Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem ze sprzęgłem
robertsz - 12-11-2015, 09:40 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem ze sprzęgłem Witam, wiele razy rozwiązanie drobnych usterek tu znalazłem, ale teraz coś bardziej nietypowego.
Mam problem ze sprzęgłem. Ruszając z domu brało tylko końcówkę, mniej więcej łapało tylko 1/4 od końca. Do pracy się spieszyłem to pojechałem dalej. Z czasem było gorzej i już zablokował się na czwórce, nie dało się zmienić biegu. Jak stanąłem w miejscu to jedyna/wsteczny (tylko to sprawdzałem) na odpalonym wskakiwały.
Byłem przekonany, że to wysprzęglik, bo już wymieniałem około rok temu i objawy były niemalże identyczne, ale z wysprzęglika nic nie kapie, płyn jest bez zmian. Jakieś przypuszczenia co to może być? Myślałem o pompie sprzęgła.
Przypadek dodatkowo taki, że to wszystko stało się tuż po wymianie oleju i filtrów paliwa/potwietrza. Przed wjazdem do garażu było ok, przy wyjeździe już nie.
remi - 12-11-2015, 10:39
Może trzeba odpowietrzyć? Poza tym nie rozumiem stwierdzenia "zablokował się", czyli nie da się podczas jazdy wybić tej 4? Mi jak padł wysprzęglik, to bez problemu zmieniałem biegi bez sprzęgła, wystarczy odpowiednio dobrać obroty...np. z 3 na 4, dodajemy gazu na 3, puszczamy gaz, wybijamy na luz i ciągniemy gałkę na 4, wskakuje z lekkim oporem, ale bez zgrzyów. Z 4 na 3, robimy podobnie, ale w momencie kiedy mamy luz robimy szybki międzygaz.
Jeśli u Ciebie biegi się blokują, to może jest coś ze skrzynią biegów.
Zobacz jeszcze na pracę wysprzęglika, niech ktoś wciska sprzęgło a Ty patrz. Bo to, że wygląda dobrze nie znaczy, że poprawnie pracuje.
robertsz - 12-11-2015, 11:37
Zablokował się w sensie, że po prostu po jakimś czasie, kilku bezproblemowych zmianach biegów ze sprzęgłem, zostałem na czwórce. Bez sprzęgła wrzuciłem trójkę, ze skrzynią jest wszystko prawidłowo.
Sprawdzę tak jak mówisz wysprzęglik, może to tylko on nie działa prawidłowo, a nie ma wycieku.
robertdg - 12-11-2015, 19:28
Ponownie odpowietrz albo wymień płyn w układzie sprzęgła, do weryfikacji tak czy inaczej jest wysprzeglik i pompka sprzegla
milo - 12-11-2015, 20:03
robertsz napisał/a: | Przypadek dodatkowo taki, że to wszystko stało się tuż po wymianie oleju i filtrów paliwa/potwietrza. Przed wjazdem do garażu było ok, przy wyjeździe już nie. |
Jeśli wciśnie sie przypadkiem wysprzęglik np przy jakimś grzebaniu pod maską to na bank trzeba odpowietrzyć jeszcze raz układ sprzęgłowy sprawdzone
Hugo - 12-11-2015, 20:51
milo napisał/a: | Jeśli wciśnie sie przypadkiem wysprzęglik np przy jakimś grzebaniu pod maską to na bank trzeba odpowietrzyć jeszcze raz układ sprzęgłowy sprawdzone | W Space Starze wciskałem wiele razy, bo przez uszkodzone łożysko oporowe piszczy łapa sprzęgła na styku z bolcem wysprzęglika. Nic się nie zapowietrzyło, ale to SS, a nie Galant
milo - 12-11-2015, 21:00
Hugo jak wcisnałem wysprzęglik były problemy, po odpowietrzeniu wszystko unormowało sie, więc juz wiecej nawet nie dotykam
Dudi84 - 12-11-2015, 21:28
Milo, o jakich problemach piszesz? Ja kilka razy wciskalem wysprzeglik i jedyne co zauwazylem to podwyższony poziom płynu w zbiorniczku wyrownawczym. Więc chyba muszę odpowietrzyc sprzęgło. Jedyne problemy które aktualnie mam to piszczenie łapy sprzęgła wewnątrz skrzyni biegów podczas wciskania i puszczania pedału.
milo - 13-11-2015, 15:06
Dudi84 napisał/a: | Milo, o jakich problemach piszesz? |
Do polowy pedał miekki i brak wysprzeglania ,nie wiem jak w Carismie ale w Galancie jest miedzy pompą a wysprzeglikiem tłumik i moze w tym problem
robertsz - 15-11-2015, 16:23
Odpowietrzyłem - na chwilę pomogło, trochę pojeździłem i ponownie łapie powietrze. Znów odpowietrzam i znów na jakiś czas pomaga. Nie widać ani na pompce, ani na wysprzęgliku żadnego wycieku. Płyn w zbiorniczku też na stałym poziomie.
Teraz kwestia tego co wymieniać pierwsze. Około rok temu wymieniałem wysprzęglik na jakiegoś chińczyka i być może to on, ale znów gram płynu nie wycieka z niego, więc może to pompka.
Z drugiej strony spokoju mi nie daje to, że przed wjazdem do garażu było ok, a po wyjeździe już nie. Wymieniałem olej i wszystkie filtry, łącznie z filtrem paliwa.
Myślę o tym, żeby po prostu kupić najpierw używaną pompkę na allegro i sprawdzić czy problem zniknie i wtedy kupić nową. Jak nie to wymiana wysprzęglika, czyli metoda prób i błędów. Chyba, że macie jakieś lepsze pomysły
robertdg - 15-11-2015, 18:33
Dobry markowy wysprzęglik kosztuje koło 40-50zł, w pierwszej kolejności możesz to wyeliminowac, bo pompka sprzęgła to conajmniej 4x wiecej kosztuje
robertsz - 21-11-2015, 23:00
Wymieniony wysprzeglik i sprzęgło jak nowe. Nie myślałem, że łapie powietrze bez wyciekau, ale jednak.
I pół żartem pół serio - kupię korek od pompki sprzęgła... Tylko usłyszałem jak wylatuje w trakcie jazdy, musiałem po wymianie płynu go nie docisnąć
|
|
|