Carisma - Techniczne - Kierownica do Carismy
Smera92 - 14-12-2015, 23:11 Temat postu: Kierownica do Carismy Cześć. Mam do was pytanie. Czy montował ktoś już do Carismy Lift (03r) kierownice z innej miśki? Ponieważ ta którą mam ją nawet po obszyciu nie bardzo mi się podoba wolę 3 ramienną. Jeżeli tak to z jakiego auta pasuje. I czy taka http://allegro.pl/kierown...5798727491.html by pasowała? Tania i kompletna razem z zaślepką po airbagu a i tak i tak cała szła by do obszycia : ) z góry dzięki i bardzo proszę bez pytań typu PO CO CI TO. Po co? Po to bo całe wnętrze obszywam skórą podsufitka i słupki czarna alcantara i fotele też będę zmieniał na coś lepszego : )
Ziemba. - 15-12-2015, 22:02
Cześć.
Ktoś już pisał, o takiej zmianie - podobno pasuje bez żadnego przerabiania właśnie z Colta. Jednak na 100% pewien nie jestem.
FredPL - 27-12-2015, 00:15
Pamiętaj tylko aby nie sprzedać starej Bo później przy odsprzedaży auta ktoś może mieć problem z tego tytułu, że kiera nie taka jak powinna być (może auto dzwona mialo, a może z 3 składane i kierownice pomylili xD).
areseral - 27-12-2015, 22:06
A skąd kolego masz alcantarę? Planuję sobie kierownicę obszyć i tak się zastanawiam skąd ją wziąć, ponieważ ceny bywają zabójcze.
adas07072a - 22-01-2016, 21:50
ja chcialbym zmienic kiere kari polift do przed lift tylko nie wiem czy podejdzie. zmienial juz ktos?
damo1901 - 07-03-2016, 08:36
adas07072a napisał/a: | ja chcialbym zmienic kiere kari polift do przed lift tylko nie wiem czy podejdzie. zmienial juz ktos? |
Też mam takie plany. Chcę kupić kierownicę z poliftowej wersji Nardi Torino żeby ładnie pasowała do moich elementów "drewnianych" na desce i nie wiem czy jest Plug&Play.
EDIT: znalazłem http://forum.mitsumaniaki...ight=kierownica
BIGGS76 - 07-03-2016, 19:52 Temat postu: Kierownica do Carismy Witam
Korzystając z tematu chciałbym się podpiąć z zapytaniem gdyż nie wiem.
Otóż miesiąc temu niefortunnie najechałem na krawężnik i opona poszła w 5 miejscach , alufelga do naprawy. U mechanika było dwukrotnie robiona zbieżność , sprawdzane czy coś się nie połamało , nie pogięło , na szczęście wszystko ok. Zbieżność zrobiona dwukrotnie ale mimo tego auto jak jadę na wprost to kiera skręcona , znaczek nie bije na wprost a zawsze to w lewo to w prawo. Obecnie mam inne opony na przedniej osi , może to być od tego?. Zastanawiałem się bo we wcześniejszym aucie nie było problemu zdjąć kiere i przestawić . Czy w Carismie da radę bezpiecznie i jak zdjąć airbaga czy trzeba odłączać aku albo jakiś bezpiecznik aby nie strzeliła poducha? jak się do tego zabrać czy trzeba do mechanika i znów mu truć o tym głowę? Chciałem zakupić nowe kapcie dla Cari ale wydatkowałem się po tym najechaniu na krawężnik zresztą i tak zamierzam kupić komplet kapci dla niej tylko mnie drażni jak jadę na wprost a mimowolnie człowiek ma pod nosem kiere i widzi diamenty jak patrzą w lewo albo prawo a jadę na wprost , da radę to zdjąć i przestawić o "ząbek dwa"
moja Cari 2002 1.6 76kw moja kierownica wygląda jak ta ze zdjęcia co widać cały przód http://forum.mitsumaniaki...ight=kierownica
Z góry dzięki za dobre rady , gdybać sam potrafię.
misibiczi - 07-03-2016, 21:45
adas07072a, damo1901, temat przerabiałem u siebie kilka lat temu. Mam założoną kierownicę Nardi Torino. Z przełożeniem nie ma większych problemów, trzeba tylko dysponować taśmą od wersji poliftowej, ponieważ są inne wtyczki od poduszki powietrznej i sygnału dźwiękowego.
remi - 07-03-2016, 22:10
BIGGS76 Coś masz dziwnego, bo skoro raz jest w prawo a raz w lewo, to na logikę biorąc przestawienie kierownicy nie pomoże. Nie masz żadnych luzów w układzie kierowniczym, nic nie strzela, stuka, przeskakuje? Jak puścisz kierownicę to auta Ci nie ściąga?
damo1901 - 08-03-2016, 12:37
misibiczi, dzięki wielkie za podpowiedź kierownica Nardi Torino już do mnie jedzie bo trafiła się okazja muszę kupić jeszcze tylko tą taśmę i w wolnym czasie się tym zajmę
BIGGS76, hmm jak na logikę to nie powinno być raz w lewo a raz w prawo. a co do wyśrodkowania kierownicy nie wiem czy bezpieczniejszym sposobem będzie pokręcić drążkami
BIGGS76 - 08-03-2016, 20:05
Witam
damo1901 masz na myśli drążkami tymi co mechanik ustawia zbieżność? były ustawiane według kompa mam ustawione na 0,00 auto jedzie na wprost i nie ściąga ni w lewo ni w prawo ale denerwujące jest to że jedziesz na wprost a kierownica skręcona np w lewa stronę nieco ale jednak.
remi o luzach to wiem tyle że kiera teraz jest jak by miękka a może to uderzenie poluzowało śrubę na kierownicy co pod poducha jest? bo już nie wiem co to może być -albo coś się dzieje albo przewrażliwiony jestem.
Na razie nim kupie nowe ogumienie na aluski muszę się pomęczyć i jak coś wtedy znów do mechaniora uderzę. Dodać też muszę że wspomniał coś jak 1 raz u niego byłem na zbieżności że niby cieknie mi przekładnia kierownicy , zastanawiam się czy może być to spowodowane tym najechaniem na krawężnik ale żeby aż taka siła zadziałała na ten element? nie że cieknie ale osłony gumowe z lewej są wilgotne jakby od smaru oleju. Kurcze żebym miał jakieś znajomości kogoś do kogo w Sz-n można by podjechać obejrzeć to poradzić się kto ekspoloatuje Cari i się zna. Patrzałem nówka to 1600 boli bardzo a regenerowane od 450 też boli tak więc mam zagwozdkę, bo albo jestem wyczulony na punkcie tej kiery po tym zdarzeniu z krawężnikiem albo rzeczywiście coś się dzieje , mam takie wrażenie że kiera jest miękka no nie taka jak z przed najechania . Wiem że auto autu nie równe nawet ten sam model marki . Na tor jazdy ma wpływ wiadomo nachylenie , nierówności , ciśnienie ale było by miło aby to mi ktoś zdiagnozował w praktyce a nie na sucho w warsztacie jak auto stoi. Może jest tu Mitsu Maniak ze Sz-n a najlepiej mechanik który by tą bolączkę zdiagnozował powiedział co i jak ma ktoś namiary dacie znać? dzięki.
remi - 08-03-2016, 22:52
To, że masz.zbieżność dobrze ustawioną, nie znaczy, że kiera będzie prosto. Jeśli ustawiał na lekko skręconej, to niestety tak zostanie. Jeśli wina jest w tej zbieżności, to teraz trzeba przy jednym kole odkręcić a w przeciwnym dokręcić, dzięki temu zbieżność ciągle będzie dobra, a ustawienie kierownicy się zmieni. Jeśli jednak u Ciebie raz jest w prawo a raz w lewo, to taki zabieg nie pomoże. Jeździłem kiedyś forsem escortem, co miał skopany układ kierowniczy, tam wycierały się jakieś zębatki na środkowym położeniu i pojawiał się luz. Objawiało się to tym, że jak jechałeś prosto i zaczynałeś skręcać to przez chwilę nic się jie działo, dopiero po chwili auto skręcało. Wychodząc z zakrętu było podobnie, tylko, że w momencie prostowania kierownicy auto ciągle skręcało a dopiero po chwili zaczynało wychodzić z zakrętu. Nie wiem jak jest rozwiązany układ w mitsu, ale zobacz czy nie masz podobnego efektu.
damo1901 - 10-03-2016, 07:48
BIGGS76, tak jak pisze remi, to że jest ustawiona zbieżność nie znaczy że kierownica zawsze będzie prosto. U mnie aktualnie też jest lekko na bok po wymianie elementów zawieszenia i ustawieniu zbieżności. Wszystko zależy od tego jak mechanik ustawi koła przed przystąpieniem do ustawiania zbieżności.
misibiczi, przesyłka dotarła. Czy coś będzie mi jeszcze potrzebne do montażu?
 
misibiczi - 12-03-2016, 08:03
Ja to robiłem już jakieś pięć lat temu i tak dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że poza taśmą nic więcej nie będziesz potrzebował. Pamiętaj tylko o wcześniejszym odłączeniu akumulatora.
damo1901 - 12-03-2016, 19:34
Akumulator zwarcie klem zapłon i jazda:) taśmę niedlugo zamowie i jak wymienie to się pochwalę
|
|
|