To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Odpalanie po nocy oraz widoczna utrata mocy OT1

jopawpl - 10-09-2015, 21:34
Temat postu: Odpalanie po nocy oraz widoczna utrata mocy OT1
Witam Koledzy

Mam dwa problemy:
1. Po nocce żeby odpalić Miska muszę trochę pokręcić pokrecić rozrusznikiem. Po jakiś 5 sek auto odpala. Następna podejście jest bez zarzutu w sumie po 1 sek autko działa. Na początku myslałem że to wina Gazu wiec przed odstawieniem Miśka do spania przed zgaszeniem zawsze przełączałem na PB i dojeżdżałem pod domek na benzynce. Niestety problem nadal istniał chociaż mam wrażenie że gdy autko wyłaczone bylo na LPG z rana odpalanie trwało nieco dlużej.

Jakieś pomysły. Gazownik twierdzi że to wina reduktora....

2. Zauważyłem ostatnio lekki ubytek mocy , autko nie zbiera się tak żwawo. Najbardziej jest to widoczne na 5 biegu przy dość dużych predkościach. Ostatnio specjalnie wybrałem się na autobane w celach testowych i po wrzuceniu 5 tki jakoś 180 km/h auto ma zero kopa. Normalnie mogłem ponad 200km/h w dość krótkim czasie natomiast teraz jak napotkam jakieś małe wzniesienie obrotomierz stoi w miejscu. Ewidentnie coś jest nie tak...
Może ktoś juz miał takie przypadki. Nie mam żadnego checka ani nie słyszę żeby Turbo huczało ...

Dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam Pawel

elektryk - 11-09-2015, 14:44

Moje auto (2.0 bez turbo) nigdy nie przyśpieszało ładnie powyżej 150km/h, a osiągnięcie Vmax to był duży wysiłek i wymagał długiego rozpędzania. Nawet przy wersji turbo 180km/h wydaje się na tyle blisko Vmax, żeby samochód miał szanse ładnie przyśpieszać, wydaje mi się że jesteś przeczulony na tym punkcie.
staszq2 - 11-09-2015, 19:47

jopawpl napisał/a:
Może ktoś juz miał takie przypadk

Ja miałem, jedna rzecz pomogła ale nie wiem na jak długo a mianowicie nowa mapa w kompie i +50 HP i bez problemu i równo do zamknięcia budzika Ci autko poleci :P
Ale tak na serio to może mieć związek np. z zapieczonymi pierścieniami na tłokach...

apollo99 - 11-09-2015, 19:47

Jak auto rano odpalasz na benzynie ,to co ma do tego reduktor gazu?
Na gazie i benzynie kiepsko przyśpiesza, czy tylko na jednym z nich

elektryk - 12-09-2015, 16:17

staszq2 napisał/a:
Ale tak na serio to może mieć związek np. z zapieczonymi pierścieniami na tłokach...
Jak mogą się zapiec pierścienie na tłokach? Pierścień ma ruch w dwóch kierunkach. Wzdłuż tłoka, jakby tam się zapiekło to byłby sajgon w cylindrach aż nawet do urwania tłoka. W poprzek tłoka, ruch minimalny i do tego blokowany kołkami, coby koniec pierścienia nie trawił w kolektor.
rezon - 12-09-2015, 17:36

elektryk napisał/a:
do tego blokowany kołkami, coby koniec pierścienia nie trawił w kolektor.
to ciekawe,... a ja zawsze myślałem, że te kołeczki to aby nie ustawiały się wszystkie szczeliny pierścieni w jednej linii, a tu proszę - nowa teoria - żeby koniec pierścienia nie trafił w kolektor :lol:
elektryk - 12-09-2015, 19:06

rezon napisał/a:
elektryk napisał/a:
do tego blokowany kołkami, coby koniec pierścienia nie trawił w kolektor.
to ciekawe,... a ja zawsze myślałem, że te kołeczki to aby nie ustawiały się wszystkie szczeliny pierścieni w jednej linii, a tu proszę - nowa teoria - żeby koniec pierścienia nie trafił w kolektor :lol:
Mea culpa, w dwusuwie by trafił w kolektor, ale w czterosuwie też są okna do smarowania.
irek23rz - 12-09-2015, 20:47

Kolego tez tak mialem sprawdz wtryski gazu jak mi jeden lał i sie nie domykal to kompresja uciekala przez niego przy zapalaniu i tez dzialy sie takie cyrki od czasu do czasu zapalal sie tez czek .Po wymianie wtryskow na nowe komplet bo i tak mialy jakies 70 tys jak reka odjal i problem juz nie wystepuje ,czek tez sie nie zapala .
Sadziprz77 - 13-09-2015, 19:54

Mam podobny problem i zastanawiam się od czego zacząć naprawę, wygląda to tak jakby po nocy paliwo się cofnęło, myślę o wymianie filtra paliwa, a może to pompka bo jak zrobię z jeden obrót silnikiem to za drugim razem odpali na "tyk", jednak nie odczuwam utraty mocy, chociaż ostatnio nie przekraczałem 200. Napisz koniecznie jak się uporasz.
qba1983 - 13-09-2015, 22:30

no dobra a czy macie moze panowie do tego takie problem ze na wolnych obrotach lekko drga silnik, jak by miał chwilowe przerwy?

ja z 3 miesiące szukałęm szukałem co jest z tym odpalaniem, co sie okazało?
rozrząd był przestawiony, wydechowy wałek był walniety o 3 ząbki.
proponuje sprawdzić rozrząd.

lub wersja bardziej optymistyczna... uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.

elektryk - 13-09-2015, 23:10

qba1983 napisał/a:
no dobra a czy macie moze panowie do tego takie problem ze na wolnych obrotach lekko drga silnik, jak by miał chwilowe przerwy?
A jaka była u Ciebie ostateczna diagnoza tego problemu?

qba1983 napisał/a:
lub wersja bardziej optymistyczna... uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
A czym się charakteryzuje uszkodzenie tego czujnika? Pytam od strony czujnika, bo niby ECU wykrywa brak impulsów. Skoro lampa się nie świeci to ECU dostaje jakieś sensowne impulsy, więc co jest nie tak, zanikanie impulsów, jakieś wydłużone impulsy?
qba1983 - 16-09-2015, 13:20

diagnoza taka jak napisałem, przestawiony rozrząd.
po ustawieniu wszystko działa jak trzeba.
co do czujnika, czytałem w necie ze czasem mimo uszkodzonego czujnika może nie wyskoczyć błąd.
a logiczne jest ze skoro wałek wydechowy był przestawiony(a czujnik jest do niego podpięty) to mogły występować problemy z odpalaniem

jeszcze co do czujnika, wiem od elektryka z serwisu mitsu ze czujnik wałka jeśli jest uszkodzony najczęściej wydłuża czas potrzebny do odpalenia auta rozrusznikiem, czujnik położenia wału jesli sie uszkodzi, podobno nie ma opcji aby odpalić.

jopawpl - 25-09-2015, 14:30

Hej
Odpalanie naprawione- tak jak kolega pisał jeden wtrysk gazu puszczał
Pozostaje problem mocy i niestety nie zgodze się z kolega odnosnie max predkosci i przyspieszenia. 220km/h (GPS) to żadne wyzwanie dla OT1.
Umowiłem się na hamownie i byc moze zmianę mapy.
Dam znać jak coś znajdą ....
Dzięki wszystkim



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group