Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] SKRZYNIA BIEGÓW Outlander 4WD - rozbiórka
nytsug - 29-11-2015, 13:41 Temat postu: [I 2.0] SKRZYNIA BIEGÓW Outlander 4WD - rozbiórka Witam.
U mnie w Outlanderze słychać skrzynię (głośne "jarmolenie") na każdym biegu, milknie po wciśnięciu sprzęgła na postoju. Biegi natomiast wchodzą idealnie. Chciałbym spróbować rozebrać skrzynię.
Czy łożyska umiejscowione na końcach wałków (atakującego i zdawczego) można zdemontować bez rozbierania innych elementów znajdujących się na środku wałka. W MANUALU wyczytałem, że jest to możliwe.
qba1983 - 29-11-2015, 14:53
jak masz czas, checi i zdolnosci manualne to próbuj. ja w civicu zrobiłem tzw skrzynie "hybrydową", czyli jedną skrzynie wykorzystując koła zębate z innych modeli.
powiem tak.
ponieważ za pierwszym razem bardzo bałem się i była to czarna magia, kupiłem inne skrzynie w komplecie a nie same potrzebne cześci z nich. dzieki temu mogłem sie temu spokojnie przyjrzeć. w efekcie okazało się że składanie i rozkładanie skrzyni jest dziecinnie proste. czasem przydadzą się specjalne narzędzia(głównie do wyciągania łożysk z gniazd w obudowie.)
łożyska pewnie będziesz mógł ściągnąć, tylko czy to to łożysko odpowiada za szumy i dzwięki?
ustal to od razu, albo wymień komplet łożysk w całej skrzyni.
postaraj się opisać kiedy występuje ten szum?
na postoju, bez sprzęgła czy z , może podczas przyspieszania lub hamowania silnikiem, dźwięk zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika czy z prędkością samochodu?
nytsug - 29-11-2015, 15:06
Chcę wymienić wszystkie łożyska.
Objawy są takie, że po uruchomieniu silnika na biegu jałowym bez wciśniętego sprzęgła terkocze/jarmoli w okolicy skrzyni. Hałas zwiększa się wraz z prędkością samochodu, czyli na biegach, a podczas hamowania silnikiem jest sporadyczne. Jak dodaję gazu na biegu jałowym (prędkość obrotowa silnika) to czasem też ale nie zawsze. Jak się wciśnie sprzęgło na postoju to cichnie wszystko, natomiast jak się wciśnie sprzęgło z włączonym biegiem podczas toczenia się/jazdy auta to też czasem słychać takie zajarmolenie co jakiś czas, nie jednostajnie.
Najbardziej hałasuje podczas przyspieszania na poszczególnych biegach. Wtedy to cały czas na biegu słychać. Wszystkie łożyska wg mnie kwalifikują się do wymiany.
qba1983 - 30-11-2015, 21:26
hmmm... jeśli dzzwięk zmienia się wraz ze zmianą prędkości samochodu, i po zmianie na wyższy lub niższy bieg nie mienia sie(wysokość dzwięku) to są to łożyska przegubów czyli na mechaniź mie różnicowym, a że mamy jeszcze transfer po drodze to może również z niego być ten dzwięk...
łożyska na wałku sprzęgłowym zmieniały by dzwięk razem z prędkością obrotową silnika, jedynie łożyska napadowego zachowywały by się jak tez z różnicówki.. ale szczerze wątpie by one pierwsze padły.(najszybciej padają na wałku sprzęgłowym i na różnicowym.
z opisu wynika że to chyba sprzęgłowy. skoro dzwięk jest na postoju to jest to jedyny wałek który się rusza w skrzyni. może to wystarczy?
nytsug - 01-12-2015, 22:36
Dziękuję za podpowiedzi. Ze względu na niskie temperatury i brak czasu umówiłem się już z mechanikiem, który wyjmie skrzynię i wymieni uszkodzone łożyska:)
|
|
|