To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Carisme! - Carisma 1.8 GDI - warto ???

lolo.lolo - 27-09-2015, 20:04
Temat postu: Carisma 1.8 GDI - warto ???
witam,
w temacie Carismy nie jestem "fachowcem", a potrzebuje szybko sprawne auto do jazdy i taki o to egzemplarz wpadł mi w oko:

http://olx.pl/oferta/mits...html#d153b5a3aa

Do znawców tematu: czy w ogóle warto się nią zainteresować ???

pozdro

Ziemba. - 27-09-2015, 20:36

Jest błąd w ogłoszeniu, gdyż przedliftowe GDI ma 125KM, a 115KM to miały 1.8 SOHC.

[ Dodano: 27-09-2015, 20:39 ]
Zapytaj jakiego oleju silnikowego używał, ponieważ silniki GDI są wrażliwe na jakość oleju.

plecho1 - 27-09-2015, 20:40

Ja przy takim roczniku w GDI bym się nie pchał.
lolo.lolo - 27-09-2015, 20:49

Ziemba. napisał/a:
Jest błąd w ogłoszeniu, gdyż przedliftowe GDI ma 125KM, a 115KM to miały 1.8 SOHC.


no właśnie to zauważyłem studiując forum (musiał się właściciel pomylić)

plecho1 napisał/a:
Ja przy takim roczniku w GDI bym się nie pchał.


a to dlaczego ... ?

[ Dodano: 27-09-2015, 20:50 ]
Ziemba. napisał/a:
Zapytaj jakiego oleju silnikowego używał, ponieważ silniki GDI są wrażliwe na jakość oleju.


a jaki najlepiej powinien być ?

plecho1 - 27-09-2015, 20:57

Poczytaj sobie tematy z działu Carismy to się dowiesz co to jest GDI i jakie problemy maja posiadacze starych takich autek.
lolo.lolo - 27-09-2015, 21:03

plecho1 napisał/a:
Poczytaj sobie tematy z działu Carismy to się dowiesz co to jest GDI i jakie problemy maja posiadacze starych takich autek.


no troszku już poczytałem :P
oprócz falujących obrotów (czyszczenie i adaptacja przepustnicy) oraz awarii pompy WC więcej niepokojących rzeczy nie zauważyłem - jezeli coś przegapiłem to wyprowadź mnie z błędu ... :?

mkm - 27-09-2015, 21:07

Nie przegapiłeś - teraz znajdź koszty i czas znalezienia usterki :wink:

Taniego GDI bym się obawiał.
To bardzo fajny silnik, ale wymaga, dobrego paliwa, dobrego mechanika i dobrych płynów. :wink:

plecho1 - 27-09-2015, 21:28

Możesz poczytać też o klepiących zaworach, zawalonym nagarem całym dolocie, oleju w gniazdach świec, rozrząd to koszt około 600zł plus robota. To tak na szybko :)
Z GDI jest jak z dieslem, najlepiej kupować taki którego historia jest nam znana bo przeważnie sprzedający pozbywa się problemu.

apg2312 - 27-09-2015, 21:38

Dodatkowo do wszystkich mankamentów GDI dochodzi praktycznie brak możliwości zainstalowania podtlenku LPG ;)
Ale nie straszcie tak kolegi, to jest wbrew pozorom tylko auto, a nie prom kosmiczny. Chociaż z tym
mkm napisał/a:
wymaga, dobrego paliwa, dobrego mechanika i dobrych płynów

zgadzam się bez żadnych zastrzeżeń. może bym tylko dodał, że "mechanika znającego się na japońskich silnikach" :)
Najprościej by było podjechać i sprawdzić, co to auto jest warte...oczywiście, z kimś kumatym w temacie "Carisma GDI", plus oczywiście stacja diagnostyczna. No ale też trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że za dwa i pół patyka (i to do negocjacji) to cudów oczekiwać nie można... No chyba, że to będą "cuda inaczej" ;)

MichciuGT - 27-09-2015, 22:38

a ja chciałbym zaznaczyć że 1.8 GDi jeżeli nie był katowany to silnik jest o wiele wytrzymalszy w porównaniu do 1.6 i 1.8 Opla z tych samych lat, do wielu części jest bardzo łatwy dostęp do wymiany, części używanie nie są drogie (no może oprócz przełączników szyb, ale te też można znaleźć tanio na szrocie ;) ), z resztą i tak zazwyczaj nic się nie psuje, tylko jak to wyszło w przypadku wtrysku bezpośredniego trzeba czyścić dolot, najlepiej co każdą wymianę rozrządu, no i ten silnik ładnie przyspiesza z niższych obrotów :)
zico81 - 28-09-2015, 08:11

Fakt GDI musi być sprawdzone bo popłyniesz z kosztami napraw. Ja mam od stycznia i nic sie nie dzieje, oprocz tego ze ciszej chodzi silnik na zimnym, bo na cieplym klepie jak diesel :D
papamitsu - 29-09-2015, 21:00

MichciuGT napisał/a:
no może oprócz przełączników szyb

30zł/szt :D

MichciuGT - 29-09-2015, 22:13

papamitsu napisał/a:
MichciuGT napisał/a:
no może oprócz przełączników szyb

30zł/szt :D


miałem bardziej na myśli to że w panelu wyłamują się plastikowe mocowania tych przełączników, a to jest już jeden odlew i cały panel już sporo kosztuje w ASO, co prawda można naprawić tak jak na forum, ale to nie to samo co oryginał :)

plecho1 - 30-09-2015, 17:43

Ja wiem czy tak się wyłamują, moje obecne autko mam już ponad 3 lata i przejechałem około 70 tys km i jeszcze tego problemu nie miałem.
robert78 - 02-10-2015, 18:40

plecho1, czytajac twoje negatywne opinie o GDI az mnie nieraz nosi ja mialem 7lat Gdi zadnych problemow a przynajmniej nic powaznego zamiast oczerniac ten silnik napisz nowemu ,,jak dbasz tak masz'' ja przez 7 lat 3 razy czyscilem przepustnice w tym 2 razy byla czystrza niz pewnie u ciebie fakt zawory klekocza ale nie przeszkadzaja jak sie olej rozgrzeje to jest ok dynamika lepsza niz u ciebie skrzynia lepsza wada to tylko ze nie oplaca sie montowac gazu a reszte jest do ogarniecia czytajac forum da sie ogarnac caly silnik samemu
p.s. dlaczego nie wspominasz o wadach twojego silnika np skrzyni
tyle odemnie w temacie a kupujac auta wiadomo ze trzeba sprawdzic czy jest ok bo nawet niezniszczalny silnik mozesz kupic rozwalony a pozniej opinie o nim wedle siebie glosic



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group