Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - zaworki?
zinqzinq - 30-08-2015, 17:35 Temat postu: zaworki? Witam po wymianie oleju w Misku na 5w30 zaworki graja bardzo glosno przez kilka sekund poczym cichna ale i tak je dosc wyraznie slychac, przy odpalaniu i przy przyspieszaniu na wyzszych obrotach tez daja osobie znac... , podczas jazdy tym samemy tempem wszystko jest ok
jakis ceramizer na to czy zmienic olej na amsoil puki co zalany zostal castrol 5w30
piotrkor1 - 31-08-2015, 09:58
U mnie klepały chociaż wlany jest Amsoil 0W-30.Po wymianie
uszczelek pokrywy zaworów i uszczelniaczy świec cisza.
Nie powinno to mieć wpływu na pracę hydropopychaczy
a jednak.Dodam jeszcze, że nie zmieniałem oleju i niczego
do niego nie dolewałem.
Może to tylko zbieg okoliczności ale przy zdejmowaniu pokrywy na przednim banku
dolne śrubki były wkręcone dość mocno a górne trzymały słabo.
Uszczelka pod kolektorem też trochę była zmęczona,no i te podkładki z gumkami
pod śrubkami od pokrywy też do wymiany.
Salman - 03-10-2015, 23:16
Kolega piotrkor1 niedawno poruszał podobny temat. W moim VR od ponad trzech lat sprawdza się Magnatec 5w30 A5 plus Ceramizer. Cisza przez 5-6 tyś km później delikatnie słychać na zimnym silniku (około minuty) jednak i na to przypadkiem znalazłem sposób Przed porannym rozruchem silnika kręcę rozrusznikiem tak, żeby auto nie odpaliło,dosłownie 1,5 sekundy i drugi raz już normalnie do odpalenia czyli dwie sekundy i tak do kolejnej wymiany oliwy a po wymianie ponownie pierwszy start i cisza. Co ciekawe,czasami silnik zaskoczy przy "pierwszym strzale" rozrusznika i wtedy już do rozgrzania słychać klekotanie ale dzieje się tak dopiero po około 6 tyś km.
[ Dodano: 03-10-2015, 22:56 ]
zinqzinq napisał/a: | puki co zalany zostal castrol 5w30 |
Dodam że ja za pierwszym razem zalałem Castrolem Edge 5w30 i była tragedia
podobnie jak po wymianie na Amsoil,dopiero zmiana na Castrol Magnatec 5w30 A5 (polecany do japończyków ) trochę wyciszyła silnik a po Ceramizerze całkowicie zniknęły drażniące dźwięki
piotrkor1 - 04-10-2015, 17:19
U mnie tak jak pisałem wcześniej cisza i nawet oleju jeszcze nie wymieniałem bo okazało się,że jeszcze nie zrobiłem 7500tys km.W garażu już stoi następna bańka z Amsoil-em 0W-30.
Nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel auta bo jazda na na niskich obrotach może powodować słabe smarowanie silnika te auta, jak i wszystkie japończyki wolą wysokie obroty.
Druga sprawa to odpowiednie serwisowanie takiego samochodu.
Także dobra oliwa i gaz w podłogę powinno pomóc w odmuleniu auta.
Grid - 05-10-2015, 20:11
Motul 300V 5w30 też daje radę
|
|
|