To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Niskie wolne obroty na ciepłym silniku

kamil.burczyk - 25-09-2015, 08:40
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Niskie wolne obroty na ciepłym silniku
Od pewnego czasu w mojej Carismie wolne obroty spadają poniżej standardowego poziomu, tak, że aż samochód zaczyna wibrować. Co prawda nigdy nie zgasł, ale staje sięto upierdliwe. Ostatnio wymieniłem wszystkie świece, na zalecane przez producenta irydowe (NGK), wymieniłem wtryskiwacz i jedną cewkę (tu akurat zapaliła się kontrolka przy braku zapłonu, ale myślałem, że może rozwiąże to problem), ale problem nadal występuje.
Pompa wysokiego ciśnienia jest OK - była regenerowana przez Leszka z okolic Krakowa.
Podłączenie komputera nie pokazuje żadnych błędów.
Widziałem kilka podobnych wątków na forum, więc czy ktoś znalazł może definitywne rozwiązanie tego problemu i może siępodzielić?

MichciuGT - 25-09-2015, 22:42

dolot czysty, razem z przepustnicą?
kamil.burczyk - 25-09-2015, 23:06

Tak, wyczyszczone kilka miesięcy temu i sprawdzone teraz ponownie.
MichciuGT - 25-09-2015, 23:12

tps przepustnicy na jakie napięcie ustawiony?
kamil.burczyk - 26-09-2015, 17:05

Tego nie sprawdzałem. Da sięto zmierzyć samodzielnie?
rasiak1980 - 26-09-2015, 18:34

a czy tak jest od dłuższego czasu? sprawdź na evoscanie korekty paliwowe i odczyty z sondy bo mi to wygląda na ten wtryskiwacz który wymieniłeś, generalnie powinno się wymieniać komplet wtrysków a jak nie komplet to dobrać wtrysk o takich samych parametrach. one są c z tego co pamiętam podzielone na kilka grup selekcyjnych , przykładowo A, B, i C i np nie można mieszać ich pomiędzy grupami ale poczytaj bo o tym tez było kiedyś gdzieś na forum jeżeli dobrze pamiętam i chyba nawet w serwisówce jest zresztą zaraz sam sprawdzę
kamil.burczyk - 26-09-2015, 19:33

Tak, przed wymianą wtryskiwacza było tak samo. Nówka sztuka kosztuje w ASO prawie 2000zł, więc nie wymienię 4 ot tak :D Chyba że są gdzieś tańsze?
Recive - 27-09-2015, 19:08

O dziwo mam ten sam problem, też Carisme GDI 03 r. - jakby Ci sie udało go rozwiązać daj znać :)
robert195 - 29-09-2015, 21:41

taki sam mam problem w 1.8 GDI tylko że jak wymieniałem swiece tostare były całe mokre w oleju i kopci troche na niebiesko, nie wiem czy to wina pierscieni czy swiec zalanych i nie dochodzi iskra z cewki czy to z tego powodu moga być niskie obroty? :(
MichciuGT - 29-09-2015, 21:48

robert195, co jak co, ale problem masz większy, jak kopci na niebiesko podczas jazdy + ubywa Ci oleju to masz silnik do remontu (zmiana pierścieni + szlif głowicy to sposób doraźny)
robert195 - 11-10-2015, 21:45

a ktoś może wie z własnego doświadczenia, ile takim silnikiem można pojeździć maksymalnie który bierze olej mniej więcej 1l na 1000km, nie miałem jeszcze takiej sytuacji i nie wiem czy mogę sie spodziewać nagłego zgaszenia silnika i koniec, oczywiscie dbam o to żeby na bieżąco dolewać olej i nie przekraczam 2,5 tys obrotów. Przymierzam się zrobić remont 1.8 gdi wymiana pierscieni, planowanie głowicy, wymiata szklanek. Pozdrawiam :)

[ Dodano: 11-10-2015, 22:24 ]
chciałem jeszcze dodać że przy zimnym silniku słychać zawory, czy to może być spowodowane że bierze olej? czy nie ma różnicy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group