Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Początek z Outlanderem
Szef24 - 25-09-2015, 23:40 Temat postu: [II 2.0 DID] Początek z Outlanderem Właśnie zostałem świeżym posiadaczem Outlandera 2.0 DID z 2010 roku. (Silnik po fabrycznym podniesieniu mocy do teoretycznych 170 KM.) w związku z czym mam kilka pytań odnośnie pierwszych kroków z tym autkiem.
Chciałbym zacząć od wymiany olei i filtrów w silniku oraz podzespołach przeniesienia napędu.
Według rozpiski ze strony Motula ( od lat uzywam tych olei do Alfy Romeo )
do silnika zalecany jest Motul 8100 X clean 5W30,
do mechanizmów różnicowych Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do rozdzielacza Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do skrzyni Gear 75W90 API GL-4/GL-5
Do ej pory wszystko niby proste chciałbym się jednak upewnić gdzie są korki spustowe do poszczególnych podzespołów :
1) spust oleju silnikowego
Niestety nie wiem gdzie jest filtr oleju
tu
czy tu
Jeśłi jeden z nich jest filtrem oleju co znajduje się pod drugą pokrywą ??
2) Tu mamy korek spustowy ( nizej ) oraz do uzupełniania w tylnym moście ??
3) To będzie mechanizm różnicowy z przodu. Znalazłem tylko korek spustowy Gdzie jest do napełniania??
4) Korek do napełniania oleju w skrzyni biegów
oraz do spuszczania
5) Nie znalazłem nigdzie korków od tzw rozdzielacza ( skrzyni rozdzielczej ) Chyba że gdzieś wyżej wskazałem a sam nawet o tym nie wiem ??
6) Podczas przeglądu samochodu zauważyłem że mam nieco zaolejony EGR ( nie znam się na dieslach ) Czy powiniennem się tym martwić ?? Co to może oznaczać ??
7)
Od spodu znalazłem również zaoliwioną jakąś plastikową puszkę, która znajduję się tak jakby nad misą olejową obok rozrusznika ( na fotce widać takie czarne obłe, odbija się od tego światło ) Co to i czy się tym martwić ??
Jak u was utrzymuje się temperatura silnika ?? U mnie jest zawsze jak na fotce. Czy to prawidłowe wskazania ??
Będę bardzo wdzięczny za pomoc Bardzo chciałbym poznać to autko lepiej tym bardziej ze to mój pierwszy diesel i pierwsze autko 4x4
[ Dodano: 28-09-2015, 14:48 ]
Kurcze poważnie nikt nie ma wiedzy w tym zakresie ??
A może macie jakąś książkę z cyklu sam naprawiam Outlandera ??
krecisie - 28-09-2015, 15:02
Witaj,
może pomoże ci manual ze schematami na początek:
http://out-club.ru/Manual...07/index_M1.htm
Co do temp. silnika to u mnie poziom pokazuje podobnie.
Olej który sugerujesz również powinien pasować chociaż ja do silnika leje producenta Castrol :Edge 5W30.
Dodatkowo moge podpowiedzieć żęby sprawdzać stan poziomu oleju co kilka tys a silnik i turbo odwdzięczy się dłuższą żywotnością, szczególnie jeśli jeżdzisz sporo autostradami z duzą prędkoscią..
Ten silnik lubi łyknąć" oleju szczególnie przy większych prędkościach chociaz akurat u mnie tego jeszcze nie odczułem.
Kolejna sprawa to ostrożnie ze sprzęgłem...oryginał cechuje się krótką żywotnością i nie lubi przypalania.
Szerokości życzę
Szef24 - 28-09-2015, 15:39
Bardzo dziękuje za link, na pewno się przyda.
O oleju i sprzęgle już zdążyłem się doczytać na forum.
Co do samej marki oleju to jakos nie wierze w Castrole Mobile itp. Jeśli już to właśnie Motul, Valvoline, Texaco
Tematy 2 czyli tylnego mostu ogarnięty, olej wymieniony.
Pozostałe nadal aktualne
Hubeeert - 29-09-2015, 15:06
Szef24 napisał/a: | do mechanizmów różnicowych Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do rozdzielacza Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do skrzyni Gear 75W90 API GL-4/GL-5
|
Jak masz możliwość to zamów oleje RedLine - drogie, ale warto.
Te też się nadadzą, oczywiście. Szef24 napisał/a: | 1) spust oleju silnikowego | Tak i wszystkie punkty serwisowe znajdziesz w serwisówce do której linka już dostałeś. Nie próbuj odkręcać tej pokrywy od spodu chłodnicy oleju. Szef24 napisał/a: | 6) Podczas przeglądu samochodu zauważyłem że mam nieco zaolejony EGR ( nie znam się na dieslach ) Czy powiniennem się tym martwić ?? Co to może oznaczać ?? |
Martwić, nie, przynajmniej dopóki olej nie zaleje elektroniki przepustnicy pod zaworem EGR.
Dbaj o terminy wymiany oleju w dyfrach, transferze i silniku. Do silnika warto dać co drugą wymianę oleju płukankę np. Liqui Molly - kupisz w Petrostar - szukaj ich na allegro lub petrostar.pl
Zadbaj o hamulce - tzn wyczyszczenie zacisków, jarz, blaszek klocków i prowadnic.
Szef24 - 04-10-2015, 21:18
No dobra czyli kolejne pytania rozwiazane.
Podczas przeglądu samochodu zauważyłem że mam nieco zaolejony ten element ( znajduje się od strony chłodnicy ) Czy powiniennem się tym martwić ?? Co to może oznaczać ??
7)
Od spodu znalazłem również zaoliwioną jakąś plastikową puszkę, która znajduję się tak jakby nad misą olejową obok rozrusznika ( na fotce widać takie czarne obłe, odbija się od tego światło ) Co to i czy się tym martwić ??
|
|
|