Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania
Griszman - 06-11-2015, 13:01 Temat postu: [II 2.0 DID] Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania Witam Wszystkich,
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mitsubishi Outlandera z roku 2010 z silnikiem diesela 2.0 DID. Samochód obecnie ma przejechane 161 tys i jest w stanie praktycznie idealnym.
Niestety, posiada jeden mankament, który nie daje mi spokoju. Otóż, przy dojeżdżaniu na luzie na przykład do świateł, od prędkości ok 10 km/h aż do całkowitego zatrzymania, silnik zaczyna nierówno pracować i czuć delikatne wstrząsy. Mam wrażenie, że wspomniane drgania przenoszą się nawet na pedał hamulca. Po wciśnięciu sprzęgła lub całkowitego zatrzymania się, silnik się uspokaja i chodzi równo. Dodam, że kiedy silnik jest zimny i na ssaniu, problem nie występuje.
Przeczytałem wiele postów na innych forach internetowych dotyczących silnika 2.0 TDI PD i zdarzało się, iż użytkownicy Volkswagenów również mieli taki problem. Niestety, nigdzie nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi co może być przyczyną nierównej pracy podczas zatrzymywania się. Jedni wskazywali na dwumasę, inni na zawór EGR, jeszcze inni na uszkodzony pompowtryskiwacz.
Dlatego, chciałbym zapytać, czy ktoś z użytkowników tego modelu auta z tym konkretnym silnikiem spotkał się z takim problemem i czy udało mu się go rozwiązać?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam!
Georg - 07-11-2015, 22:17 Temat postu: Re: Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania ...a przy dojeżdżaniu z prędkości wyższej od 10 km/h "mankament" nie występuje?
Griszman - 07-11-2015, 23:57
Możemy przyjąć, że nierówna praca silnika zaczyna się przy prędkości ok 20km/h do całkowitego zatrzymania się. W momencie gdy samochód stoi już w miejscu silnik znów pracuje równo. To samo podczas jazdy z większą prędkością, wrzucając na luz silnik również pracuje bez zarzutu. Problem występuje przy bardzo niskiej prędkości i w momencie, gdy samochód jak gdyby czuje, że zaraz całkowicie się zatrzyma.
Georg - 08-11-2015, 12:48
Z opisu usterki wynika, że problem występuje podczas jazdy na luzie, kiedy to silnik jest mechanicznie odłączony od układu jezdnego. To wyklucza wpływ tego układu na obroty silnika.
Informacje o prędkości jazdy otrzymuje sterownik ECU, więc przyczyny niestabilnej pracy silnika upatrywałbym po stronie "elektrycznej".
Na bazie sygnału VSS większość stosowanych rozwiązań podnosi obroty silnika w algorytmie wyliczonym dla przejściowej fazy schodzenia z prędkości jazdy. Z tego może wynikać obserwowany w naszym przypadku brak zakłóceń biegu jałowego w reżimie ssania.
Ergo - poszczególne komponenty i podzespoły układu zasilania na pewnym etapie zużycia mogą różnie reagować na wymóg podbicia obrotów ze strony ECU. Chodzi m.in. o wtryskiwacze/pompowtryskiwacze, zawory EGR, kierownice strumienia i przepustnice dławiące - jeśli są.
Na początek proponuję wyłączyć z pracy zawór EGR i zobaczyć czy coś się zmieni. Dalej zobaczymy...
hucker - 15-11-2015, 19:57
Witam
Czy udało się zdiagnozować tą usterkę ? Mam taki sam objaw w swoim autku.
Griszman - 15-11-2015, 23:02
Samochód oddam do mechanika dopiero za ok 2-3 tygodnie i poproszę o sprawdzenie zaworu EGR w pierwszej kolejności idąc za radą Georga. Na pewno dam znać co i jak
misiek767 - 03-07-2016, 22:57
Mam ten sam problem z miśkiem , czy poradziłeś sobie z tym szarpaniem???????
Griszman - 08-11-2016, 11:34
Witam, niestety nie poradziłem sobie z problemem. Zawór EGR został odłączony ale nie przyniosło to żadnej poprawy. Póki co nierówna praca silnika nadal występuje i nie bardzo wiem gdzie dalej szukać jej przyczyny. Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły to dajcie znać.
supeer - 08-11-2016, 11:42
podlaczales pod kompa? jesli pojawia sie bledy to juz z gorki.
wymieniales kiedys przepustnice?
Georg - 08-11-2016, 13:10
Griszman napisał/a: | Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły to dajcie znać. |
Na próbę pojedź z odłączonym wtykiem od zaworu dławiącego/przepustnicy w pozycji pełnego otwarcie.
manioMT - 24-06-2017, 13:43
Witam forumowiczów. Od 6-mcy jestem użytkownikiem Outka 2.0 DID.
Czy udało się komuś rozwiązać problem z obrotami. Dodam że u mnie obroty falują po dodaniu gazu na postoju. Silnik nie spada z obrotów równomiernie, tylko w okolicach 1000 obrotów zaczyna się falowanie.
Ustępuje po osiągnięciu obrotów jałowych.
Pozdrawiam
anmida2 - 26-10-2017, 13:23
Też mam taki problem może ktoś zna rozwiązanie.
hucker - 30-11-2017, 20:49
Czy udało się komuś zdiagnozować co jest przyczyną występowania nierównych obrotów silnika podczas zatrzymywania auta ?
Grzesiek_o - 05-03-2018, 23:39
Witam. U mnie też to jest. Na zimnym silniku to się zdarza, na ciepłym - nie.
Z tego co wiem, gdy silnik zimny to na postoju wypalany jest filtr DPF (obroty ok. 1200). Gdy się proces kończy obroty spadają do 800/min. Ale wypalanie jest tylko na postoju (chyba).
I to szarpanie jest wtedy jakby silnik nie mógł się zdecydować czy jedzie czy stoi.
lexus - 06-03-2018, 15:27
to nie wypalanie tylko grzałki elektryczne jak masz włączone ogrzewanie ,jeszcze raz 2.0 DID NIE MA DPF niech to do was dotrze koledzy ,jest filtr otwarty
|
|
|