bedzie jezdzil tylko i wylacznie na swiecach NGK IGR 6A11 a ja mam irydowe odpowiedniki z Denso...
Czy faktycznie tylko i wylacznie NGK?
Swiece maja przejechane 20tys km.
Co myslicie?
miron - 27-08-2015, 18:05
Chyba bosch-a nie zakładałeś?
staszq2 - 27-08-2015, 19:45
miron napisał/a: | Chyba bosch-a nie zakładałeś? |
heer75 napisał/a: | ja mam irydowe odpowiedniki z Denso |
heer75 napisał/a: | Czy faktycznie tylko i wylacznie NGK? |
Tak, ja przechodziłem to samo, mimo zapewnień w sklepie, że świece będą ok, po wkręceniu i przejechaniu 5 km zaczęło wyrzucać błąd zapłonu. Także przygotuj 250 zł na NGK i na min. 50 kkm powinno styknąć, w moim Miśku wytrzymały NGK u poprzedniego właściciela 120 kkm ale na benzynie, na LPG trzeba liczyć maks połowę z tego
heer75 - 27-08-2015, 20:21
o prosze.. a ja szukam i szukam a powod moze byc prozaiczny:|
Chcialem NGK konkretnie ale gdy wymienialem koles ze sklepu powedzial, ze albo przyjda ngk albo denso.. cena ta sama niemal a swieca Panie to to samo! - mowil.. no i przyszlo denso.
Zobaczymy. Dzieki:)
staszq2 - 27-08-2015, 20:22
heer75 napisał/a: | cena ta sama niemal a swieca Panie to to samo! |
Tak tak, pewnie większą marże miał na Denso heh
heer75 - 07-09-2015, 10:47
wymienione, na jedyne sluszne czyli NGK IGR6A11...
Niestety poprawy brak:)
Teza, ze to swiece brzmi nieco jak teoria konspiracyjna bo te, ktore mialem (Denso) sa dedykowane do tego auta. Nie, ze wkrecono jakies tam..
To tak jakby powiedziec, ze musze uzywac filtrow Harta bo na Filtronie bedzie sie dlawic.
Obecnie glownym objawem jest to, ze przy porannym rozruchu auto nie idzie normalnie ponizej 2tys obrotow, przy 1500obrotow i wciskaniu pedalu na biegu jalowym dlawi sie tak, ze prawie nie zgasnie. Do tego czuc benzyna. Ewidetnie jest zalewane.
Trzeba ruszyc z powyzej 2tys obrotow badz poczekac az chwile pochodzi i przepali nadwyzke paliwa. W czasie jazdy szarpie momentami az do momentu, w ktorym silnik osiagnie swoja temperature.
Zauwazylem tez, ze wzroslo spalanie. Wg kompa z 10,5litra do 11litrow.
Robilem tez analize spalin, niby jest ok. Wyniki lambdy sa nieznacznie przekroczone. Ponoc limit to 1000 a u mnie jest 1055.
Swiece, ktore wykrecilem sa przyjarane an ceramice, wieczorem zrzuce zdjecia z analizy oraz foty swiec. Moze ktos na cos wpadnie..
Przewody WN mam nowe (ngk).
Cala sprawa zaczela sie od wypadania zaplonu na 1 cylindrze i kontroli check engine.
Usterka jakby postepowala. Wczensiej nie bylo tego zalewania porannego.
Wykluczlbym wtryski bo dzieje sie to na benzynie i na LPG - czyli na roznych wtryskach.
Hubeeert - 07-09-2015, 10:52
cewki.
heer75 - 07-09-2015, 10:57
to bylo juz tez ruszane- nie napisalem. Otoz kupilem oryginalne uzywki, w dodatku z tej samej serii (oznaczenie) wymienilem obie.. i to samo. Jaka jest szansa abym trafil na 2 zrypane sztuki? Chyba niewielka.
Cisnienie na cylindrach rowne- sprawdzane.
Hubeeert - 07-09-2015, 11:02
Skoro wiesz lepiej to po co zadajesz pytania?
Szarpanie poniżej 2000obr to cewki zwłaszcza, że wymieniłeś świece.
Układ sterowany jest z ECU po sygnale z czujnika wału. Ewentualnie czujnik wału, ale dawałby CE.
heer75 - 07-09-2015, 11:09
Nie wiem lepiej- tylko przekladac/kupowac elementy moge w nieskonczonosc nie rozwiazujac problemu.
Hubeeert - 07-09-2015, 11:56
OK, jakie kody błędów pokazuje ECU?
Czy problem występuje tylko na zimnym silniku?
Na ilu cylindrach wypadają zapłony?
Czy sygnał o obrotach idzie z czujnika wałka czy wału?
Czy sprawdzałeś instalację u gazownika?
heer75 - 07-09-2015, 12:01
blad jeden i ten sam- wypadanie zaplonu na pierwszym cylindrze. Kodu teraz nie pamietam- ale zawsze jest ten sam.
Problem - obecnie - to silnik zimny ale rwie tez na rozgrzanym. Zarowno na benzynie jak i LPG.
"Czy sygnał o obrotach idzie z czujnika wałka czy wału? " - tego nie wiem. Mam kabel + pare programow diagnostycznych i kazdy wywala to samo. Co wiecej, pare razy podlaczalem do kompa mitsu- Muta i byly te same wskazania/bledy.
Instalacja jest na 99% sprawna.
Wypadanie zaplony na rozgrzanym silniku wyglada tak:
Check sie nie swieci.. jade dajmy na to 100hm/h, zwalniam do 40tki (wciaz na V biegu), przez pare sek muli pod pedalem gazu- bach- zapalony check.
Wczesniej tak nie bylo, spokojnie na 5-tce przyspieszalem od tej 40tki.
Hubeeert - 07-09-2015, 13:24
czy możesz zamienić miejscami cewki i sprawdzić co będzie?
heer75 - 07-09-2015, 20:29
robilem to rok temu.. ale zdaje sie nie przynioslo oczekiwanego rezultatu- przeniesienia sie bledu na inny cylinder:) Ponowie teraz w weekend, skoro usterka postepuje..
Ponizej fota wykreconych swiec, jedna przypalona (guma) druga dziwna u nasady..
Dwie pozostale w stanie normalnym. Przejechalem na nich niemal rowne 20tys km.
Hubeeert - 08-09-2015, 10:12
heer75 napisał/a: | robilem to rok temu.. ale zdaje sie nie przynioslo oczekiwanego rezultatu- przeniesienia sie bledu na inny cylinder:) |
I to jest potwierdzenie tego co napisałem już raz a teraz zacytuję:
Hubeeert napisał/a: | cewki. |
|
|
|