To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Płyn w chłodnicy - wymana - co i jak?

Anonymous - 30-10-2005, 23:00
Temat postu: [ALL] Płyn w chłodnicy - wymana - co i jak?
Właśnie się obudziłem (wiem że dość późno) że muszę wymienić płyn w chłodnicy na zimowy. Jak wylać wodę z chłodnicy to wiem , ale jak jej się pozbyć z węży?
Hubeeert - 30-10-2005, 23:04

Odkręcić korek w chłodnicy i cierpliwie poczekac aż zleci, ewentualnie można by też poluzować zaciski na wężach i tak spuszczać tyle że to ciężko będzie zrobić tak żeby nie porozlewać wszędzie płynu.

I tak poza konkursem - TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU

Anonymous - 30-10-2005, 23:04

dmuchnac?
jesli cos zostanie to najwyzej zmienisz wlasciwosci plynu o kilka stopni w gore :-)

Rafal_Szczecin - 30-10-2005, 23:08

wczoraj wymienialismy plyn w chlodnicy .

z chlodnicy spuscilismy poprzez korek w chlodnicy ale z wezy nie, bo tez za zbytnio nie wiedzielismy, zalalismy plyn do -40*C (?) wydaje mi sie ze jak zmiesza sie on z woda to plyn nadal bedzie przeciwmrozowy tylko ze jego najnizsza temperatura zamarzania spadnie troszke np z -40*C do -30*C.

lecz niech sie wypowiedza jeszcze bardziej wiedzacy w tym temacie .

Chooper - 30-10-2005, 23:16

odkręcić zlew z chłodnicy i ile zlei tyle zleci, potem zdjąc jakiś wąż i dmuchać ile wejdzie, powinno wydmuchać wszystko. potem założyć wąż i lać do pełna, pamiętać o zalaniu pompy (jest zapewne specjalny zaworek) bo się najpewniej zapowietrzyła. po zalaniu wszystkiego wytrzeć rozlany płyn i załączyć silnik...lekko pogazować co by sie rozgrzał...patrzeć jak sie zachowuje wskazówka. po przekroczeniu 50% temperatury silnika (chyba w każdym aucie tak jest) powinien załączyć się rotor turbiny na chłodnicy :mrgreen: jak tak, to masz spokój na 2 lata :D
Anonymous - 31-10-2005, 10:19

slyszakem ze trzeba wlaczyc silnik na chwile zeby wyleciala woda z wezy , czy to prawda? jak zalac pompe? gdzie ten zawor? mam colta CA0
Rafal_Szczecin - 31-10-2005, 10:45

"korek spustowy" znajduje sie po stronie kierowcy z boku na chlodnicy prawie na dole jest zaworek do odkrecenia, odkrecasz go i sie wylewa.
mozesz jeszcze ponaciskac weze zeby powylatywalo i wsio .

Chooper - 31-10-2005, 11:35

mikineo napisał/a:
ak zalac pompe?

odszukaj pompę gdzieś przytwierdzoną zapewne do bloku silnika i na niej jest taka śróbka wkręcona obok której jest zapewne mała naklejeczka albo coś gdzie jest jakiś napis, bądź instrukcja w stylu "caution...bla bla bla" odkręcasz i jak lejesz w układ płyn, aż z tego otworka po śróbce będzie wyciekał w sposób nieprzerwany płyn, wtedy pompa nie jest zapowietrzona.

Anonymous - 31-10-2005, 16:47

Wymienilem plyn i patrze ze mi co kapie, na poczatku to myslalem ze woda ktora wylalem opryskala silnik i ze jeszcze splywa. Zostawilem to i poszedlem do domu, przychodze za jakas godzinke i patrze ze mi dalej kapie odjechalem troche do tylu i okazalo sie ze to nie woda kapala tylko plyn ktory wlalem otwieram korek od chlodnicy a tam nie ma widac plynu. Dolalem jakies 0.5 litra (tyle brakowalo) i pojechalem do mechanika, on stwierdzil ze mam do wymiany albo uszczelki albo pompe powiedzial ze przyczyna tego byla woda ktora byla w chlodnicy. Ile moze kosztowac taka pompa?
Moj colt to CA0 1.6 GLXi

Rafal_Szczecin - 31-10-2005, 17:34

pytanie jaki jest przebieg auta ?? pompa (uszczelka) pada po ok 200 tys km

koszt pompy u Japaneze to wydatek dokladnie 124 zl (pompa wody GMB, jeszcze nawet mam pudelko po niej :D )

Anonymous - 31-10-2005, 18:20

Na liczniku mam przeszlo 150tys, jaki jest prawdziwy przebieg tego nie wiem, ale mechanik powiezial ze usterka ta spowodowana jest zalaniem chlodnicy woda a nie plynem. Czy ta pompe dam rade wymienic sam czy to batrdziej skomplikowana operacja?
Rafal_Szczecin - 31-10-2005, 18:29

da sie samemu tylko musisz miec troszke wiedzy technicznej oraz sprawnosci manualnej i przydalby sie tez drugi czlowiek,
przy robieniu pompy wody musisz zdjac pasek rozrzadku.
ostatnio to przerabialismy.

fotki z prac znajdziesz tutaj :

http://www.mitsubishi-gra...?t=700&start=15

ps. pompa wody (czasami uszczelka) pada mniej wiecej jak sie ma 200 000 km przebiegu .

u nas bylo to 199 850 km gdy juz musielismy wymienic poniewaz wszystko co sie wlewalo poprostu natychmiast sie wylewalo. lecz juz wczesniej zauwazylismy powolne wycieki wody.

Anonymous - 31-10-2005, 18:36

woda jest bardziej gesta i stad po zalaniu jakiegos antifreeza zaczelo cieknac.
byc moze cieknie na jakims laczeniu, zlokalizuj wyciek i go uszczelnij (na poczatek).
pompa nie zdycha po wymianie plynu chlodzacego.

Hubeeert - 31-10-2005, 19:51

Gdybyś napisał jaki to silnik można by wkleić service manuala gdzie bedziesz miał pokazane jak to zrobić. Płyn ma własciwości myjące i odkamieniające i nieźle penetruje - na pewno lepiej niz woda jak juz arturro napisał.

I pytanie - jakiego koloru było to co zlałes?

Anonymous - 01-11-2005, 11:10

Slyszalem o jakims uszczelniaczu ktory sie wlewa do plynu chlodniczego, ma on za zadanie zalatanie dziur w chlodnicy. Myslicie ze zdalo by to egzamin?
Plyn ma kolor zielony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group