Carisma - Techniczne - Kontrolka hamulaca ręcznego
Anonymous - 23-02-2007, 16:44 Temat postu: Kontrolka hamulaca ręcznego Witam,
podczas dosyć szybkiego pokonywania zakrętów zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego (dźwignia opuszczona .
luźny włącznik raczej wykluczony, dźwignia ręcznego też pracuje poprawnie.
czy ktoś wie co to może być ?
Na forum znalazłem informację że kontolka może się zapalać przy niskim stanie płynu(dot. lancera i colta)
Pzdr
ADI
Carisma 1,6 04r
slawek st - 23-02-2007, 17:26
Bardzo możliwe z tym płynem, miałem taki sam przypadak w Golfie III, po dolaniu płynu kontrolka przestała migać.
Anonymous - 24-02-2007, 08:27
sprawdź poziom płynu hamulcowego
luk_szc - 26-02-2007, 00:42
Cytat: | Na forum znalazłem informację że kontolka może się zapalać przy niskim stanie płynu(dot. lancera i colta) |
Dokładnie tak jest , że dźwignia ręcznego i poziom w zbiorniczku mają tą samą kontrolkę
Anonymous - 26-02-2007, 08:35
Najprawdopodobniej jest dokładnie tak jak opisane w powyższych postach. Dodam jeszcze tylko, że nie ma co się tym zjawiskiem przerażać, ponieważ jego przyczyną nie musi być wyciek płynu hamulcowego. Po prostu klocki zużywając się powodują większe wysunięcie tłoczków z zacisków, a miejsce tłoczków musi zająć płyn z pompy hamulcowej. Od tego poziom w pompie spada i zapala się kontrolka, początkowo tylko przy ostrzejszych zakrętach, a o ile nie dolejesz płynu, to w końcu zapali się na stałe.
Anonymous - 26-02-2007, 10:52
To że kontrolka hamulca pali się w czasie jazdy nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym jest wyraźnie opisane w instrukcji. Po prostu ta kontrolka odpowiada z kilka rzeczy. Gdy jedziesz to ona może się zapalić tylko wtedy gdy masz obniżony poziom płynu hamulcowego.
Czy jest to powód do niepokoju to już całkiem inna sprawa. To wymaga praktyki i doświadczenia, a ja ich nie mam w tej materii, mam za to instrukcję.
Anonymous - 27-02-2007, 22:53
Niski poziom płynu hamulcowego
Hubeeert - 27-02-2007, 23:14
To zawsze jest powod do sprawdzenia stanu przewodow hamulcowych i okladzin na klockach i szczekach.
Niski poziom plynu to plyn albo pod samochodem albo w tloczkach. Jezeli to pierwsze - wiadomo dziura
Jak drugie - koncza sie klocki. Dolewanie plynu moze zakonczyc sie tak jak mi gdy wzialem samochod od kumpla - ja mu w heble i tylko pisk a samochod jedzie dalej.
Anonymous - 03-03-2007, 16:42
Tak mieliście racje to był niski poziom płynu hamulcowego.
Chociaż jestem bardzo zdziwiony bo 15tys temu wstawiłem nowe klocki i tarcze przód i klocki tył, ale cóż czasem tak bywa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Adaho_krak - 03-03-2007, 16:45
skubisz napisał/a: | Chociaż jestem bardzo zdziwiony bo 15tys temu wstawiłem nowe klocki i tarcze przód i klocki tył |
to się nie ma co dziwić ja kiedyś byłem zmuszony do wymiany klocków w trasie w związku z tym że była to niedziela to jedyne jakie dostałem to były klocki firmy TOMEX o jakież było moje zdziwko gdy po 8tys. brakło klocków
Anonymous - 04-07-2008, 09:35
Lamerskie pytanie. Taka sama sytuacja u mnie. Rok temu wlozylem jakies miekkie klocki i teraz poziom plynu jest lekko powyzej min. Moge sobie tak o odrecic kurek i wlac DOT 4?
A co z temperatura? Mozna sobie dolac po wylaczeniu auta zaraz po jezdzie czy moze parowac i mi oczy wypalic? Nigdy tego nie robilem, nie bylo potrzeby.
Adaho_krak - 04-07-2008, 13:36
wegiel napisał/a: | Moge sobie tak o odrecic kurek i wlac DOT 4? |
Możesz
wegiel napisał/a: | Mozna sobie dolac po wylaczeniu auta zaraz po jezdzie czy moze parowac i mi oczy wypalic? |
Jeśli nie było częstego i ostrego hamowania to można.
Trzeba uważnie to robić i nawet jak jest zimny to trzeba z oczami daleko
|
|
|