To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Przerywa przy ruszaniu tłucze z tyłu po wymianie tulei dyfra

Paput - 21-09-2015, 12:37
Temat postu: Przerywa przy ruszaniu tłucze z tyłu po wymianie tulei dyfra
Panowie po zakupie O1 borykałem się problemem uderzania o podłogę tylnego mostu. Wymieniłem sobie najpierw dwie tuleje bo były zerwane i duza poprawa nastąpiła. Jednak czasami jak źle nie łagodnie zmienię bieg potrafi zabujac napędem i ciężko wtedy wrzucić a czasem i wyjąć bieg. Jak odczekam sekundę wchodzi on gładko. Wymieniłem więc jeszcze dwie tuleje od mostu bo były ponadrywane a jedna w połowie zerwana myślac ze to przyczyna. Jednak problem nadal istnieje. Czasem jak ruszam na I biegu potrafi tak dziwnie bujać budą robia takie zajączki :D I tak się zastanawiam co to może być? Pomożecie?

Dodatkowo jak np przerzucam z II biegu na 3 oraz z IV na 5 czuje takie poruszenie lewarka jakby jakaś siła go pchała w kierunku deski. Denerwuje mnie to. Co to może być? Zerwana/naderwana poduszka silnika/skrzyni? Patrzyłem na nie oprócz tej z tyłu silnika bo tam nie mogę dotrzeć. Wydają się takie sobie. Guma ma pęknięcia. Może któraś w tym modelu standardowo pada? A może to coś innego? Przeguby? Sam już nie wiem. Nic nie tłucze przy zmianie biegów tylko jest to bujanie i ciężej zmieniać płynnie biegi. No i czasem skacze jak żabaka przy ruszaniu. Miał ktoś coś takiego? Z góry dzięki za cenne wskazówki :D

Jaro1974 - 21-09-2015, 13:00

Sprawdź te poduszki dokładnie bo z tego co opisujesz to wynika na zerwanie poduszki właśnie tylnej (tej której nie możesz zobaczyć. Dobrze by było zobaczyć jak zachowuje się silnik podczas ruszania (czy się mocno wychyla i jak). Najlepiej to sprawdzić na zaciągniętym ręcznym hamulcu. Jak będzie nieznaczny ruch silnika to raczej jest ok a jak duży wychył to na bank któraś poducha zerwana. To by nawet tłumaczyło ruchy lewarka zmiany biegów.
Paput - 30-09-2015, 14:16

Jaro1974 napisał/a:
Sprawdź te poduszki dokładnie bo z tego co opisujesz to wynika na zerwanie poduszki właśnie tylnej (tej której nie możesz zobaczyć. Dobrze by było zobaczyć jak zachowuje się silnik podczas ruszania (czy się mocno wychyla i jak). Najlepiej to sprawdzić na zaciągniętym ręcznym hamulcu. Jak będzie nieznaczny ruch silnika to raczej jest ok a jak duży wychył to na bank któraś poducha zerwana. To by nawet tłumaczyło ruchy lewarka zmiany biegów.


Kurde obejrzałem wszystkie poduszki, są całe, nawet do tej tylnej dopakowałem kleju do szyb, teraz przy gaszeniu silnik się nie trzęsie ale dalej czuć z tyłu auta bujanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Wydaje mi się że nowe gumy dyfra nie dają dobrze rady. To dlatego ludzie zakładają poliuretany bo za bardzo buja na serii?

elektryk - 30-09-2015, 21:09

Ja właśnie wpakowałem regenerowaną skrzynię biegów i zaczynam słyszeć inne dźwięki w samochodzie zamiast wycia skrzyni. U mnie poduszka tylna silnika wygląda w porządku, na przedniej jest niewielkie pęknięcie jakieś 1mm od fabrycznego nacięcia wgłąb gumy. Z tyłu na dyfrze mam założone poliuretany. Podczas przyśpieszania i hamowania słyszę tąpnięcia, czasem delikatnie też na lewarku.
Paput - 30-09-2015, 21:46

elektryk napisał/a:
Ja właśnie wpakowałem regenerowaną skrzynię biegów i zaczynam słyszeć inne dźwięki w samochodzie zamiast wycia skrzyni. U mnie poduszka tylna silnika wygląda w porządku, na przedniej jest niewielkie pęknięcie jakieś 1mm od fabrycznego nacięcia wgłąb gumy. Z tyłu na dyfrze mam założone poliuretany. Podczas przyśpieszania i hamowania słyszę tąpnięcia, czasem delikatnie też na lewarku.


No widzisz też to delikatnie czujesz, a nie powinno tak być ehhh :cry: Sam już nie wiem czym to może być spowodowane... Też masz czasem sekundowy problem żeby wyjąć bieg właśnie wtedy jak bujnie skrzynią/dyfrem? Ja czasem tak mam czasem nie

Zrobię jeszcze jeden zabieg, wyciągnę znowu tą zawiechę dyfra i tam zapakuję kleju poliuretanowego do szyb zobaczymy czy cos się zmieni bo ewidentnie buja mi tyłkiem jeszcze.
Jak to nic nie da to odpuszczę temat i stwierdzę że TTTM po prostu.

[ Dodano: 30-09-2015, 21:47 ]
A takie jak opisujesz tąpnięcia miałem jak zerwane były całkiem tuleje te poziome własnie od dyfra. Może masz tam jakiś luz i dlatego tlucze?

[ Dodano: 30-09-2015, 21:50 ]
Zaczyna mnie już to drażnić bo w trasie jedzie się elegancko ale jak wpadnie się w miasto to bujanie skutecznie zniechęca do tego tego auta :evil: :evil: :evil:

elektryk - 30-09-2015, 23:37

Paput napisał/a:
Też masz czasem sekundowy problem żeby wyjąć bieg właśnie wtedy jak bujnie skrzynią/dyfrem? Ja czasem tak mam czasem nie
Na starej skrzyni z czasem pojawił się problem z jednym biegiem, czasem wyrzucało wrzucony bieg, czasem nie. Organoleptycznie wyczułem że jak zdejmuje się nogę z gazu (napędy przestają ciągnąć do przodu) to rzadziej bieg wyrzucało. Na nowej skrzyni wszystko wchodzi pięknie, ale czasem jak rozpędzam auto i zmieniam bieg to jakby był jakiś minimalny opór przy wrzucaniu.

Paput napisał/a:
A takie jak opisujesz tąpnięcia miałem jak zerwane były całkiem tuleje te poziome własnie od dyfra. Może masz tam jakiś luz i dlatego tlucze?
Byłem godzinę temu pod spodem, tylny dyfer siedzi sztywno, widać poliuretany z Olkusza są solidne. Dyfer nie drgnie ani na boki, ani góra-dół, ani przód-tył. Natomiast ja podejrzewam u siebie ten niby łącznik z dwiema tulejami z tyłu silnika. Niby górna tuleja wygląda ładnie, ale jak ruszam silnikiem to na dolnej jakby był luz. Zobaczyć nie idzie, bo mocowanie zasłania.
Paput - 01-10-2015, 17:00

Nie wiem o który łącznik ci chodzi. Daj może jakieś zdjęcie poglądowe z neta. A w o1 z tego co czutalem biegi wchodzą ciężej taki urok tej skrzyni podobno.
elektryk - 02-10-2015, 08:45

Chodzi mi o ten "łącznik"


Paput napisał/a:
A w o1 z tego co czutalem biegi wchodzą ciężej taki urok tej skrzyni podobno.
U mnie w tej chwili wchodzą lekko i delikatnie.
Paput - 02-10-2015, 10:53

aaa to jest tak zwana "kość" u mnie w niego napakowłem kleju i nic to nie dało są tylko mniejsze dragania przy gaszeniu silnika

dodam że jak z 1 biegu dam mało gazu to samochód robi taką "żabkę" "zajączka" skacze kilka razy do przodu nie wiem co jest. Wszystko to musi byc powiązane

[ Dodano: 02-10-2015, 11:27 ]
coś mi się wydaję że może mieć to związek ze sprzęgłem

elektryk - 02-10-2015, 12:29

Paput napisał/a:
aaa to jest tak zwana "kość" u mnie w niego napakowłem kleju i nic to nie dało są tylko mniejsze dragania przy gaszeniu silnika
A pakowałeś w obie gumy? Bo ta druga jest dość trudno dostępna.

Paput napisał/a:
dodam że jak z 1 biegu dam mało gazu to samochód robi taką "żabkę" "zajączka" skacze kilka razy do przodu nie wiem co jest. Wszystko to musi byc powiązane
Mnie ten opis przypomina jazdę na kangura przez początkujących kierowców. Może za mało gazu dodajesz po przesiadce z innego auta? Ja tak mam jak się przesiadam czasem do Mazdy 3 to też zauważam że dużo więcej gazuje niż potrzeba.

Paput napisał/a:
coś mi się wydaję że może mieć to związek ze sprzęgłem
Ja przed wymianą sprzęgła czułem czasem takie drgania tarczy jakby wpadała w rezonans zanim zupełnie nie połączy skrzyni z silnikiem. Ale to nie powinno powodować jakiś większych wychyleń silnika.
Paput - 02-10-2015, 13:07

elektryk napisał/a:
A pakowałeś w obie gumy? Bo ta druga jest dość trudno dostępna.


tylko w "kość" tej dolnej tuleji nie mogę podejrzeć zy jest cała własnie, a tą "kość" wyginałem i ciągnąłem i wypychałem łapką i nie wyglądała na to że jest zerwana

elektryk napisał/a:
Mnie ten opis przypomina jazdę na kangura przez początkujących kierowców. Może za mało gazu dodajesz po przesiadce z innego auta? Ja tak mam jak się przesiadam czasem do Mazdy 3 to też zauważam że dużo więcej gazuje niż potrzeba.
jak dam wiecej gazu jest ok ale czasem też czuję jakby rzuciło mi całym napędem i pchnęło lewarek podczas dynamicznego ruszenia i tu wydaje mi się że coś jest nie tak z zawieszniem układu napędowego tylko co :?: :roll:
elektryk - 02-10-2015, 14:40

Paput napisał/a:
tylko w "kość" tej dolnej tuleji nie mogę podejrzeć zy jest cała własnie, a tą "kość" wyginałem i ciągnąłem i wypychałem łapką i nie wyglądała na to że jest zerwana
Ja zaparłem jakoś zaparłem łapkę żeby jedną ręką trzymać kość a drugą bujać silnikiem. Możliwe że ruszałem silnikiem góra-dół.

Paput napisał/a:
jak dam wiecej gazu jest ok ale czasem też czuję jakby rzuciło mi całym napędem i pchnęło lewarek podczas dynamicznego ruszenia i tu wydaje mi się że coś jest nie tak z zawieszniem układu napędowego tylko co :?: :roll:
No to chyba mam to samo.
Paput - 02-10-2015, 15:40

Podobny jest objaw przy wyrzucaniu biegu bez wciskania sprzegla
elektryk - 02-10-2015, 16:26

Paput napisał/a:
Podobny jest objaw przy wyrzucaniu biegu bez wciskania sprzegla
Przy zapalonym silniku?
Paput - 02-10-2015, 17:48

elektryk napisał/a:
Paput napisał/a:
Podobny jest objaw przy wyrzucaniu biegu bez wciskania sprzegla
Przy zapalonym silniku?
Tak w trakcie jazdy dzisiajbdo pracy patrzyłem to biegi wychodzą bez sprzegla właśnie z takim szarpnieciem

[

[ Dodano: 04-10-2015, 06:28 ]
Jednak to nie skrzynia ani sprzęgło ani też poduszki, to musi być coś z tyłu. Jak auto się jeszcze toczy lekko, wrzucę jedynkę to tak coś tłucze z tyłu że mało tyłka nie urwie. Sam nie wiem co to moze być. Tuleje 4 sztuki od zawieszenia dyfra wymieniłem na nowe. Może założyć poliuretany? Chyba że to coś dyfrem ale tłucze tak jakby to własnie poducha była jakaś jeszcze zerwana. Dodam że mam wytłuczone tuleje w tylnych wahaczach ale czy to by miało znaczenie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group