To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Kąt wyprzedzenia zapłonu

intruder9 - 28-09-2015, 18:42
Temat postu: Kąt wyprzedzenia zapłonu
Czy ktoś może posiada takie informacje albo jest w stanie podłączyć swojego Lancera i udzielić informacji nt. kąta wyprzedzenia zapłonu w Lancer 1.8 143 KM.
Chodzi o to o ile stopni (jaką wartość) powinien osiągać silnik podczas obciążenia (przyspieszania).
U mnie osiąga około 12-13 stopni i mojemu mechanikowi wydaje się, że to za mało co może być przyczyną braku mocy i szarpania na niskich obrotach.
Czy są jakieś tabele lub coś podobnego gdzie można to sprawdzić ?

Trik - 29-09-2015, 17:51

Ściągnij serwis manuala z działu Download, może tam coś będzie. Jest w PDF.
Hubeeert - 30-09-2015, 09:10

intruder9 napisał/a:
braku mocy i szarpania na niskich obrotach.

Rozumiem, że przyczynę oczywistą czyli świece i cewki już sprawdził?
Jak mierzyliście kąt wyprzedzenia?

[ Dodano: 30-09-2015, 09:27 ]
6
Ignition advance

Set the vehicle to the pre-inspection condition
Install timing light (for use to measure actual ignition timing)

Engine: Idle operation (Approximately 1 minute passes after the engine starting sequence is completed, and then the engine is in the steady state)
2 - 18 °CA (BTDC)

Engine: 2,500 r/min
38 - 50 °CA (BTDC) <4B10>

intruder9 - 01-10-2015, 10:14

Świece, cewki, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, elektrozawory zmiennych faz rozrządu - wszystko sprawdzone.
Jak mierzyliśmy.
Podczas jazdy ( na postoju zresztą też) komputer (jakie oprogramowanie nie wiem) pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu i jak się zmienia podczas dodawania gazu, przyspieszania itd.

Hubeeert - 01-10-2015, 10:42

Hubeeert napisał/a:
2 - 18
na wolnych obrotach
Hubeeert napisał/a:
38 - 50
Przy 2500 obrotów na postoju
Jalal_79 - 25-10-2015, 13:55

Kolego a jakie szanse na stałe przyspieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu aby wykorzystać w jakimś większym procencie paliwo 98 albo 100? Ma to jakiś sens?
Hubeeert - 25-10-2015, 21:21

ECU samo przyspiesza zapłon gdy czujnik spalania stukowego na to pozwala, ale bardziej niż 50 stopni przed TDC nie ma sensu.
tokyo - 26-10-2015, 01:46

Witam
Kilka pytan
Ktory rok auta ?
Jaki przebieg?
Czy auto z polskiego salonu czy z importu jak z importu to skad?
Czy soft byl sprawdzany ?
Kiedy olej wymieniony i jaki?
Czy sprawdziliscie filtr paliwa i cisnienie na listwie?
Lancuch byl sprawdzany?
Czy zawor zmiennych faz byl sprawdzany pod katem pracy na obciazeniu? miernikiem podczas jazdy

Tak jak Hubeeert napisal ze katem reguluje ECU,a jak pokazuje wam inny kat niz powinien byc to cos jest nie tak z silnikiem dlatego ECU go zmienia bys mogl jechac.

intruder9 - 08-04-2016, 21:13

Wracam do mojego starego wpisu.
Objawy mojego Lancera: brak mocy szczególnie na niskich obrotach, dziura w gazie, szarpanie na niskich obrotach.
Wymienione/podmienione: świece, cewki, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, elektrozawory zmiennych faz rozrządu, sprawdzony rozrząd - wszystko OK.
Znajomy mechanik miał koncepcję że to wariator dlatego pytałem o kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nic nie pomogło.
Wreszcie po ponad pół roku trafiłem do ASO AutoKrak w Krakowie.
Samochód zostawiłem na trzy dni.
Panowie po trzech dniach dzwonią i mówią, że samochód do odebrania - USPRAWIONY :D
Okazało się, że uszkodzony był jakiś przewód/kabel do listwy wtryskowej.
Teraz jazda Lancerem to czysta przyjemność :mrgreen:
Pozdrawiam Pana Mariusza - podejście mega profesjonalne bardzo uprzejme i fachowe.
Widać, że Panowie są tam po to by nam pomagać w takich sytuacjach.
Cena też niewygórowana.

tyku - 09-04-2016, 09:48

intruder9 napisał/a:
Okazało się, że uszkodzony był jakiś przewód/kabel do listwy wtryskowej.
I to ma być szczegółowa diagnoza :!: Co napisali na fakturze :?: Naprawili, czy też wymienili "jakiś przewód/kabel" :?: Jak mogło dojść do uszkodzenia :?:
intruder9 - 09-04-2016, 10:01

Na fakturze napisali:
1. kontrola układu wtryskowego - komputer
2. naprawa instalacji elektrycznej.

Z tego co wiem bo nie ja odbierałem samochód to tak jak napisałem uszkodzony był przewód od listwy wtryskowej.
Uszkodzenie mechaniczne tak jakby ktoś nieopatrznie to zrobił podczas grzebania przy silniku.
Oni podejrzewają, że gość jak zakładał gaz mógł to uszkodzić ale to raczej niemożliwe bo samochód miał problemy już przed gazem.

tyku - 09-04-2016, 10:10

intruder9, Dzięki za odpowiedzi. :wink:
Wcześniej nie podpinałeś pod MUT III, aby zdiagnozować co jest nie tak :?:
Błąd na wyświetlaczu się pokazał :?:

intruder9 - 09-04-2016, 11:27

Był podłączany pod różne sprzęty ale nie pod MUT III (nikt w mojej okolicy go nie ma). Nie wiem jak się nazywał ten sprzęt. Błędów oczywiście nie widział żadnych.
Błędu na wyświetlaczu oczywiście też nie było.
Z tego co mi mówił gość z ASO u nich wyskakiwał błąd czujnika spalania stukowego.
Ale zawsze tylko po odpaleniu samochodu.
Jak go skasowali to błędu nie było do momentu wyłączenia silnika. I przy kolejnym odpaleniu znowu wskakiwał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group