To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] BSY Turbo Ubytek płynu Pęknięta Gł

DAX2311 - 02-11-2015, 07:53
Temat postu: [II 2.0 DID] BSY Turbo Ubytek płynu Pęknięta Gł
Tak dla potomnych opisze swój problem, którego jeszcze nie rozwiązałem może ktoś podpowie gdzie i jak dokończyć dzieła, ale od początku.

Outlander II 2.0 DID 140 KM z 2007 roku, kupiłem go w 2011 od pierwszego właściciela, sprawdzony itp. Cieszyłem się bezawaryjną jazdą do 2014 roku w którym to mocno zaczęła mi niedomagać turbina, pierwszy raz w życiu pomyślałem o regeneracji i tak zrobiłem. Regeneracja jak regeneracja wiadomo raz działa dłużej raz krócej, w moim przypadku około 8 miesięcy.

W marcu 2015 kupiłem nowa turbinkę, potem wypad w alpy i wszystko ok.
W sierpniu 2015 zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego, podjechałem do pobliskiego fachmana powiedział że przez wężyk bo faktycznie w garażu plama. No to do wymiany korek bo pewnie nie trzyma ciśnienia. A że korka w serwisie nie mieli (swoją drogą to czy korek może kosztować 200 PLN ?) to kontrolowałem stan płynu i co tydzień dolewałem z 250ml.
W październiku 2015 kolejny raz stracił moc, po sprawdzeniu okazało się że turbo przeładowuje. Turbo wymontowane i pędzę aby wymienić na gwarancji a tu się okazało że jest popiół (czy cukier) pomiędzy łopatkami, wyczyścili mi na gwarancji (pomimo że nie obejmowała) nie wzięli złotówki i powiedzieli aby szukać przyczyny w silniku sugerując uszczelkę pod głowicą albo pęknięcie głowicy.

Teraz już wiem że mam pękniętą głowicę i chcę założyć nową. Przeczytałem tu na forum że jakaś V140 pasuje ale się na tym nie znam. Na interparts jest taki komplecik firmy AMC: AMC908818 - ale żadnego oznaczenia V130 lub V140 nie widzę.

uwielbiam to auto i będę go naprawiał na nowych częściach, podpowiedzcie proszę co polecacie.

Te głowice AMC to chyba już poprawiono w stosunku do oryginału z 2007 roku (grubsze ścianki między zaworami ?)

bonito - 02-11-2015, 10:04

Kolego, jeżeli jesteś zdecydowany na naprawę, to tak czy inaczej musisz to zrobić przez warsztat - rozbiórka silnika, ocena stanu głowicy (może to jednak uszczelka?), zamówienie nowej - wtedy będziesz miał jasność i gwarancję na całość roboty. Dobry warsztat bez problemu dobierze ci właściwą część.
bonito

Hubeeert - 02-11-2015, 12:56

DAX2311 napisał/a:
AMC908818
W jakiej cenie?
Będziesz potrzebował również śruby do głowicy, uszczelki (komplet), zestaw naprawczy do wtrysków, możliwe, że wiązkę pod pokrywę zaworów, itd

[ Dodano: 02-11-2015, 12:56 ]
http://e-katalog.intercar...AMC908818-.html

[ Dodano: 02-11-2015, 12:57 ]
Przy okazji - to goła głowica, bez wałków rozrządu, świec żarowych itp

DAX2311 - 02-11-2015, 15:22

@ bonito Warsztat mi to rozebrał i wiem na 100% że to głowica.

@ Hubeeert Tą właśnie znalazłem i pytanie czy to jest optymalne do BSY i czy nie da się nowej taniej. Jak się nie da to trudno, a z tą listą części to ..... hymm. No właśnie nie chciałbym tego zostawiać w gestii mechanika tylko z Waszą pomocą dobrać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group