To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Rozłączanie przodu ss

dareqq - 22-11-2015, 10:31
Temat postu: Rozłączanie przodu ss
Witajcie! Czy to prawda że przód w waszych gdi jest rozłączany podciśnieniowo? Czytaj trzeba doprowadzić podciśnienie do redaktora by przód się rozłączył? Bardzo chce włożyć reduktor do mojego mi i zastanawiam się jak zrobić by można było rozłączyć przedni wał. Gość, który tego dokonał na forumsamochodowe.pl pisał mi, że jest to do zrobienia tylko trzeba by dorobić zaworek podciśnienia... I kontakt się z nim urwał. Proszę o pomoc forumowiczów, którzy mają jakieś pojęcie lub cokolwiek im świta o pomoc.

Jak ja to widzę na chłopski rozum :
Wkładamy SS zamiast mojego centralnego dyfra, spinamy wały, ciągniemy podciśnienie z pod maski do reduktora na którym montujemy zaworek do sterowania załączaniem przodu.

P. S
Nie interesują mnie czujniki, które pokażą mi na desce, że napęd jest zapięty, chce tylko aby technicznie to działało. Możliwość jazdy na napędzie na tył, na 4 koła i 4 koła zredukowane.

Heilsberg - 22-11-2015, 10:52

Nie wiem jak jest w Pininie. W dużym Pajero SS podciśnienie doprowadzone jest do siłownika w przednim moście, który dopina przód przez dopięcie jednej z półosi sprężyną. Podciśnienie i siłownik tę półoś odpinająw momencie kiedy przód jest odpięty.
Kuba0 - 22-11-2015, 11:19

W Pininie też to tak działa:

https://drive.google.com/open?id=0B-NzFJOyWjmiMEVSVDY1VW5wYVE

W moim MPI lewa półoś wchodzi w taką samą obudowę przed dyferencjałem tylko mniej jest przewodów podciśnieniowych wokół niej.

dareqq - 22-11-2015, 12:22

Czyli nie będzie to takie proste :) myślałem ze działa to na zasadzie odcinania przedniego wału w redaktorze.
ppkss4_ - 22-11-2015, 12:38

Schematy są na forum, sam je wrzuciłem bo przerabialem temat w Pajero I. Mam teraz skrzynie SS i mosty z PII -tył z blokada i przód z podcisnieniem. Do tego odtworzona elektryka z modułami do zalaczania blokady i wyświetlania napędów.

Aby ręcznie załączać napędy wystarcza dwa elektrozawory do podcisnienia i włącznik. Możesz też wykorzystać kontrolke napędów i czujnik że skrzyni aby załączal napędy.

Może to coś pomoże

http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1280069

[ Dodano: 22-11-2015, 13:00 ]
dareqq napisał/a:
Czyli nie będzie to takie proste :) myślałem ze działa to na zasadzie odcinania przedniego wału w redaktorze.


Jeżeli rozłączysz tylko reduktor wal i tak będzie się kręcił ponieważ będzie napędzany przez mechanizm roznicowy przedniego mostu. Siłownik załączony podcisnieniowo rozłącza jedna półoś co wiąże się ze zwolnieniem mechanizmu różnicowego i mniejszym oporem toczenia.

Takie rozwiązanie jest w Pajero więc podejrzewam, że w Pini również.

dareqq - 22-11-2015, 13:15

Okej, a pytanko praktyczne. Czy w pininie mpi jest wpakowany mechanizm do rozłączania jednej półosi i wystarczy dać mu podciśnienie, czy trzeba to wyprać i włożyć z pinina gdi? Samo dorobienie elektrozaworu by dawał podciśnienie bym ogarnął
ppkss4_ - 22-11-2015, 13:18

Masz skrzynie z redaktorem SS czy ES?

[ Dodano: 22-11-2015, 13:22 ]
Sprawdź czy przy przednim moście jest siłownik, taka gruszka która jest połączona mechanicznie z mostem za pomocą pręcika w gumowej osłonie. Są do niej podłączone wężyk gumowe a bynajmniej powinny być. W moście musi znajdować się czujnik.

[ Dodano: 22-11-2015, 13:30 ]
http://img03.allegroimg.p...4/43/5089044332

Obrazek podglądowy

Kuba0 - 22-11-2015, 13:33

Tu może być problem - w MPI takiego siłownika nie ma :(
ppkss4_ - 22-11-2015, 13:46

Czyli masz sprzegielka przy kołach aby całkowicie rozłączac napęd? Jakie masz położenia wajchy reduktora? Tak z ciekawości pytam aby się zorientować czy masz SS czy ES.

Jeżeli będziesz chciał przełożyć most zorientuj się czy gość ma komplet podcisnienia do niego. Wezyki gumowe dokupisz ale niezbędne będą dwa elektrozawory, zbiorniczek podcisnienia oraz prawidłowe podłączenie elektryczne i podcisnienia.

dareqq - 22-11-2015, 13:47

Skoro niema, to by trzeba jeszcze przednią gruchę zmienić z gdi
ppkss4_ - 22-11-2015, 13:52

Tak. Najlepiej poczytaj co będzie niezbędne aby zrobić przekładke prawidłowo a nie na "łapu capu" aby tylko mieć. Zrób porządnie jak nasz zrobić i będziesz zadowolony. Przy przekladce wykorzystaj sygnał z czujnika reduktora aby załączać napęd a z czujnika mostu podłącz kontrolke załączenia napędu.
dareqq - 22-11-2015, 14:00

W mpi jest tylko centralny dyferencjał i full time 4wd, dlatego chcę przełożyć reduktor z wersji gdi. REASUMUJĄC potrzeba mi będzie reduktora z wajchą ( tu będę mógł włączyć reduktor) i przedniej gruchy z mechanizmem rozłączania półosi do której podepne podciśnienie poprzez elektrozawór sterowany wyłącznikiem z kabiny.
Pytania: po co są 2 elektrozawory, a nie jeden. Gdzie znajdują się owe elektrozawory ( pod maską czy nieopodal dyferencjału)? Rozumiem ze bez podpinania czujników i elektroniki będzie to działać, ?

ppkss4_ - 22-11-2015, 14:32

Bez elektroniki będzie działało. Z włącznika w kabinie będziesz mógł zrezygnować bo to czujnik z reduktora załącza przedni most ( to tak w skrócie pomijając elektronikę). W kabinie możesz sobie zrobić kontrolke załączonego napędu bądź połączyć czujnik szeregowo do obwodu kontrolki która masz.

Dwa elektrozawory są podłączone do poprawnego sterowania przednim mostem. Gdy jeden jest zamknięty to drugi otwarty i na zmiany. Grucha czyli siłownik ma dwie komory oddzielone membraną, pociąga ona wodzik który załącza mechanizm w moście. Układ podłączenia elektrozaworow / podcisnienia możesz zobaczyć w linku który podałem wyżej, może on pomoże Ci zrozumieć zasadę działania.

dareqq - 22-11-2015, 15:49

Mówiąc grucha miałem na myśli przedni dyferencjał, że trzeba będzie cały wymienić bez półosi
ppkss4_ - 22-11-2015, 23:12

Przedni most ma się rozumieć. Zwróć uwagę na przełożenie bo to bardzo istotne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group