Pajero II - Automatyczna skrzynia
Voldar - 14-09-2015, 22:27 Temat postu: Automatyczna skrzynia Witam, kupiłem Pajero II rocznik 1991, 3.0 V6 wersja GLS z automatem,
mam prośbę:
- potrzebna mi instrukcja do moje modelu
i pytanie:
- jak rozłączyć napęd ? pokazuje mi że mam cały czas zapięte 4x4 nie potrafię przesunąć dźwigni napędów !! coś jest nie tak ? czy ja jestem tępy
Piasty kół przednich nie mają pokręteł.
moj.skarb - 14-09-2015, 22:45
masz super select czy easy select
Voldar - 14-09-2015, 22:49
No właśnie a jak to mam sprawdzić ? gdzie zaleźć informację co mam pod lewarkiem ?
moj.skarb - 15-09-2015, 07:51
u mnie przy kontrolkach napędów na desce jest napisane super select 4WD. i jeszcze to że świecą sie 4 kontrolki nie oznacza jeszcze że zapięte są 2 osie , sprawdź to gdzieś na piachu czy 2 osie ci biorą
Grigori - 15-09-2015, 11:38
Toć to czuć czy jedzie na czterech łapach czy na samym tyle.
Voldar - 15-09-2015, 12:43
| Grigori napisał/a: | | Toć to czuć czy jedzie na czterech łapach czy na samym tyle. |
Nie miałem jeszcze 4x4 ale na moje zdolności i doświadczenie kierowy odczucia mam że leci na 4, dzisiaj skoczę gdzieś na jakiś sypki teren to przetestuję.
Skrzynka to Super Select 4WD
Dźwignia napędów ma oznaczenia:
4LLc
4HLc
4H
2H
ale nie umiem jej ruszyć ani w przód ani w tył
jawaldek - 16-09-2015, 22:18
załączony tylko tył załączony przód i tutaj praktycznie możesz załączać podczas jazdy i lepiej robić to małych prędkościach nie wejdzie jeśli masz skrzynię na "D" lepiej załączać na "1" i nie w czasie jazdy->> samochód MUSI STAĆ z tym też mam kłopot samochód stoi bieg na "1" drążek do przodu do końca i w lewo lekko wciskając w "podłogę". Czy po przekręceniu stacyjki świeci się napęd na przód i tył ?? a po uruchomieniu po chwili gaśnie przód i zostaje sam tył ??
Przy 4HLc i 4LLc nie skręcaj na podłożu "nieśliskim" tzn asfalt,beton ubite błoto itp. | Voldar napisał/a: | | skoczę gdzieś na jakiś sypki teren to przetestuję | samemu nie zobaczysz->> podjazd pod górę i obserwacja drugiej osoby. Przedni napęd ->> bierze jedno koło, no chyba że masz ful wypas i przednią blokadę mostu
| Voldar napisał/a: | ale nie umiem jej ruszyć ani w przód ani w tył | ->>> ???? to na czym jest załączona ??
Voldar - 16-09-2015, 23:06
| Cytat: | | ->>> ???? to na czym jest załączona ?? |
No i tu jest dylemat, kontrolki pokazują że mam 4H odczucia z jazdy też.
Poszukałem trochę na forum i wychodzi że możliwe jest zblokowanie reduktora, muszę rozebrać plastiki z góry i dostać się do reduktora i spróbować puknąć w wodziki może odblokują się, na tą chwilę dźwigni ani rusz do przodu ani do tyłu
No i dramatyczne ssanie gazu 23l na 100 km ale to zwalam właśnie na napęd na 4 i opony błotne (kostka)
jawaldek - 17-09-2015, 06:13
| Voldar napisał/a: | | możliwe jest zblokowanie reduktora | reduktor to przy 4HLc i 4LLc. 4H jest załączane pneumatycznie stąd też i moje pytanie co widać na desce przed uruchomieniem. | Voldar napisał/a: | | muszę rozebrać plastiki z góry i dostać się do reduktora i spróbować puknąć w wodziki może odblokują się | nawet jak odblokują, w co wątpię, to lepiej zdjąć i zobaczyć reduktor. A może jest po prostu suchy i nie ma oleju ?? Uważaj na korki->> spustowy i do nalewania ->> różnią się średnicą, nieznacznie ale różnią :/
Voldar - 17-09-2015, 07:59
| jawaldek napisał/a: | | ... stąd też i moje pytanie co widać na desce przed uruchomieniem. |
Sprawdzę dzisiaj co i jak świeci
| jawaldek napisał/a: | | ... A może jest po prostu suchy i nie ma oleju ?? Uważaj na korki->> spustowy i do nalewania ->> różnią się średnicą, nieznacznie ale różnią :/ |
To też sprawdzę dzisiaj po południu - może jakaś podpowiedź jakie oleje tam się stosuje ? i w mostach. Ilość to chyba tak aby wyciekała z korka nalewowego jak pamiętam.
jawaldek - 17-09-2015, 09:58
| Voldar napisał/a: | | może jakaś podpowiedź jakie oleje tam się stosuje ? | przy takim na rynku wyborze, sprzedawca podpowie ale jak dobrze pamiętam to 80W-90 | Voldar napisał/a: | | Ilość to chyba tak aby wyciekała z korka nalewowego jak pamiętam. | tak
Voldar - 17-09-2015, 12:09
Jak przekręcę kluczyk to zapalają się kontrolki w takiej kolejności:
- zielone napęd tył
- pomarańczowa most tył
- zielone napęd przód
- gaśnie pomarańczowa most tył
i tak zostają już cały czas (zielone napęd przód i tył)
jawaldek - 17-09-2015, 14:08
Kontrolki lubią żyć swoim życiem czyli płatać figle co nie zawsze jest odzwierciedleniem stanu załączenia. Rozszyfruj jak w Twoim modelu ( ja mam 2,8) znajduje się układ odpowiedzialny za załączanie/rozłączanie przedniego napędu-może poszedł przekaźnik, lub wężyk jest nieszczelny ??? Poszukaj tutaj http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/ swojego samochodu. Jak z olejem bo to może być cała przyczyna tzn brak jego i od tego może zacznij.
Voldar - 17-09-2015, 20:30
Olej sprawdzę w piątek albo w sobotę a gdzie jest tabliczka znamionowa skrzyni biegów ? bez ściągania znajdę ją żeby przeczytać jaki typ i model ?
Marcus65 - 18-09-2015, 15:06
Tak przy okazji, do automatu w 3,5 V6 lać ATF, Dexron II?
Pozdro
Marcus
|
|
|