Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Oporna skrzynia biegów w 2.0 MIVEC 147KM
sabat34 - 13-10-2015, 18:29 Temat postu: [II 2.0 DID] Oporna skrzynia biegów w 2.0 MIVEC 147KM Witam
Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi Outlander II 2.0 MIVEC 147KM z niewielkim przebiegiem bo ma niewiele ponad 43 tys. Z autem jest wszystko ok, ale manualna skrzynia zaczyna mnie denerwować. Rozpoczynając jazdę biegi od 1 do 5 wchodzą prawie, że idealnie, problem się zaczyna kiedy chcę zredukować z 5 na 3. Bieg 3 wchodzi czasem po chwili, albo wcale. Pojechałem z autem do serwisu i majster powiedział ze ten model tak ma i że muszę poczekać, aż reduktor da mim zielone światło na wbicie 3 biegu. Proszę o wasze opinie co mam dalej z tym zrobić, czy cisnać serwis czy przyzwyczaić się do tego.
Pozdrawiam
rezon - 13-10-2015, 19:45
zacząłbym od zmiany oleju w skrzyni
sabat34 - 13-10-2015, 20:17
Na pewno wezmę to pod uwagę, ale dziwie się ze w manualu po 43 tys trzeba wymieniać olej. Jestem sam to bez kanału zrobić ?
paweldm - 13-10-2015, 22:03
Jaki reduktor?
Prawdopodobnie dogorywa synchronizator 3 biegu.
sabat34 - 13-10-2015, 22:32
Tak, przepraszam synchronizator.
Czy można go samemu naprawić
Czy możecie mnie nakierowywać na jakieś materiały związane ze skrzynią biegów, budowa składowe części i ogólnie.
bonito - 14-10-2015, 09:53
sabat34 napisał/a: | Tak, przepraszam synchronizator.
Czy można go samemu naprawić
Czy możecie mnie nakierowywać na jakieś materiały związane ze skrzynią biegów, budowa składowe części i ogólnie. |
Kolego - z całym poważaniem, chyba nie wiesz co mówisz! Samodzielna naprawa skrzyni biegów? W chwili obecnej "zwykle" warsztaty już się za to nie biorą - naprawa wymaga dużej uwagi, specjalistycznych elementów (łożyska, synchronizatory), a wynik nie zawsze jest dobry. Poszukaj specjalistycznego warsztatu (musisz pewnie wysłać skrzynię) lub kup używkę na Allegro (mając nadzieję że będzie w lepszym stanie).
bonito
Georg - 14-10-2015, 12:14 Temat postu: Re: Oporna skrzynia biegów w 2.0 MIVEC 147KM
sabat34 napisał/a: | Rozpoczynając jazdę biegi od 1 do 5 wchodzą prawie, że idealnie, problem się zaczyna kiedy chcę zredukować z 5 na 3. Bieg 3 wchodzi czasem po chwili, albo wcale. |
W górnych zakresach prędkości dla każdego przełożenia niektóre typy synchronizatorów do redukcji o 2 biegi wymagają międzygazu.
rezon - 14-10-2015, 21:34
Dlatego zacząłbym od wymiany oleju. Naprawiać albo psuć skrzynię zawsze zdąży. Outkowe skrzynie są wrażliwe na olej - zwłaszcza zimą
|
|
|