[97-04]Galant EAxA/W - Dziwny zapach
Ewcia80 - 03-11-2015, 20:25 Temat postu: Dziwny zapach Hejka.Ostatnio zauważyłam dziwną rzecz.Otóż kiedy jest wieczorem jest już zimno-jakieś 3-4 stopnie i włączam grzanie ustawione na 22-23 stopnie to po jakimś czasie już leci dosyć ciepłe powietrze.Po pewnym czasie powietrze z kratek sie robi chłodniejsze gdyż zadana temperatura wnetrza pojazdu ustawiona na pokrętle klimatronica została osiągnięta.I jest to normalne zjawisko.Niepokoi mnie jednak jedna rzecz.Otóż w czasie kiedy leci to ciepłe powietrze czuje w kabinie zapach podobny do tego jaki ma dym z komina lub kominka.Czy to jest normalne?Czy nagrzewnica nieużywana przez okres letni musi sie po prostu teraz "przepalić"?A moze to jest jakiś problem z jakąś niesczelnościa?Czy ktos mial z Was podobny problem/sytuacje?Dodam,że jak juz zakoncze jazde i otworze maske to w komorze silnika oraz wokół auta czuje ten sam zapach
robertdg - 03-11-2015, 21:28
Mozliwe, że jakiś brud na silniku/tłumiku się spala i zaciąga do komory pasażerskiej, dlategio czuć go i na zewnątrz i w środku
Ewcia80 - 03-11-2015, 21:42
Czyli to raczej nie jest sprawa nagrzewnicy?Czy to prawda ze jak nagrzewnica jest dzurawa to szyby paruja i są tłuste?Płynu chłodniczego nie ubywa wiec to raczej moze byc jakiś syf na tłumiku/silniku.Czy to moze spowodować jakiś pożar?
robertdg - 03-11-2015, 21:53
Jezeli nagrzewnica jest dziurawa to ubywa płynu i z regułyt czuć go w kabinie pasażerskiej, ew. mokro jest pod dywanikami, co do istoty wątku, wypadałoby obejrzec silnik i albo go umyc albo usunąc podejrzany objekt (czasami z racji tego, że jest zima, mozna znależc jakieś futerko po zgonie, które chciało sie ogrzać, albo coś się przykleiło do tłumika)
Owczar - 04-11-2015, 09:14
Albo cieknie olej z pokryw zaworów na kolektory wydechowe. Standard w tym silniku.
Mandrake - 06-11-2015, 18:49
Standard chyba w każdym V6 Niezależnie od marki
Owczar - 07-11-2015, 17:54
No nie do końca. Jak jest sztywna pokrywa to nie na tego problemu. A blaszana się wygina i potem problem nawet z nową uszczelką.
deejay - 07-11-2015, 21:04
Owczar napisał/a: | A blaszana się wygina i potem problem nawet z nową uszczelką. |
Jesli kręcimy z głową to nie ma problemu
Owczar - 07-11-2015, 21:09
U mnie były kręcone z głową, a z nowymi erlingami ciekły od początku. Przez to, że jest delikatna nie ma jej jak porządnie dociagnac.
deejay - 07-11-2015, 21:10
Owczar napisał/a: | U mnie były kręcone z głową, a z nowymi erlingami ciekły od początku. Przez to, że jest delikatna nie ma jej jak porządnie dociagnac. |
To dlaczego u mnie nie ciekną juz drugi rok
Owczar - 07-11-2015, 21:12
W lexie po regulacji zaworów dałem te same uszczelki i problemu nie ma.
Skąd wiesz, że nie ciekna jak tak często myjesz silnik?
deejay - 07-11-2015, 21:19
Owczar napisał/a: | Skąd wiesz, że nie ciekna jak tak często myjesz silnik? |
Silnik umyłem po ok roku uzytkowania , a zaglądam pod maskę raz na tydzień .
Owczar - 07-11-2015, 22:23
Wiem Bartku, żartuje. Ale w większości galantow pod maską widać wyciek w tych miejscach. Teraz zrobiłem na uszczelke w plynie. Zobaczymy ile pozyje.
Mandrake - 09-11-2015, 22:34
Kl Mazdy trzymał tylko na ori z aso Ciekawe jest to, że cena ori uszczelek była niższa od zamienników. Niestety w aso mitsu kroją aż miło
Ja mam złożone teraz na reinz + uszczelniacz dirco. Walnięte parę tysi i trzyma, ale znając v-ki niedługo puści
Hugo - 09-11-2015, 22:50
Mandrake napisał/a: | Ciekawe jest to, że cena ori uszczelek była niższa od zamienników | Ile kosztowała?
|
|
|