To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Lancer 2.0 16v moc na wysokich obrotach

kamel1015 - 08-12-2015, 19:00
Temat postu: Lancer 2.0 16v moc na wysokich obrotach
Witam. Czy u was w Lancerach z 2.0 135KM samochód ma moc do około 6tysięcy obr/min a później już tylko nabiera obrotów i czuć że słabiej przyśpiesza? Skoro odcięcie ma przy 7,5tys to chyba do końca powinien się kręcić. Jest jakiś sposób żeby mu pozwolić kręcić się do końca lub chociaż minimalnie wyżej? (jakiś luźniejszy wydech lub wdech stożek itd)? Przy 200KM/h ma akurat 6tys obrotów, czuje się że dałby rade więcej ale już powyżej 6tys nie ma mocy...głupie audi a4 1.8 125KM powyżej 190 zaczeło mnie wyprzedzać...
remi - 08-12-2015, 22:32

Może właśnie dlatego szybkość maksymalna to 204 km/h
Nie zapomniaj, że opór powietrza zwiększa się wraz z kwadratem szybkości!!! w żadnym przypadku nie zwiększa się liniowo. Po normalnemu, znaczy to, że przy 200 km/h, opór powietrza jest bardzo duuuży, więc się nie dziw, że silnik nie wyrabia.

Iwonka - 09-12-2015, 07:27

jeszcze pytanie jak jest na nizszych biegach np. 2-3, bo jesli podobnie jak na 5 to jest cos nie tak

pozdr
Alex

remi - 09-12-2015, 11:43

Głupie a4 ma 20 zaworów w silniku :-) W tamtym roku jechałem BMW seri 3, 2,0, 150 km. Było tak, że do 180 było fajnie, potem już ledwo co do 200, przy 200 dostaliśmy w tyłek od forda c maxa w dieslu. Jednak jeśli chodzi o odczucia wkręcania się lancera 2,0, to też uważam, że średnio lubi wysokie obroty. Wcześniej miałem carismę SOHC 1,6 i ona uwielbiała się kręcić.
CB4W_00 - 19-12-2015, 19:19

Może za słaby parownik do LPG? Na benzynie jest tak samo?
remi - 20-12-2015, 22:16

U mnie na lpg jest tak samo. Nie mówię, że nie jedzie mi lancer, ale carismę kręciłem do czerwonego pola a lancera nie kręcę. Lancer jedzie oczywiście lepiej niż cari. Chodziło mi bardziej o to, że carisma na czerwonym polu ciągle się "cieszyła" a lancer mówi "daj wreszcie wyższy..."
Ale to może tylko moje odczucia.

mkm - 21-12-2015, 00:15

kamel1015, remi, zbastujcie z tymi opowieściami, bo nie kojarzę, żeby na Podlasiu lub okolicach Wałbrzycha było gdzie jeździć z podawanymi prędkościami.

Co do pytania... Podstawy!
Zerknijcie na przebieg mocy w swoich silnikach i od razu wszystko będzie jasne.

Fakt, że jest "Sport" w dopisku do modelu nie świadczy, że auto staje się WRC-em... a mając podtlenek LPG raczej się nie ścigajcie - to troche obciachowe.

Artii - 22-12-2015, 07:36

Max moment jest chyba przy 4500rrp, powyżej tej wartości lepiej nie będzie.
kamel1015 - 22-12-2015, 21:56

Oczywiście że na benzynie go testowałem, bo na gazie za każdym razem powyżej 6tys mi przerzuca automatycznie na benzynę ale to nie ważne.
remi - 27-12-2015, 02:25

Mkm... Nie chodzi o to gdzie jeździmy, ale o to jak auto się wkręca. Cari kręciłem przy starcie do czerwonego pola i ona fajnie szła, lancera nie kręcę, bo mam takie moje prywatne odczucia, że on za tym nie przepada, to tyle. Nigdzie nie pisałem, że jadąc w okolicach Wałbrzycha kręciłem cari do czerwonego pola na 4 czy 5 biegu, jednak na 2 i 3 robiłem to dosyć często. Co do dopisku "sport" to nawet na niego nie.zwracam uwagi, dla wiadomości dodam, że miałem cari 1,6 która miała tylko 90 km.
CB4W_00 - 02-01-2016, 12:53

Wychodzi na to że kombi CB4W z silnikiem 1,6 zbiera się podobnie jak CS0 z silnikiem 2,0.
Jak ktoś jeżdził obydwoma modelami niech się wypowie jaka jest różnica w dynamice.

znakorla - 02-01-2016, 16:29
Temat postu: wczoraj tesowane
Lancer 2.0 135km ma 7500-7600.testowane wczoraj. moc jest do 6500, pozniej to katowanie silika,
Hornet - 02-01-2016, 18:35

CB4W_00 napisał/a:
Wychodzi na to że kombi CB4W z silnikiem 1,6 zbiera się podobnie jak CS0 z silnikiem 2,0.

1,6 w CB4W ma 113 KM, ale sam CB4W waży 1035 kg. 2,0 w CS9O ma 135 KM ale waga to już 1270 kg!

CB4W_00 - 02-01-2016, 20:35

Czyli proporcje waga moc podobne.
Zastanawia mnie ten 2.0 bo ma dwa wałki odcięcie przy wyższych obrotach, teoretycznie bardzo powinien lubieć kręcenie do czerwonego pola.
Teść ma outlandera z silnikiem 2.0 i kiedyś jeździł space wagonem 2.0. Jak spytałem go który silnik lepiej wkręcał się na obroty to powiedział że ten ze space wagona, mówi że reakcja na gaz była dużo lepsza.

Chciałbym kupić kiedyś tego lancera 2.0 w kombi ale wychodzi na to że jeździ podobnie a spali więcej.

[ Dodano: 02-01-2016, 21:19 ]
-> kamel1015
Zerknij na ten film https://www.youtube.com/watch?v=2q-IoRuTMkI
Może warto posprawdzać filtry, świece kable etc.

mkm - 03-01-2016, 14:32

CB4W_00, każdy seryjny silnik ustawia się tak, żeby maksymalny moment obrotowy był poniżej "czerwonego pola", tak aby każdy kierowca mógł sobie z niego korzystać.
Wyobrażasz sobie co by było gdyby max moment był przy odcince?

Oprócz tego moment rośnie i spada stopniowo, więc od "maxa" do odcinki jeszcze masz moc - już nie maksymalną, ale jeszcze sie rozpędzisz :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group