Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Różnice w liczbie obrotów kierownicy w VR-4
piotrkor1 - 27-10-2015, 20:39 Temat postu: Różnice w liczbie obrotów kierownicy w VR-4 Dzisiaj czekając na żonę pokręciłem sobie kierownicą na postoju.Wiem,że tego nie należy robić jeżeli auto jest w bezruchu bo obciąża się pompę ale chciałem sprawdzić czy mam tak jak w galancie V6 po 1,5 obrotu kierownicą w prawą i lewą stronę.Stwierdziłem,że większy skręt kołami mogę wykonać w lewo (więcej niż 1,5) niż w prawo.
Problem ten pojawił się już wcześniej bo na nie mogłem ustawić kierownicy na wprost po wcześniejszym demontażu całej kolumny kierowniczej i wstawieniu używanego magla od V6.
Wkręcanie i wykręcanie końcówek drążków tu nie pomaga.Myślę,że muszę ponownie ustawiać przekładnie kierowniczą od zera i potem ustawiać zbieżność ale chcę się wcześniej upewnić,że jest to prawidłowe podejście do tematu.
Błędem było też ,po ustawieniu zbieżności przestawienie koła kierownicy (nie była na wprost)na wieloklinie i nie zaznaczenie sobie pozycji wyjściowej.
robertdg - 27-10-2015, 21:03
Musisz wyzerować magiel (do tego dopasowac obroty taśmy pod kierownicą i dopasowac położenie kierownicy) a drążki wraz z końcowkami skręcić na długośc podaną w manualu, na końcu ustawić zbieznośc
piotrkor1 - 27-10-2015, 21:21
robertdg,dzięki na Twoją fachową odpowiedź zawsze można liczyć.
robertdg napisał/a: | Musisz wyzerować magiel | Ja to zrobić?
Czyli:
-podnoszę przód auta
-podpieram na kobyłkach
-demontuję koła
-ściągam podporę silnika
-wypinam zawieszenie
-ściągam wózek
-wyjmuję magiel
-zdejmuję drążki kierownicze
plecho1 - 27-10-2015, 22:06
Zdejmij osłony drążków kierowniczych z obu stron maglownicy i tak ustaw kierownicę aby z obu stron maglownicy ruchomy element maglownicy wystawał na taką samą długość. Następnie skoryguj ustawienie kierownicy jeśli to będzie potrzebne zdejmując ją z frezu, po wszystkim ustaw zbieżność nie ruszając kierownicą.
piotrkor1 - 27-10-2015, 22:15
plecho1 napisał/a: | Zdejmij osłony drążków kierowniczych z obu stron maglownicy i tak ustaw kierownicę aby z obu stron maglownicy ruchomy element maglownicy wystawał na taką samą długość. Następnie skoryguj ustawienie kierownicy jeśli to będzie potrzebne zdejmując ją z frezu, po wszystkim ustaw zbieżność nie ruszając kierownicą. |
Da radę to zrobić suwmiarką bez zdejmowania magla?
plecho1 - 28-10-2015, 06:21
Nie widziałem jak to jest dokładnie w Galancie ale pewnie da się tak zrobić bo przecież do wymiany drążków kierowniczych nie trzeba rozbierać połowy samochodu a do tego też trzeba odsunąć te osłony.
robertdg - 28-10-2015, 07:42
plecho1 napisał/a: | Zdejmij osłony drążków kierowniczych z obu stron maglownicy i tak ustaw kierownicę aby z obu stron maglownicy ruchomy element maglownicy wystawał na taką samą długość. | Lepiej nie wzorować się na odlewie korpusu gdyż może wprowadzić w błąd. Manual podaje zerowe pozycje dla drązków ale nie względnia w tym wymiaru wysunięcia tulei.
Zerowanie maglownicy jest wtedy kiedy obie komory wewnatrz maglownicy mają pojemność mocno zbliżoną albo równą, najprościej zrobić tak aby magiel skrecić maksymalnie np w lewo i skrecajac w prawo zliczac obroty + końcowy kat obrotu. Otrzymaną wartośc podzielić na pół, o wynik podzielony cofnąć magiel w lewo (z reguły śruba do łaczenia krzyżaka kolumny z wałkiem rozdzielacza maglownicy wychodzi w jedynym słusznym polożeniu do jej skrecenia - mowa o tej srubie co jest w samym miechu przy plycie grodziowej)
Nalezy pamiętać, że jeżeli chcesz obroty robić za pomoca kola kierownicy to musisz zdemontowac tasme pod kierownica (obracanie samym walkiem magla to nie jest rozsadne posuniecie - warto miec tez jakis punkt odniesienia w postaci zamarkowania punktu skrajnego). Po ustawieniu magla, montujesz taśme pod kierownice, zerujesz ja tak aby miala tyle samo obrotów w lewo i prawo (tu mocnej precyzji nie bedzie gdyz trzon blokujacy musi pasowac w kierownice). Na końcu kierownica do jazdy na wprost.
Możesz także sprawdzić jak bedziesz mial zrzucone oslony drazków czy odleglosc miedzy korpusem aluminiowym maglownicy a koncem walka do ktorego montuje sie drazki kierownicze jest taka sama po obu stronach, ale jak wczesniej wspomnialem nie mozna tego traktowac jako punkt odniesienia gdyz moga wystepowac roznice na odlewach wymuszone konstrukcją
Opuszczasz auto na koła i w razie konieczności korygujesz koncówki drązków aby moc dojechac na zbieznosc
|
|
|