To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - popychacze

bleki28 - 22-11-2015, 11:12
Temat postu: popychacze
Stuki na zimnym silniku dopadły i mojego out. Jak to się ma gdy ciepło za oknem cisza w aucie gdy zrobiło się zimno pojawiło się specyficzne klepanie gdy stoi auto po nocy a zauważyłem że na wolnych obrotach cisza a gdy jadę pojawia się klepanie po około 3 min ustaje. Nie znam historii auta gdyż mam go od marca był zalany mobilem 5w50 ? W lato cisza żadnego klepania a teraz :shock: Czy popychacze klepią tylko na wyższych obrotach gdy silnik jest zimny obciążony co o tym sądzicie w tygodniu sprawdzę ciśnienie macie jakieś wzkazówki
elektryk - 24-11-2015, 08:10

Jaki silnik?
bleki28 - 25-11-2015, 18:06

4g63
Janq - 25-11-2015, 18:16

Na zimnym będą na początku klepać, bo olej staje się gęstszy wraz ze spadkiem temperatury. Zanim pompa dopompuje olej to chwila czasu mija, co więcej, zanim zimny olej wypełni popychacze tak, jak należy to chwila czasu minie. Jak Ci się olej choć trochę nagrzeje, to wszystko ustaje :]
Zresztą zrób doświadczenie - odpal auto na zimnym i poczekaj z 10-15min. Niech silnik sobie łapie temperaturę i pracuje na wolnych obrotach - słuchaj wtedy jak silnik pracuje i kiedy zmienia się dźwięk silnika.

bleki28 - 26-11-2015, 18:49

Zgadza sie nie klepie jak jest zimny i poczekam te 10 min.mimo tego tak nie powino być ?wina oleju zmienie niebawem na inny jaki polecacie bo 5w50 to jeden z żadszych jednak mam wrażenie że który$ z popychaczy już ma dość przebieg 171 tyś raczej ma prawo a miśki lubią popychacze oby nie poczekam zobacze
Janq - 26-11-2015, 21:26

bleki28, 5W50 rzadkie? Znam przynajmniej z 8 firm robiących taki olej.

Spróbuj Commy, Xado, Gulfa. Ogólnie to pomyślałbym nad zmianą na porządny 5W40 - szybciej osiągnie swoją temperaturę roboczą :]

elektryk - 03-12-2015, 07:23

A może to nie popychacze? Przychodzą mi jeszcze do głowy:
- wtryskiwacze, one tak jakby "stukają" lub "cykają" w momencie otwarcia/zamknięcia, jak silnik się nagrzeje to zmienia się ilość dostarczanego paliwa, to i odgłosy będą inne
- hydrauliczny napinacz rozrządu, jak stanie lub luźny to może być tam klekotanie między dźwignią napinacza a samym napinaczem.
5W50 chyba jest nieco zbyt rzadki względem tego co poleca mitsu. Tzn pojęcie rzadki jest względne, bo te liczby opisują bardziej charakterystykę temperaturową gęstości oleju, a nie jego bezwzględną gęstość.

staszq2 - 03-12-2015, 07:44

bleki28, masz założone LPG ?
bleki28 - 07-12-2015, 17:16

Nie mam lpg.napinacz raczej nie a co do wtrysków ?to coś ma wspólnego z temperaturą

[ Dodano: 07-12-2015, 17:21 ]
A ostatnio coś czuć paliwem pomyślałem też o zasyfionym filtrze paliwa .Jak sprawdzić wtryskiwacze

elektryk - 07-12-2015, 17:55

bleki28 napisał/a:
A ostatnio coś czuć paliwem pomyślałem też o zasyfionym filtrze paliwa .Jak sprawdzić wtryskiwacze
Wtryski trzeba by wymontować i zawieść do kogoś kto to robi seryjnie. Teoretycznie można by zbudować "zestaw" do testowania wtryskiwaczy w domu, ja się zabieram od pół roku i ciągle jest coś pilniejszego do zrobienia. Wtryskiwacz sam w sobie jest prostą konstrukcją, mechaniczna cewka która otwiera przepływ. Najlepiej byłoby ocenić czy nie leje paliwem, czy nie jest przytkany i porównać strumień wtrysku pomiędzy sobą.
Jaro1974 - 08-12-2015, 21:22

elektryk napisał/a:
- hydrauliczny napinacz rozrządu, jak stanie lub luźny to może być tam klekotanie między dźwignią napinacza a samym napinaczem.

Może nie sam napinacz choć to jest też prawdopodobne. Ale jak już napinacz będzie słabawy to mnie się wydaje że nie napina dobrze paska rozrządu i to on wpada w wibracje. Ja to zaobserwowałem u siebie jak zdjąłem górną obudowę rozrządu. Na zimnym silniku klepie w niebogłosy a jak się rozgrzeje to jest cisza. I tu bym szukał przyczyny. U mnie rozrząd w niedługim czasie będzie wymieniany na nowy więc zobaczymy czy się coś zmieni.

Zwierzu - 21-12-2015, 19:19

Podepnę sie pod temat , moje auto 75 tys przebiegu a juz odezwały sie po wymianie oleju i rozrządu (chyba popychacze).
Dziwi mnie ze po takim przebiegu taka usterka...ale co poradzić trzeba wynienić i latać dalej pytanie gdzie kupić.
Wiekszośc sklepów sprzedaje w cenie około 90-110zł popychacze np AJUSA, RUVILLE, INA

Na allegro znalazłęm takie
Popychacze

Nie wiem co o tym myśleć , poradzcie co i gdzie kupić nie robie lipy ni nie będę oszczedzał tam gdzie nie ma miejsca na oszczedności.

TOPLINE

A tu mam taką wątpliwość, jeśli normalnie dziura jest 1mm a w tych sa 3mm to jak to ma się do ciśnienia oleju nie będzie zbyt małe?

Janq - 21-12-2015, 21:49

Z mojego doświadczenia - w tanie zamienniki nie ma się co bawić. Jak ładować to porządne - drogie, lub dobre i sprawdzone używane OEMy. Nie wiem jak w przypadku Mitsubishi, ale w Nissanie jest możliwość zregenerowania HLA.

Zwierzu, jeśli zalałeś porządny olej, to nie powinno być problemu z HLA.

Zwierzu - 25-12-2015, 10:18

Janq napisał/a:
Z mojego doświadczenia - w tanie zamienniki nie ma się co bawić. Jak ładować to porządne - drogie, lub dobre i sprawdzone używane OEMy. Nie wiem jak w przypadku Mitsubishi, ale w Nissanie jest możliwość zregenerowania HLA.

Zwierzu, jeśli zalałeś porządny olej, to nie powinno być problemu z HLA.


Olej nie ma tu nic do rzeczy wymieniany od nowości jak książka przykazuje.
Co do popychaczy kupić używki to jest dopiero pomyłka.
Regeneracja to też dla mnie lipa.
Pytam osoby które mają konkretne doświadczenia z firmą topline (USA).
Nie jestem amatorem coś tam sie w tematach motoryzacyjnych orientuję, remont silnika zrobię...jedynie chciałem potwierdzić ze topline jest jakościowo dobre tak jak to piszą na rożnych innych forach

Razorsl - 25-12-2015, 10:55

Ja kupilem saojego miska 1,5 miesiaca temu ze stanem licznika(oryginalnym) 170000 km. Poprzedni wlasciciel wymienial popychaczs prz stanie licznika 160000 km na co mam paragon i fakture. Zalozyl popychacze lif mi6 4g63 ktore kupil od top end power z pulaw za 671 zl. Podobno byly one zamawiane z usa. Takie moje pytanie, czy to normalne ze przy takich malych przebiegach padaja takie rzeczy w tak prostym z budowy silniku? Wada fabryczna jakas?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group