To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Gaźnik AISAN pochodzący z silnika 4G32 - szereg pytań

ericsson - 12-09-2015, 10:52
Temat postu: Gaźnik AISAN pochodzący z silnika 4G32 - szereg pytań
Cześć,

Na wstępie próbuję ustalić jakie jest faktyczne oznaczenie gaźnika znajdującego się w moim L300. Czy jest to AISAN C28MA (znalazłem takie info gdzieś w internecie) - oznaczenie fabrycznie Mitsubishi MD-006219 czy jest to AISAN 6 EE?

Mam taki problem, że kamper "pluje" na mokro z wydechu przy dodaniu gazu, a przy tym w trasie spalił ok. 15-16l/100km jadąc między 85-95km/h. Jak na moje oko (i "czucie" pracy silnika) jednostka jest przylewana. Wiem, że w gaźniku druga komora/gardziel otwierana jest podciśnieniowo.

Teraz kilka pytań:
- jak sprawdzić, czy podciśnienie/klapka prawidłowo funkcjonują i generalnie zdiagnozować czy silnik faktycznie jest zalewany (zacząć od obejrzenia świec)?

Zdemontowałem gaźnik i widać po nim, że dawno nie był czyszczony/serwisowany.
Zanim go zacznę rozkładać chciałbym się dowiedzieć gdzie szukać zestawu naprawczego (zakładam, że poza uszczelkami będą do wymiany jakieś oringi, być może zaworek iglicowy itd.)?

- interesuje mnie też, czy posiada ktoś jakąś instrukcję/schemat gdzie poza rysunkiem technicznym byłaby informacja o regulacji gaźnika (jak ustawić skład mieszanki /i jaki/, poziom paliwa w komorze pływakowej itd.)

Ewentualnie jeśli ktoś ma doświadczenie z tym gaźnikiem, to na co zwrócić uwagę przy jego rozbiórce? Czytałem też na zagranicznym forum, że niektóry pozbywają się w nim ssania, dzięki czemu silnik lepiej oddycha i ponoć żwawiej reaguje - są jakieś opinie odnośnie tego?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam,
Eryk

Kamil_Ziomek - 18-09-2015, 18:40

Ja jak czyściłem gaźniki do motorów to gotowałem z nich zupę na wodzie z octem :) (oczywiście bez elementów z tworzyw sztucznych). Odczytaj i podaj co pisze za model na tym gaźniku może znajdzie się jakiś serwisów ka do niego.
Może to coś pomoże http://www.dorikaze.net/s...arb-2T-3T-3A-4A

ericsson - 26-09-2015, 21:55

Dzięki za odpowiedź, model gaźnika to AISAN C28.
Po rozłożeniu, wyczyszczeniu i wymianie uszczelek/elementów gumowych/podciśnień zamontowałem gaźnik z powrotem do auta. W dalszym ciągu nie wiem jak wyregulować gaźnik (skład mieszanki, śruba fast idle, poziom paliwa w komorze pływakowej, rozmiary dysz w przepustnicach primary [mniejszej] oraz secondary [większej] oraz czy większa dysza powinna iść na mniejszą komorę a większa na mniejszą, czy odwrotnie) i zdaje się, że pierwotny problem nie ustąpił - w wolniejszym przedziale obrotowym jest za bogato (świece są czarne, potrafi wyrzucić z wydechu czarną "bogatą" chmurę i mam wrażenie, że lekko się przylewa podczas spokojnej jazdy), a kiedy mu się depnie to jest za ubogo (świece białe, wyraźnie wypalone).

Póki co udało mi się wyszperać schemat budowy gaźnika, ale niestety nie ma tam żadnych informacji serwisowo-technicznych jeśli chodzi o ustawienia gaźnika czy choćby prawidłowe zamontowanie dysz (gdyż na schemacie nie widać która z nich jest mniejsza, a która większa).

A nikt tu na forum nie ma gaźnika w 4G32 i nie przechodził jeszcze przez taki serwis / czyszczenie / regulację? :) Jeśli nie, to może chociaż pomysł gdzie szukać dalej..

Dzięki,
Eryk

jacek11 - 06-10-2015, 20:53

Czy gaźnik posiada pływak ?

[ Dodano: 06-10-2015, 20:55 ]
Możesz wkleić schemat budowy gaźnika ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group