| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] SILNIK PADL
 
 Anonymous - 24-02-2007, 13:29
 Temat postu: [Cari 1.6] SILNIK PADL
 Hej! moj silnik ma mala awarie - przegrzalem go, w zwizku z tym bierze olej i ma tzw. Przedmuchy. Wedlug licznika ma przebieg 170tys.
  prosze o pomoc co w tej sytacji zrobic wymienic caly silnik czy wystarczy wymiana pierscieni wraz z panewkami? Jaka najepsza bedzie decyzja, a jak wymiana silnika czy mozna wlozyc np 1.8 lub gdi, co sie wiaze jeszcze z ta wymiana na inny silnik? Hubeeert - 24-02-2007, 13:32
 
 Manius,
 1. Wylacz Caps Lock
 2. Uzywaj przynajmniej kropek zeby bylo wiadomo gdzie konczy sie jedno a zaczyna nastepne zdanie.
 3. Rozbiorka silnika prawde Ci powie. osp
 4. Wymienic zawsze mozna - musisz miec tylko kompletny silnik ze skrzynia i osprzetem + ECU i nie wiem jak z wiazka
 Matejko - 24-02-2007, 14:20
 
 kliknij tutaj
 
 znajdziesz conieco nt wymiany silnika, co do reszty pytan to uzyskales odpowiedz lub conajmniej zostales naprowadzony na kolejne dzialanie przez Huberta
   
 do gdi musisz miec komplet z komputerem, skrzynia itp. do 1.8: silnik, komputer(tu jeszcze trzeba bedzie wymienic kluczyki) i zmienic przeplywomierz, skrzynie sa bodajze takie same
 
 
 wyedytowalem temat i post, jeszcze raz z capsem i ode mnie ostrzezenie
   Anonymous - 24-02-2007, 15:45
 
 Na wsępie przepraszam za styl w jakim napisałem
  , ale jestem początkujocym więc postaram się poprawić. Zrozumiałem że sugerujecie zostać przy tym samym typie silnika bo za dużo zachodu przy montażu innego typu. tak z ciekawości zapytam co to jest ECU i co to wiązka bo z tym się jeszcze nie spotkałam   arekp - 24-02-2007, 15:51
 
 
  	  | Manius napisał/a: |  	  | co to jest ECU i co to wiązka bo z tym się jeszcze nie spotkałam   | 
 
 Najprosciej mowiac komputer sterujacy praca samochodu.
 saphire - 24-02-2007, 15:53
 
 ECU - Engine Control Unit
 Anonymous - 24-02-2007, 16:32
 
 Rozumiem, najlepiej najpierw rozebrać silnik, wtedy dowiem się co jest w nim grane. Jeżeli już się zdecyduję na wymianę silnika, ale kupię z nowszego modelu i np. mocniejszy 103 KM (mam obecnie 90 KM) to z jakimi przeróbkami się to wiąże np. komputrera, albo może nic nie trzeba robić.
 wojmi1 - 24-02-2007, 16:55
 
 Skup sie na sekcji zwlok tzn. zaluz sobie taka karte naprawcza np
 1 glowica odkrecasz sprawdzasz co do wymiany co do naprawy kalkulujesz ile --- po przegrzaniu mozesz miec problem tylko z glowica z zaworami uszczelka
 2 korpus sprawdzasz go z zewnatrz czy niema jakis pekniec
 3 zespol korbowo tlokowy spuszczasz olej a najlepiej z olejem odkrecasz miske i podziwiasz resztki jakie zostaly w misce na dnie szczegolnie resztki pierscieni itp masz zdjeta glowice wiec kontemplujesz gladzie cylindrow jezeli sa jakies rysy ubytki , masz odkrecona miske to szarpiesz od dolu korbowodami i widzisz czy masz luzy na panewkach
 4 uszczelnienia silnika simery zapisujesz wymiary dowiadujesz sie cen
 Na koniec masz caly zakres ewentualnych prac -- warto to zrobic samemu tzn demontaz i wycene
 silnik do szlifu mozesz sam zawies zawsze taniej marza warsztatu to od 40 do 120% + robocizna czyli montaz
 Sciagnij sobie z dzialu FAQ dokumentacje, instrukcje do silnika
 Matejko - 24-02-2007, 17:29
 
 
  	  | Manius napisał/a: |  	  | Jeżeli już się zdecyduję na wymianę silnika, ale kupię z nowszego modelu i np. mocniejszy 103 KM (mam obecnie 90 KM) to z jakimi przeróbkami się to wiąże np. komputrera, albo może nic nie trzeba robić. | 
 
 dalem ci link - w moim pierwszym poscie w tym temacie - gdzie bys uzyskal odpowiedzi na te pytania tylko go czytajac
   Anonymous - 25-02-2007, 16:24
 
 chcialem jeszcze dodac ze gora tzn. glowica , uszczelka i uszczelniacze na zaworach jest zrobiona zastanawiam sie tylko na dolem jezeli chodzi o ten link czytalem go dokladnie kilka razy i mysalem ze od 2000 roku jest nowy model z mocniejszym silnikem moze sie myle
 Matejko - 25-02-2007, 16:32
 
 
  	  | Manius napisał/a: |  	  | mysalem ze od 2000 roku jest nowy model z mocniejszym silnikem moze sie myle | 
 
 a to z tamtego tematu
 
  	  | Matejko napisał/a: |  	  | bedzie pasowal, ogolnie kazdy 1.6 z carismy bedzie pasowal do carismy1.6, tyle ze lepiej nie isc w tyl, a w przod - bo czym starsze tym silniczki byly ciutke slabsze | 
 Anonymous - 25-02-2007, 16:53
 
 dobra teraz qmam mozna wlozyc kazdy 1.6 a najlepiej nowszy
   
 |  | 
 |  |