To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - 6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID

qnik - 22-10-2015, 22:08
Temat postu: 6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID
Czy ktoś się orientuje jaka skrzynia automatyczna montowana jest w OIII 2.2 DID ?
Chodzi mi o producenta i oznaczenie typu.
Z góry dzieki.

Hubeeert - 23-10-2015, 09:56

Mitsubishi W6AJA
qnik - 04-11-2015, 10:32

Dzieki!
To masz - 20-11-2022, 12:36

W ustawieniach filmu można włączyć polskie napisy.
Wspomina o maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm dla tej skrzyni, gdy w OIII seryjnie jest 360 Nm... Mitsubishi fabrycznie przekroczyło dozwolony dla tej skrzyni moment? :roll:
https://www.youtube.com/w...BD%D0%B3-%D0%9C

[ Dodano: 20-11-2022, 12:39 ]
Myślę o samodzielnej wymianie oleju, więc muszę się dokształcić w tym zakresie ;)

Fred.X - 20-11-2022, 13:39

To masz napisał/a:

Myślę o samodzielnej wymianie oleju, więc muszę się dokształcić w tym zakresie ;)


https://www.youtube.com/w...list=WL&index=8

To masz - 20-11-2022, 14:27

W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.

rajan napisał/a:
Skrzynia to INVECS-II (najprawdopodobniej model W6AJA - Jatco JF613E) - tylko, że to konstrukcja z lat 90-tych i cały czas rozwijana (najpierw były 4-biegowe). Nigdzie nie mogę znaleźć parametrów.
Podobno (znalezione w necie) skrzynia Jatco JF613E siedzi w Renault Latitude 3.0, gdzie jest fabrycznie 450nM momentu...

źródło:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110628&start=30


PS. Można skopiować link do konkretnego posta?

Fred.X - 20-11-2022, 15:58

To masz napisał/a:
W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.

Tego nie wiedziałem :wink:
To masz - 21-11-2022, 15:28

Szukając oznaczeń F6AJA i W6AJA stosowanych przez Mitsubishi za wiele się nie dowiemy.
Trochę więcej można znaleźć po symbolach Renault tj. AJ0 i AJ8 i Nissan RE6F01A.

[ Dodano: 28-11-2022, 22:17 ]
Korzystając z wiedzy przekazanej w filmie wnioskuję, że wymiana oleju w skrzyni JF613E nie należy do skomplikowanych czynności. W materiale nie ma mowy o adaptacji skrzyni i nie znalazłem opisu tej czynności w napotkanej w sieci instrukcji PDF.
Wymogiem jest sprawdzenie poziomu oleju przy temperaturze cieczy 40 stopni, więc do tego niezbędne jest urządzenie diagnostyczne.
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo

[ Dodano: 21-12-2022, 12:32 ]
Po powiększeniu zdjęcia widoczny jest symbol C z dwoma kreskami, symbolizujący poziom zimnego oleju. Jak widać w ASO nalali od serca i może być 0,5l jeśli nie 1l ponad stan :doubt:

Kolor powinien być chyba bliżej czerwonego? 50 000 km zrobione od wymiany.

Wg serwisówki procedura sprawdzenia poziomu przebiega przy użyciu przelewu znajdującego się w korku spustowym przy temperaturze oleju 40 stopni. Natomiast na bagnecie oznaczone są poziom zimnego i ciepłego oleju, więc wydaje mi się, że teoretycznie można się obejść bez urządzenia diagnostycznego.

[ Dodano: 21-12-2022, 21:11 ]
Druga strona bagnetu z oznaczeniem poziomu rozgrzanego oleju. W tym przypadku mamy widełki:


[ Dodano: 24-12-2022, 23:20 ]
Prawdopodobnie jednak poziom nie jest ponad stan. Ze znalezionych, ogólnych informacji dotyczących automatycznych skrzyń wynika, że poziom sprawdza się wyłącznie podczas pracy skrzyni by napełnić konwerter i układ skrzyni. W takim razie poziom na moim begnecie powinien się obniżyć.

[ Dodano: 22-01-2023, 23:12 ]
W zależności od marki/modelu auta, w skrzyni od strony zderzaka można znaleźć:
- zaślepione śrubami wlot i wylot magistrali olejowej,
- wlot i wylot połączone przewodem => zdjęcie przedstawiające moją skrzynię z tym rozwiązaniem,
- chłodniczkę oleju.

Przyczepy nie będę holował, więc chłodniczki nie przewiduję, ale przy wymianie oleju przetnę gumowy przewód i zainstaluję dodatkowy, zewnętrzny filtr oleju :)


[ Dodano: 23-01-2023, 00:08 ]
Wydaje mi się, że widoczny w filmie korek spustowy:
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo?t=50
w moim przypadku znajduje się w miejscu łapy podtrzymującej skrzynię:

Między łapą, a skrzynią jest niewielki odstęp, przyglądałem się temu miejscu, jednak nie zauważyłem korka spustowego... Macie jakieś pomysły?
Podeprzeć skrzynie i odkręcić łapę w poszukiwaniu celu? :?

Bizi78 - 23-01-2023, 09:12

Tutaj masz info z manuala dla rocznika 2013 dla automatu.
http://mmc-manuals.ru/man...00069600ENG.HTM

To masz - 23-01-2023, 10:08

Dzięki Bizi78,
jeśli prawidłowo interpretuję manuala to korek spustowy będzie śrubą zaznaczoną kolorem czerwonym...? Dopytuję, żeby nie odkręcić hamulca ręcznego czy innego podzespołu w skrzyni, bo dopiero bym miał zajęcie :lol:

Ciekawe, że najpierw zalecają wypompować 3,5l oleju przewodem pokazanym na zdjęciu:

,a następnie odkręcić korek spustowy i zlać 2l oleju czyli łącznie powinno zejść 5,5l.

Podejrzewam, że dynamiczną wymianę, można wykonać podłączając maszynę zamiast gumowego przewodu.

Krzyzak - 23-01-2023, 19:00

Nie znam tej skrzyni, ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka. Dynamicznie to się do obu króćców w chłodnicy podpina wężyki i do baniaka na olej wkłada - po odpaleniu silnika pompa przepompowuje tam stary olej.
To masz - 07-02-2023, 09:59

Kolor oleju po 200 km od wymiany 8)


.... tak, bagnet nie jest suchy tylko cały w oleju :)

[ Dodano: 07-02-2023, 14:03 ]
Krzyzak napisał/a:
(...)ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka

Łeb śruby wygląda jak z podkładką uszczelniającą, jednak na śrubie jest oring.

Krzyzak - 08-02-2023, 07:58

Zatem zajrzałbym do odpowiedniego prospektu, gdzie są części rozłożone na detale - tam powinno być oznaczenie fabryczne i będzie wiadomo - czy jest oring czy podkładka uszczelniająca.
Bizi78 - 08-02-2023, 10:27

Jeśli patrzę dobra skrzynię AT to jest oring.




Michauek22 - 29-03-2023, 14:09

To masz napisał/a:
W dieslu jest klasyczny automat

Jechałem kiedyś takim w Reichu i miał nabite prawie 500 tys km bez nawet 1 wymiany oleju (w automacie), działało to wszystko o dziwo całkiem dobrze , bo tam u nich producent nie zaleca wymiany oleju :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group