To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - szukam kogos kto poleruje szklo!!!

Anonymous - 26-02-2007, 18:04
Temat postu: szukam kogos kto poleruje szklo!!!
witam wszystkich!!poszukuje kogos kto poleruje szklo a mianowicie chce wypolerowac przednie klosze reflektorow w mojej carismie zeby byly przejzroczyste,chce wsadzic soczewki i bixenona a zeby to ladnie wygladalo pasuje wypolerowac szkla!! :D
apikus - 27-02-2007, 21:02

Czesc,
jesli chcesz zrobic to co napisales to wymien cale lampy, a nie poleruj szkiel. Szklo reflektora jest ryflowane od wewnetrznej strony i wypolerowanie tego bedzie bardzo ciezkie. Najpierw trzeba by bylo frezowac i docierac szklo do uzyskania plaskiej powierzchni a dopiero potem polerowac.
Pamietaj tez, ze montujac reflektory ksenonowe musisz to zrobic profesjonalnie tzn. zapewnic samopowiomowanie wiazki swiatla i zamontowac spryskiwacze reflektorow (jest to wymagane przez obowiazujace przepisy). W przeciwnym wypadku bedziesz oslepial innych uczestnikow ruchu (wtedy o wypadek nietrudno) i narazisz sie na zabranie dowodu rejestracyjnego.

Pozdrawiam
Andrzej

Serek - 27-02-2007, 22:33

Popytaj o ludzi, którzy montują ksenony w Twojej okolicy. Robią to przy okazji lub mają właściwego człowieka. Nikt inny się tym nie zajmuje, no chyba że obróbka szkła na zakładzie.
Anonymous - 28-02-2007, 20:21

witam!ciesze sie kolego andrzeju ze dbasz o moj dowod rejestracyjny ale co do tego to sie nie martw!lamp sobie nie wymienie bo niby na jakie jak do tego modelu nie ma nic innego i pozostaje tylko polerowanie szkla no chyba zeby jeszcze zamiast kloszy worki foliowe ponaciagal :D a cala przerobka bedzoe zrobiona profesionalnie wiec o oslepianie innych badz spokojny!pozdrawiam!!
Matejko - 28-02-2007, 21:17

ja bym wstawil biksenon bez polerowania szkla

tak to wyglada w crx

H4


HID


chyba nie musze pisac ze musisz wstawic biksenon :?: :!:

Anonymous - 13-03-2007, 16:24

ja tam prawie codziennie poleruję swoje szkła, wystarczy zwykła szmatka i trochę płynu ze spryskiwaczy :lol:
Anonymous - 14-03-2007, 16:59

Matejko napisał/a:
ja bym wstawil biksenon bez polerowania szkla

tak to wyglada w crx
:!:


troche słabo to wygląda, porównywałem do lamp xenonowych w BMW 7 E38 (nie bi-Xe) i tam lampa dawała idealne odcięcie od góry, a nie jakieś takie rozmazane,

jak widzę też pod katem skuteczności fabryczny zestaw z tamtego bmw dawał duuuużo intensywniejsze światło (szczególnie widoczne w miejscach siegajacych na dół i na boki a nie tylko tam gdzie jest punktowe skupienie)

Serek - 14-03-2007, 21:37

leser jak możesz porównywać zestaw montowany fabrycznie, gdzie dodatkowo wewnętrzna część leflektora skonstruowana jest zupełnie inaczej niż np. w tej CRX ? Stara lampa ma wewnątrz odbłyśnik w innym kształcie i innej charakterystyce odbicia promieni.
Część instalacji ksenonowych, w których nie stosowano soczewek, posiada odbłyśniki w postaci wielu płytek połączonych ze sobą. Starsze modele lamp z żarówkami H4 czy H7 posiadają jednorodne, płaskie powierzchnie.

Anonymous - 15-03-2007, 11:50

Serek napisał/a:
leser jak możesz porównywać zestaw montowany fabrycznie, gdzie dodatkowo wewnętrzna część leflektora skonstruowana jest zupełnie inaczej niż np. w tej CRX ? Stara lampa ma wewnątrz odbłyśnik w innym kształcie i innej charakterystyce odbicia promieni.
Część instalacji ksenonowych, w których nie stosowano soczewek, posiada odbłyśniki w postaci wielu płytek połączonych ze sobą. Starsze modele lamp z żarówkami H4 czy H7 posiadają jednorodne, płaskie powierzchnie.


W sumie samochód oglądałem moze i nowszej generacji, ale mimo wszystko 10 lat już miał, reflektory były zmatowione, wiadomo kamienie te sprawy kilkukrotnie szybciej się szkło "zużywa" przy prędkości gdy auto jeździło do 250kmh niż jakieś do 150kmh, wtajemniczeni wiedzą o co chodzi na przykładzie przedniej szyby...
Podobno takie zmatowienia szkła prowadzą do rozszczepienia wiązek i wtedy xenony mogą razić innych, a w tamtym przypadku linia odcięcia obszaru oświetlonego mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła... jak widać słusznie zauważyłeś bardzo wazna jest konstrukcja wewnętrzna reflektora.

Serek - 15-03-2007, 12:37

Czy ktoś z Was widział może przednie reflektory, które pozostały fabrycznie perforowane a za nimi założoną soczewkę z ksenonem ? Ciekaw jestem efektu...
sla - 15-03-2007, 14:26

bobi rzeszow napisał/a:
cala przerobka bedzoe zrobiona profesionalnie

Jeżeli to co planujesz zrobić nazywasz profesjonalną przeróbką, to moje gratulacje z dobrego samopoczucia. Czego to ludzie nie wymyślą , żeby tylko stracić dowód rejestracyjny. Temat poruszany wielokrotnie przy okazji homologacji i innych dziwnych pomysłów z rodzaju przerobię furmankę na Maybacha.

Matejko - 15-03-2007, 15:05

Serek napisał/a:
Ciekaw jestem efektu...


nie wime jak to jest rozwiazane ale z karbowanym szklem szly s-klasy 2 modele w tyl i Lexus LS400

Anonymous - 15-03-2007, 15:26

Matejko napisał/a:
nie wime jak to jest rozwiazane ale z karbowanym szklem szly s-klasy 2 modele w tyl i Lexus LS400


ale bez soczewki

[ Dodano: 15-03-2007, 15:30 ]
sla napisał/a:
Jeżeli to co planujesz zrobić nazywasz profesjonalną przeróbką, to moje gratulacje z dobrego samopoczucia. Czego to ludzie nie wymyślą , żeby tylko stracić dowód rejestracyjny. Temat poruszany wielokrotnie przy okazji homologacji i innych dziwnych pomysłów z rodzaju przerobię furmankę na Maybacha.


sla w czym ty widzisz problem?? jesli ktos wstawi soczewke przystosowana pod ksenon i tak ja ustawi jak fabryka to w czym problem? ze nie ma systemu samopoziomujacego ktory i tak dziala tylko przy pierwszym wlaczeniu swiatel lub systemu spryskiwaczy ktory i tak dziala w momencie kiedy "kierownik" ma na to ochote?
mnie denerwuja strasznie przerobki gdy ktos wstawia ksenon zamiast zarowki H ale jesli ktos podmieni caly "bebech" z innego auta to taka przerobke mozna nazwac wpelni profesionalna, bo nawet mozesz sobie dokupic taki system w helli.

sla - 15-03-2007, 16:05

arturro napisał/a:

sla w czym ty widzisz problem??

W homologacji, i jest ona wymyślona nie dla widzimisię urzędników ale dla bezpieczeństwa użytkowników, A polerowanie szkła to już jakiś absurd. Jeżeli taką przeróbkę uważasz za profesjonalną to ja mam kompletnie odmienne zdanie, i nie porównuj tego do zestawów Helli dedykowanych do poszczególnych marek i mających oczywiście wszelkie certyfikaty i atesty. Wielu takich polepszaczy własnych samochodów przyczynia się do wypadków drogowych a ja niechciałbym paść ofiarą jednego z nich.I nie jest dla mnie ważne co przerobi , silnik czy reflektory, hamulce czy zawieszenie. Dlatego domorosłym majsterkowiczom mówię nie.Profesjonalnie to kupuje się specjalny zestaw montażowy zawierający wszystkie wymagane elementy i montuje w serwisie. Wiem ,że pan Józek w swojej komórce zrobi wszystko i to za 1/10 ceny i będzie zapewniał że jest fantastycznie.Ale to jest podobna bezmyślnośc jak robienie lewych przeglądów rejestracyjnych.Ile po drogach jeździ trupów sprawnych tylko na papierze i jakie sieją spustoszenie na naszych szosach. Przestrzegam przed montowaniem do reflektorów przystosowanych do żarówek halogenowych “żarówek” ksenonowych. Po pierwsze taka operacja jest niezgodna z przepisami, po drugie tak przerobione reflektory oślepiają innych użytkowników drogi. Nie należy również stosować żarówek z dwukolorowymi bańkami, o podwyższonej mocy czy napełnianymi (według zapewnień producenta) gazami szlachetnymi podnoszącymi jasność emitowanego strumienia świetlnego. Takie żarówki są dostarczane na rynek przez firmy dalekowschodnie lub amerykańskie. Te źródła światła zwykle nie spełniają wymagań obowiązujących przepisów – nie mają homologacji, często powodują przegrzewanie reflektorów, a w konsekwencji deformację ich elementów optycznych. Nie warto za krótkotrwały efekt niebieskiego zabarwienia światła płacić wymianą uszkodzonego reflektora. Należy zawsze używać żarówek z homologacją, wyprodukowanych w znanych i renomowanych firmach.

Anonymous - 15-03-2007, 16:36

Druga sprawa to po co? Będzie to kosztowało w ***** dużo kasy. Czy nie lepiej zainwestować pieniądze w części eksploatacyjne albo w coś co faktyczznie się przyda? Nie rozumiem tunerów którzy wydają kasę na rzeczy które tylko fajnie wyglądają. Ok będziesz się tym cieszył tydzień czy miesiąć a później? Ten kto to zobaczy też pomyśli ooo fajny bajer.. I tyle. Ta myśl będzie u niego w głowie przez 30sekund albo dłużej jeśli stwierdzi że chce to u siebie.

Popieram modyfikowanie pojazdu ale praktyczne. Np 500zł (nie wiem czy faktycznie tyle) które wydałbym na światła wole przeznaczyć na amorki, poprawki blacharskie albo jeszcze coś innego i założe się że w każdym aucie takie rzeczy się znajdą.

Kolejna sprawa to jak długo tym autem pojeździsz? Jeśłi ponad dwa, trzy lata może i jest sens takie przeróbki robić (zdążysz się nacieszyć) ale jeśli około roku...? Robić to dla następnego właściciela? Przecież nikt za to kasy nam nie zwróci.

To tyle chyba. Oczywiście nie odciągam Cię od tego tylko wyraziłem swoje zdanie a od dłuższego czasu obserwuję ten temat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group