To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - blokada mostu

damianowy - 15-11-2015, 21:46
Temat postu: blokada mostu
Witam wszystkich.
Niedawno stałem się posiadaczem montero sport 3.5 awd bez blokad dyfr i mostów.
Podczas jednej przejadzki off-road zawisło mi jedno koło i ledwo co wyjechałem.
Zastanawiam się czy warto zamontować blokade tylnego mostu arb ?
Koszt duży coś ok 5.5 -6.5 tyś.
Jeżdze 2/3 asfalt 1/3 off road -bieszczady.
Na pewno musze kupić nowe opony .
Ale czy może są jakieś tańsze blokady i czy może zainwestować lepiej w zawieszenie ?
I czy przy montażu arb nie będzie trzeba wzmacniacz tylnej osi?

Dzięki za odp.
Pozdrawiam
Damian

jawaldek - 15-11-2015, 22:21

damianowy napisał/a:
Zastanawiam się czy warto zamontować blokade tylnego mostu arb ?
nie warto :) U siebie zamontowałem daaawno temu i użyłem może parę razy. Kasę lepiej przeznaczyć na odpowiednie opony i na jakiś kurs/szkolenie. Witaj na forum :)
damianowy - 16-11-2015, 10:06

Pewnie nie warto, ale u siebie chociaż masz blokade centr dyfr a u mnie goło. zastanawiam się czy odpowiednie auto kupiłem...
TangoKK - 16-11-2015, 13:08

damianowy napisał/a:
Pewnie nie warto, ale u siebie chociaż masz blokade centr dyfr a u mnie goło. zastanawiam się czy odpowiednie auto kupiłem...


To masz w tym Sporcie SuprSelect? Z tego co mi się obiło o uszy w Sportach montowano EasySelect czyli spinany na sztywno 50/50

damianowy - 16-11-2015, 13:35

ja tam mam easy select , jawaldek ma chyba super i blokade
Wysłałem do seriwsu 4x4 zapytanie o blokade mostu zobaczymy na ile wycenią.
a opony na asfalt .-błoto - śnieg które sądzicie że będą najlepsze?

TangoKK - 16-11-2015, 14:31

damianowy napisał/a:
ja tam mam easy select , jawaldek ma chyba super i blokade


Jeżeli masz ES to w takim razie nie potrzebujesz żadnej blokady centralnego dyfra. Jak pisałem wcześniej przy załączeniu napędu na 4 moc przenoszona jest 50/50 między tył i przód

Heilsberg - 16-11-2015, 16:16

Może się zdecyduj czy masz AWD czy Easy Select.
jawaldek - 16-11-2015, 16:37

Heilsberg napisał/a:
Może się zdecyduj czy masz AWD czy Easy Select
a może trzeba damianowy naprowadzić, może to Jego pierwszy taki samochód :D
damianowy Blokadę mam dołożoną mechaniczną

damianowy - 17-11-2015, 09:10

to jaką mam skrzynię .bo nie wiem na pewno jest awd
jawaldek - 17-11-2015, 10:59

damianowy napisał/a:
to jaką mam skrzynię .bo nie wiem na pewno jest awd
podaj może nr VIN ->> biegli w temacie rozszyfrują co to za ptica ;) zerknij może też na stronę https://pajero.org.pl/index.php?id=modele
Heilsberg - 17-11-2015, 13:18

Jeśli masz na drążku napędów AWD-4H-4L to masz AWD.
Jeśli masz na drążku napędów 2H-4H-4L to masz Easy Select.
W tym pierwszym wypadku nie wiem jak jest z centralnym mechanizmem różnicowym bo to w Europie rzadkość. Prawdopodobnie jest CD, blokowalny w pozycjach 4H i 4L ale nie wiem czy mechanicznie czy przez jakieś LSD. Nie mam nawet pojęcia jaki tam jest reduktor i czy jest. W drugim wypadku CD nie istnieje czyli tak, jakby zawsze był zablokowany.

damianowy - 17-11-2015, 21:55

Na pewno mam awd i na biegach i na bagażniku.
w usa wyczytałem taki tekst :

For more extreme conditions, drivers can shift into part-time 4WD as well as low-range 4WD. Part-time 4WD uses a locked center differential to ensure power is being distributed equally between front and rear axles.

Z tego wychodzi że przy 4 h i 4l jest zblokowany centralny mechanizm różnicowy ?
link
http://www.carmax.com/enu...-sport-898.html

To jakie te oponki polecacie ?

Dzieki

Heilsberg - 18-11-2015, 00:00

Z tego wychodzi. Przy zblokowanym CD musiałbyś dwa koła po jednym na oś mieć bez trakcji. Dlatego sądzę, że dorabianie jakiejkolwiek blokady nie ma większego sensu.

Opony - Goodyear Wrangler Duratrack a jak biedniej to Cooper Discoverer STT.

jawaldek - 18-11-2015, 09:31

damianowy napisał/a:
Jeżdze 2/3 asfalt 1/3 off road -bieszczady
spokojnie wystarczą AT :) Porównanie http://www.sklepopon.com/...-i-suva-51.html
damianowy - 18-11-2015, 20:16

Więc na 4h i 4l mam zblokowany cd ,czyli jak jedno koło będzie wisieć w powietrzu to reszta będzie się kręcić czy tylko jedno z drugiej osi ? bo nie rozumiem.

wrangler duratrac będą chyba dobre.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group