Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Silnik bierze olej, czasem nie reaguje na gaz
damian.z - 15-11-2015, 14:19 Temat postu: [MSS 1.3] Silnik bierze olej, czasem nie reaguje na gaz Witam,
samochód nie robił niespodzianek przez rok od zakupu, ale ostatnio coś mu się dzieje, otoż
1)w czerwcu zalany olej to 10w40, bierze ok. 0,5 - 0.7l/1000km, na chwilę obecną brak wycieków, zaglądałem z mechanikem pod auto. Spalanie 6.5 - 7.5l/100km. Brak LPG.
Na co zwrócić teraz uwagę jak pojadę do mechanika?
Check engine się nigdy nie zaświecił podczas jazdy, więc podpinać go pod komputer chyba nie ma sensu?
2 tyg wcześniej wymieniona uszczelka przy aparacie zapłonowym, bo trochę oleju tamtędy ubywało, teraz jest OK.
2) czasami przy dodawaniu gazu lubi szarpnąć (tylko na 2 i 3 biegu) tak jakby nie reagował przez chwilę na nacisk pedała gazu. Czyżby przepustnica do czyszczenia?
3) Na zimnym silniku obroty mogą wzrosnąć aż do 2500/min. Wiem, że na zimnym są wyższe, ale aż tak? Poźniej utrzymują się na poziomie 1500/min, nie za duże? W fiacie było to poniżej 1000/min.
Wiedzę o autach mam małą, liczę że mi coś podpowiecie
AidsD - 15-11-2015, 15:21
damian.z, co do pierwszego punktu sprawdzilbym kolor cieczy w zbiorniku wyrownawczym bo olej moze uciekac przez uszczelke pod glowica.
Do drugiego prawdkpodobnie przepustnica do wyczyszczenia.
Na trzeci nie znam odpowiedzi
damian.z - 15-11-2015, 15:34
@up
Być może głupio to zabrzmi, ale... Gdzie on się znajduje? Chodzi o ten od płynu chłodniczego?
Zapytam od razu na "zapas": Jaki kolor płynu powinien tam być?
AidsD - 15-11-2015, 15:49
damian.z, zbiornik po prawej stronie chlodnicy niedaleko akumulatora. Kolor zalezy jak dawno wymieniales. Ja zeby potwierdzic uszczelke wymontowalem go wyczyscilem wylewajac to co w nim bylo nastepnie zalalem dynazelem i zamontowalem. Dluzsza trasa pokazala ze z rozowego plynu zrobil sie brazowy. Nie wiem czy postapilem wlasciwie ale to mi dalo odpowiedz
damian.z - 16-11-2015, 16:02
A więc tak...
Dzisiaj sprawdziłem kolor płynu w zbiorniku wyrównawczym i moim zdaniem jest ok.
Tzn nie odkrecalem go, ale gdy swiecilem latarka to pod światło kolor był jasny. Płyn zalewany był rok temu + odpowietrzanie całego układu.
A więc to nie uszczelka pod główica. Ogólnie cały silnik jest czysty, nie widać żadnych wyciekow.
W związku z tymi obrotami, to pomyślałem o zakupie nowych świec, co o tym sądzicie?
Czy którys z właścicieli Space stara może napisać jakie ma obroty jałowe?
AidsD - 16-11-2015, 22:50
damian.z, 750-950 wg odczytu z komputera
Swoja droga wykrexenie swiec tez moze powiedziec czy spalanie przebiega prawidlowo po kolorze elektrody. Swoja droga jak je wykrecisz to bedziesz widzial czy nie wyciska oleju przez uszczelki gniazd swiec
damian.z - 17-11-2015, 16:36
Na czwartek jestem umówiony do znajomego mechanika na czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego, bo sam nie mam pojęcia jak to się robi
Tak więc jeśli dobrze pójdzie, problemy nr 2 i 3 zostaną pokonane
figi - 18-11-2015, 12:00
co do 2) to raczej bym sprawdził czujnik położenia przepustnicy (TPS)
damian.z - 18-11-2015, 20:57
@up
A jak sprawdzić jego poprawność działania? Bo dla każdego modelu jest inaczej? Tj inne piny bierze się pod uwagę w każdym aucie?
Bizi78 - 19-11-2015, 07:11
damian.z, ściągnij z forum manuala tam w pliku 13b masz opisane i pokazane .
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
damian.z - 24-11-2015, 17:19
A więc sytuacja przedstawia się tak...
Mechanik twierdzi, że przepustnica jest czysta i nie trzeba jej ruszać.
Przestawiał zapłon, aby sprawdzić czy to nie jego wina, ale ustawił tak jak było wcześniej.
Sugerował podpięcie pod komputer, ale nie wiem, czy w Lubartowie znajdę odpowiedni warsztat. Może zwykły elektromechanik pomoże?
Check engine mi się nie świeci, więc nie wiem czy podpinanie się jest potrzebne. Co o tym sądzicie?
Obroty tak jak były na 1500 tak i są dalej... Filmik :
https://youtu.be/RvlLN8vpBzg
PS: Czeka mnie wymiana sprzęgła. Ile taka przyjemność kosztuje i jaką firme wybrać do tego auta?
[ Dodano: 02-12-2015, 20:19 ]
Aktualizacja :
Zabieram się za wymianę świec i przewodów zapłonowych (Boscha),
Zauważyłem olej na świecach, a więc to prawdopodobnie uszczelka pokrywy zaworów, tak?
Jest jakaś kolejność odkrecania śrub? Z jakim momentem mam przykręcić śruby?
Z tego co wiem, to nie jest to trudna czynność, nie chciałbym płacić mechanikowi, a przy okazji czegoś nowego się nauczę
Bizi78 - 02-12-2015, 20:40
damian.z napisał/a: | Zauważyłem olej na świecach, a więc to prawdopodobnie uszczelka pokrywy zaworów, tak?
|
Bardziej uszczelniacze świec .
damian.z napisał/a: | Jest jakaś kolejność odkrecania śrub? Z jakim momentem mam przykręcić śruby? |
To nie głowica aby była podana kolejność przykręcania.
Co do momentu dokręcania pokrywy manual podaje 3,5Nm.
Hugo - 02-12-2015, 20:42
damian.z napisał/a: | Zauważyłem olej na świecach, a więc to prawdopodobnie uszczelka pokrywy zaworów, tak? | Nie to uszczelniacze gniazd świec, takie gumowe krążki pod pokrywą zaworów: http://allegro.pl/mitsubi...5818592190.html (P.S. Polecam oryginały, na tej aukcji w śmiesznej cenie). damian.z napisał/a: | Z jakim momentem mam przykręcić śruby? | Śruby pokrywy zaworów należy przykręcać bardzo delikatnie, niemalże palcami, bo łatwo uszkodzić pokrywę. Moment 3-4 Nm.
[ Dodano: 02-12-2015, 20:43 ]
Aj, spóźniłem się
damian.z - 03-12-2015, 07:00
A więc jak będę musiał wymienić uszczelniacze świec, to i tak chyba muszę się wziąć od razu za uszczelke pokrywy zaworów, bo i tak ja zruszę?
Bizi78 - 03-12-2015, 07:33
damian.z napisał/a: | to i tak chyba muszę się wziąć od razu za uszczelke pokrywy zaworów, bo i tak ja zruszę? |
Na forum zauważyłem dwie szkoły: jedni dają ori nówkę, drudzy starą na uszczelniacz .
Gorzej będzie jak guma sparciała i się rozleci przy demontażu ze względu na swój wiek .
|
|
|