To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - olej skrzynia manualna 4wd

bleki28 - 24-09-2015, 12:06
Temat postu: olej skrzynia manualna 4wd
Witam czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów manualnej proszę podpowiecie jaki olej tam się stosuje a jaki w skrzyni rozdzielczej bo to są chyba oddzielne wlewy oleju chyba że się mylę a i tylny most z góry dzieki

[ Dodano: 24-09-2015, 12:28 ]
temat zamykam :D

Kochan - 27-10-2015, 14:20

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów, dyfrze i transferze.
Z katalogów wychodzi że do dyfra i transferu po 0,55l GL5 75w90
Do skrzyni 2,3l Gl5 75w90
Kupie bańkę 5l jakiegoś syntetyka o tych parametrach.

teraz pytanie odnośnie wymiany oleju w tych 3 podzespołach, czy wystarczy mi kanał i podstawowe narzędzia czy należy uzbroić się w jakieś np. strzykawki do wlewania.

Niebawem pobiorę service manual więc tam poszukam, ale praktyczne rady użytkowników Outka są cenniejsze :)

MarcinGdy - 27-10-2015, 14:38

Sam nie robiłem, ale byłem u majstra który zrobił wymiankę w kanale.
Żadnych specjalistycznych narzędzi nie zauważyłem, poza obciętą butelką plastikową a'la lejek z domontowanym dłuższym wężykiem :lol: , który bardzo pomógł przy napełnianiu skrzyni biegów z pozycji pod maską.

Kochan - 27-10-2015, 14:42

A orientacyjny koszt takiej wymiany ? Bo może wcale nie opłaci mi się specjalnie brać wolnej soboty aby to robić jak mechanik dużo nie zawało
MarcinGdy - 27-10-2015, 14:48

oprócz olejów w napędach zmieniałem także oliwę w silniku + filtr oleju i filtr powietrza,
za całą operację zapłaciłem 430 zł (robota + materiały)
nie mam pojęcia ile by było za same napędy :roll: stówka za robotę ? :roll:

nytsug - 27-10-2015, 19:12

Aj Ci mechanicy to serca nie mają... jak masz kanał to zrób sobie sam a te 200zł przeznacz na coś innego:P żadna filozofia.
Kochan - 27-10-2015, 19:33

ok, myślałem że cała akcja zakręci się przy 50 zł :) Ale tak jak piszesz zrobię sam i będę pewien że wlałem to co kupiłem.
Pytanie jeszcze, znalazłem w manualu że do skrzyni ma być GL-4 do transferu/dyfra GL5. Czy ktoś stosował do skrzyni olej z GL5, może być taki ?

Ewentualnie taki na którym pisze Gl-4/Gl-5?

nytsug - 27-10-2015, 20:34

Przeczytaj ten temat: http://forum.mitsumaniaki...ht=olej+skrzyni

W instrukcji w dziale obsługa masz ładnie wszystko opisane.

Kochan - 27-10-2015, 20:55

ok, to samo mam w serwisówce, ale chodzi mi o olej na którym pisze klasa GL-4/GL-5 - wnioskuję że spełnia tą i tą normę w takim razie może być wlany do skrzyni jak i do dyfra ?
Syntetyk, pół czy minerał ?

qlka2 - 27-10-2015, 21:47

Powiem tak:
Jak sobie poszukasz w serwisówce to wyjdzie tak, że do skrzyni lejesz 75w90 lub 75w85 API GL-4 a do transferu i tylnego mostu API GL-5 SAE 90.
Jak sobie przelecisz te konfiguratory różnych firm to faktycznie np. przy Castrolu wyjdzie Ci to co powyżej ale jak już wejdziesz na stronę np. Mobila to wyjdzie, że wszędzie można zalać 75w90.
Teraz opinie dwóch ludzi którzy znają Mitsu:
1. Tak jak w instrukcji czyli skrzynia jeden olej, transfer i most drugi.
2. Most owszem ten drugi olej natomiast skrzynia i transfer to samo bo między nimi i tak olej przepływa.
Czyli są trzy opinie - możecie sobie wersję wybrać :)
Pozdrawiam.
Bart.

elektryk - 28-10-2015, 10:16

qlka2 napisał/a:
2. Most owszem ten drugi olej natomiast skrzynia i transfer to samo bo między nimi i tak olej przepływa.
Nie tyle przepływa co może się mieszać. Otwór który łączy oba "naczynia" ma średnicę ok 8mm i jest umieszczony tak wysoko że chyba tylko jakby olej wykipiał to by się znacząco przedostał, normalnie to chyba tylko wychlapywany i przy mocnym przechyle może się coś przedostać. A po co taki bajer nie wiem, zarówno skrzynia jak i transfer posiadają własne odpowietrzniki.
U mnie był brak uszczelki między skrzynią a transferem, olej się wydostawał tamtędy a później przez otwory technologiczne na wolność, efekt taki że cały spód samochodu był wiecznie "wilgotny" i raz na kilka miesięcy musiałem dolać 1l oleju do skrzyni.

Kochan - 28-10-2015, 11:06

Ok, olej zamówiony do skrzyni i dyfra. Pytanie za 100 pkt. wlew do skrzyni jest pod maską ?
Wlewy do transferu i tylnego mostu pod spodem ?

elektryk - 28-10-2015, 11:18

Kochan napisał/a:
Ok, olej zamówiony do skrzyni i dyfra. Pytanie za 100 pkt. wlew do skrzyni jest pod maską ?
Wlewy do transferu i tylnego mostu pod spodem ?
Wlew do skrzyni jest od frontu skrzyni nieco poniżej wysprzęglika. Wlew do transferu jest od strony pasażera powyżej półosi. Wlew do tylnego dyfra jest od tyłu, za gumową "kostką", widać go bez demontażu ale żeby odkręcić korek, to trzeba odkręcić tę kostkę.
Kochan - 28-10-2015, 11:28

Ok, wydrukuje jeszcze z serwisówki sobie info. Dzięki

[ Dodano: 28-10-2015, 20:44 ]
Jeszcze jedno pytanko, czy do napełnienia potrzebować będę jakąś strzykawkę etc ? Chodzi o dyfer bo skrzynie to wężyk i z góry mogę lać.

elektryk - 29-10-2015, 14:13

Kochan napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko, czy do napełnienia potrzebować będę jakąś strzykawkę etc ? Chodzi o dyfer bo skrzynie to wężyk i z góry mogę lać.
Pół litra strzykawką to lekki masochizm, lepiej jakiś wężyk bokiem i lać z góry.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group