Outlander III GEN Techniczne - 6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID
qnik - 22-10-2015, 22:08 Temat postu: 6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID Czy ktoś się orientuje jaka skrzynia automatyczna montowana jest w OIII 2.2 DID ?
Chodzi mi o producenta i oznaczenie typu.
Z góry dzieki.
Hubeeert - 23-10-2015, 09:56
Mitsubishi W6AJA
qnik - 04-11-2015, 10:32
Dzieki!
To masz - 20-11-2022, 12:36
W ustawieniach filmu można włączyć polskie napisy.
Wspomina o maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm dla tej skrzyni, gdy w OIII seryjnie jest 360 Nm... Mitsubishi fabrycznie przekroczyło dozwolony dla tej skrzyni moment?
https://www.youtube.com/w...BD%D0%B3-%D0%9C
[ Dodano: 20-11-2022, 12:39 ]
Myślę o samodzielnej wymianie oleju, więc muszę się dokształcić w tym zakresie
Fred.X - 20-11-2022, 13:39
To masz napisał/a: |
Myślę o samodzielnej wymianie oleju, więc muszę się dokształcić w tym zakresie |
https://www.youtube.com/w...list=WL&index=8
To masz - 20-11-2022, 14:27
W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.
rajan napisał/a: | Skrzynia to INVECS-II (najprawdopodobniej model W6AJA - Jatco JF613E) - tylko, że to konstrukcja z lat 90-tych i cały czas rozwijana (najpierw były 4-biegowe). Nigdzie nie mogę znaleźć parametrów.
Podobno (znalezione w necie) skrzynia Jatco JF613E siedzi w Renault Latitude 3.0, gdzie jest fabrycznie 450nM momentu... |
źródło:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110628&start=30
PS. Można skopiować link do konkretnego posta?
Fred.X - 20-11-2022, 15:58
To masz napisał/a: | W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.
| Tego nie wiedziałem
To masz - 21-11-2022, 15:28
Szukając oznaczeń F6AJA i W6AJA stosowanych przez Mitsubishi za wiele się nie dowiemy.
Trochę więcej można znaleźć po symbolach Renault tj. AJ0 i AJ8 i Nissan RE6F01A.
[ Dodano: 28-11-2022, 22:17 ]
Korzystając z wiedzy przekazanej w filmie wnioskuję, że wymiana oleju w skrzyni JF613E nie należy do skomplikowanych czynności. W materiale nie ma mowy o adaptacji skrzyni i nie znalazłem opisu tej czynności w napotkanej w sieci instrukcji PDF.
Wymogiem jest sprawdzenie poziomu oleju przy temperaturze cieczy 40 stopni, więc do tego niezbędne jest urządzenie diagnostyczne.
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo
[ Dodano: 21-12-2022, 12:32 ]
Po powiększeniu zdjęcia widoczny jest symbol C z dwoma kreskami, symbolizujący poziom zimnego oleju. Jak widać w ASO nalali od serca i może być 0,5l jeśli nie 1l ponad stan
Kolor powinien być chyba bliżej czerwonego? 50 000 km zrobione od wymiany.
Wg serwisówki procedura sprawdzenia poziomu przebiega przy użyciu przelewu znajdującego się w korku spustowym przy temperaturze oleju 40 stopni. Natomiast na bagnecie oznaczone są poziom zimnego i ciepłego oleju, więc wydaje mi się, że teoretycznie można się obejść bez urządzenia diagnostycznego.
[ Dodano: 21-12-2022, 21:11 ]
Druga strona bagnetu z oznaczeniem poziomu rozgrzanego oleju. W tym przypadku mamy widełki:
[ Dodano: 24-12-2022, 23:20 ]
Prawdopodobnie jednak poziom nie jest ponad stan. Ze znalezionych, ogólnych informacji dotyczących automatycznych skrzyń wynika, że poziom sprawdza się wyłącznie podczas pracy skrzyni by napełnić konwerter i układ skrzyni. W takim razie poziom na moim begnecie powinien się obniżyć.
[ Dodano: 22-01-2023, 23:12 ]
W zależności od marki/modelu auta, w skrzyni od strony zderzaka można znaleźć:
- zaślepione śrubami wlot i wylot magistrali olejowej,
- wlot i wylot połączone przewodem => zdjęcie przedstawiające moją skrzynię z tym rozwiązaniem,
- chłodniczkę oleju.
Przyczepy nie będę holował, więc chłodniczki nie przewiduję, ale przy wymianie oleju przetnę gumowy przewód i zainstaluję dodatkowy, zewnętrzny filtr oleju
[ Dodano: 23-01-2023, 00:08 ]
Wydaje mi się, że widoczny w filmie korek spustowy:
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo?t=50
w moim przypadku znajduje się w miejscu łapy podtrzymującej skrzynię:
Między łapą, a skrzynią jest niewielki odstęp, przyglądałem się temu miejscu, jednak nie zauważyłem korka spustowego... Macie jakieś pomysły?
Podeprzeć skrzynie i odkręcić łapę w poszukiwaniu celu?
Bizi78 - 23-01-2023, 09:12
Tutaj masz info z manuala dla rocznika 2013 dla automatu.
http://mmc-manuals.ru/man...00069600ENG.HTM
To masz - 23-01-2023, 10:08
Dzięki Bizi78,
jeśli prawidłowo interpretuję manuala to korek spustowy będzie śrubą zaznaczoną kolorem czerwonym...? Dopytuję, żeby nie odkręcić hamulca ręcznego czy innego podzespołu w skrzyni, bo dopiero bym miał zajęcie
Ciekawe, że najpierw zalecają wypompować 3,5l oleju przewodem pokazanym na zdjęciu:
,a następnie odkręcić korek spustowy i zlać 2l oleju czyli łącznie powinno zejść 5,5l.
Podejrzewam, że dynamiczną wymianę, można wykonać podłączając maszynę zamiast gumowego przewodu.
Krzyzak - 23-01-2023, 19:00
Nie znam tej skrzyni, ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka. Dynamicznie to się do obu króćców w chłodnicy podpina wężyki i do baniaka na olej wkłada - po odpaleniu silnika pompa przepompowuje tam stary olej.
To masz - 07-02-2023, 09:59
Kolor oleju po 200 km od wymiany
.... tak, bagnet nie jest suchy tylko cały w oleju
[ Dodano: 07-02-2023, 14:03 ]
Krzyzak napisał/a: | (...)ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka |
Łeb śruby wygląda jak z podkładką uszczelniającą, jednak na śrubie jest oring.
Krzyzak - 08-02-2023, 07:58
Zatem zajrzałbym do odpowiedniego prospektu, gdzie są części rozłożone na detale - tam powinno być oznaczenie fabryczne i będzie wiadomo - czy jest oring czy podkładka uszczelniająca.
Bizi78 - 08-02-2023, 10:27
Jeśli patrzę dobra skrzynię AT to jest oring.
Michauek22 - 29-03-2023, 14:09
To masz napisał/a: | W dieslu jest klasyczny automat |
Jechałem kiedyś takim w Reichu i miał nabite prawie 500 tys km bez nawet 1 wymiany oleju (w automacie), działało to wszystko o dziwo całkiem dobrze , bo tam u nich producent nie zaleca wymiany oleju
|
|
|