To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne do 2005r. - L200 2.5 '97 - czujnik temperatury w głowicy

BKK - 17-11-2015, 12:47
Temat postu: L200 2.5 '97 - czujnik temperatury w głowicy
Witam.
Wpadło do mnie takie autko - L200 2.5 w dieslu '97. Silnik wygląda na motany z kilku. Na pewno głowica jest wymieniana. I jest problem z czujnikiem temperatury w nią wkręconym. Problem polega na tym, że jest obecnie wkręcony czujnik dwupinowy z czarnym gniazdem, a przewody połączone tak, że albo jest wskazanie temperatury na zegarach, albo działa sterownik świec. Do czujnika idą dwa przewody: zielony z czerwonym paskiem i żółty z czerwonym paskiem. Zielony idzie do sterownika świec, ale został przez poprzednich "elektryków" połączony z masą przez co widzi on cały czas gorący silnik. Ale chodzi zegar na desce. Jak odpiąć od masy, to sterownik załącza świece, ale za to grzeje je dobre 5 - 8 minut po uruchomieniu silnika. A to dlatego, że odczyty z tak podłączonego czujnika są poza wartościami odczytu przez sterownik. I przestaje działać wskaźnik na desce.
Moim zdaniem i tak też rzece serwisówka, tam powinien być taki:
http://e-pajero.pl/czujni...l200-25-td.html
Ale ktoś wkręcił taki:
http://e-pajero.pl/czujni...tury&results=13
Ten pierwszy wygląda mi na podwójny, bo serwisówka zaleca pomiar miedzy obudową korpusu a jednym pinem, więc chyba dwa w jednej obudowie. Drugi jest definitywnie pojedynczy. Czy ktoś może potwierdzić moje podejrzenia? Mam serwisówkę, ale ona twierdzi jedno, serwis co innego, a stan faktyczny jest jeszcze inny. Vin twierdzi, że powinny być dwa, ale instalacji do dwóch brakuje, a zaślepka wygląda na oryginał.
Szukam też pełnego schematu elektryki do tego auta, bo tego mi brak.

[ Dodano: 18-11-2015, 13:20 ]
Panowie! Żaden nie ma L200 II generacji z 2.5 dieslem? Nie da się zajrzeć pod maskę, policzyć czujników i sprawdzić ile i jakie kabelki idą do tego na głowicy? Ech... A sprawa pilna, bo tym autem musi się poruszać po kiepskich wiejskich drogach jedna pani z niedawno wyklutym potomkiem. Więc lepiej, żeby pojazd nie był kapryśny...

Heilsberg - 18-11-2015, 18:51

Czujnik od świec i wskazówki ma być dwupinowy i nie z Intercarsu bo duża szansa na trafienie takiego, który będzie zawyżał wskazania wskazówki na desce. Zbychu ma dobre.
BKK - 18-11-2015, 21:34

Heilsberg napisał/a:
Zbychu ma dobre.

Przepraszam, kto to? To moje pierwsze kroki tutaj :)
Wiem, że dwupinowy. Teraz też jest dwupinowy. Tylko właściwy ma dwa piny 6.3 mm ułożone w literę T (to, co napisałem w poprzednim poście), a ten co mam teraz założony ma dwa cienkie bolczyki w czarnym plastikowym gnieździe. Ten pierwszy powinien mieć przejście na masę, a ten, co mam na pewno jest od niej izolowany.
Mam teraz tak zbudowany w środku, jak jest w ramce, a potrzebuję tak, jak narysowałem niżej Niestety nie mogę dobrać czujnika po numerze auta, bo pod maską namieszane.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d264d27515cf165f

PS. Czemu nie widać obrazka, jak je wstawię w tagi [Img]???

Heilsberg - 18-11-2015, 22:23

Carmont albo e-pajero to Zbyszek. Czujnik dwupinowy w T bez plastikowego gniazda ma być. Taki jak uważasz, że ma być, z serwisówki. Tylko nie z Intercarsu, bo pomimo, że teoretycznie identyczny to potrafi być inny parametrami.
BKK - 19-11-2015, 11:52

No właśnie w e-pajero był problem z dobraniem, ale posłałem im materiały i zobaczę, co da się zrobić. Intercars sobie odpuszczam, bo to jakaś absurdalna firma. Na tulejki wahacza kazali mi czekać trzy tygodnie, a ich katalog to nie to, co mają, a to co występuje w naturze, żeby było miło sobie pooglądać.

[ Dodano: 01-12-2015, 19:36 ]
Sprawa załatwiona. Pomógł, molestowany przeze mnie telefonami, Zbyszek z e-pajero. Bardzo chciałem mu podziękować za okazaną pomoc i przesłanie elementu.
Auto odpala normalnie, ale wyszedł jeszcze brak ładowania. Właściciel zastanawia się, co z tym robić... Ponoć to auto niedawno ktoś "kompleksowo naprawiał" :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group