To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - terkocze coś

polek - 17-12-2015, 21:35
Temat postu: terkocze coś
Jest tak: jadę na biegu, puszczam gaz i zaczyna coś terkotać. W trakcie wciskam sprzęgło też terkocze ale trochę ciszej. Wyrzucam bieg terkocze ciszej, puszczam sprzęgło tak samo. Samochód powoli zwalnia terkotanie też. No i co to za ustojstwo?

8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.

milo - 17-12-2015, 22:16

polek napisał/a:
zaczyna coś terkotać

Przegub , na skręconych kołach terkocze ?,na wstecznym terkocze ?

polek - 18-12-2015, 05:43

milo napisał/a:
polek napisał/a:
zaczyna coś terkotać

Przegub , na skręconych kołach terkocze ?,na wstecznym terkocze ?

Przegub to jak sie rusza na skręconych to może być słychać, a nie jak jadę szybko i puszcze gaz.

plecho1 - 18-12-2015, 06:09

Jak przegub mocno zużyty to też może terkotać podczas jazdy ale oczywiście tylko na skręconych kołach. Sprawdź czy osłona przegubu nie jest uszkodzona bo jeśli jest to przegub bardzo szybko potrafi paść kiedy dostanie się do niego wilgoć i kurz.
Jeśli jednak ten dźwięk pojawia się też podczas jazdy na wprost to albo coś w skrzyni biegów albo pada lub całkiem padło łożysko sprzęgłowe ale w takiej sytuacji ten dźwięk pojawiał by się tylko przy wciskaniu sprzęgła.

robertdg - 18-12-2015, 07:58

Najprawdopodobniej łożyska w skrzyni biegów, jezeli dżwięk wystepuje głownie pod obciązeniem napędu to trzeba zweryfikować skrzynie.
polek - 20-12-2015, 16:19

Dobra posprawdzałem i sprawa się ma tak. Luz góra dół półosi lewej. Na podnośniku podniosłem koło lewe i włączyłem bieg. Zaczęło terkotać. Prawe nic. Podejrzewam, jeżeli występuje, przegub wewnętrzny. Czy łatwy jest do niego dostęp, bo nie widziałem go. Chyba że jest za taką osłoną przy skrzyni. Jaki to jest koszt wymiany i czy trzeba na coś zwrócić uwagę przy wyjmowaniu półosi?
plecho1 - 20-12-2015, 17:28

Jak sam zauważyłeś, przegub siedzi we wnętrzu skrzyni i ważne aby nie rozpadło się łożysko tego przegubu i nie wpadło do wnętrza skrzyni bo wtedy bez rozbiórki skrzyni się nie obejdzie.
polek - 20-12-2015, 17:49

Objaśnij mi: jak siedzi w skrzyni to jak go wyjąć. Masz jakiś rysunek tego bo nie mogę sobie wyobrazić tego łozyska.
robertdg - 20-12-2015, 18:08

Trzeba spuścić olej ze skrzyni, odkręcić przegub zewnętrzny od piasty, zdjąc koło, odkręcić kolumne amortyzatora od zwrotnicy, odchylić zwrotnice aby wysunąc półoś, odkręcić 3 śruby wokól stalowego kołnierza znajdującego się na osłonie gumowej, póloś wyjdzie do zewnątrz



Łożysko jest w osłonie gumowej i kupuje się to w komplecie, a plecho1 pisał o miseczkach przegubu trójpalczastego które potrafią sie rozlecieć przy demontażu - ale to z reguły wtedy kiedy ktoś tam nieumiejętnie grzebał albo auto miało jakąs kolizje gdzie koło dostało

polek - 21-12-2015, 13:42

No to lipa. W sklepach tego nie mają. W serwisie 1300. Powiedzcie mi, bo jeden spec mi mówi, że jak mam silnik 1.6 to nie ma znaczenia ile mam koni wszystkie od silnika 1.6 pasują. Czy ktoś kojarzy jaki jesst typ skrzyni w mojej cari: 1.6, 103km po lifcie. No i czy może od volvo pasuje przegub?
robertdg - 21-12-2015, 17:48

Rozbierałeś to i jesteś pewien, że ten element jest do wymiany?
apg2312 - 21-12-2015, 18:16

polek napisał/a:
Czy ktoś kojarzy jaki jesst typ skrzyni w mojej cari: 1.6, 103km po lifcie.

O ile się nie mylę, to powinna być renaultowska JB3. Dokładnie jaka (bo jest sporo odmian JB3) znajdziesz po numerze VIN :
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
lub na tabliczce znamionowej na skrzyni biegów.

plecho1 - 21-12-2015, 18:41

Przeguby powinny być takie same jak w JB3 i w części JB1 od Renault bo wszystkie skrzynie w Carismie 1.6 maja taką samą skrzynię od Renault tylko niby sprzęgło jest inne w wersji 103KM ale w rzeczywistości jest takie same jak w starszych wersjach bo u siebie montowałem właśnie od starszej wersji do której jest sporo tańsze.
robertdg - 21-12-2015, 19:45

Przeguby trójpalczaste - te montowane w skrzyni nie sa jednakowe w każdym przypadku, jest tyle odmian, że głowa mała, różnice na średnicy pólosi, na ilości zebów wieloklina, na średnicy miseczki czy wałków
apg2312 - 22-12-2015, 12:49

plecho1 napisał/a:
Przeguby powinny być takie same jak w JB3 i w części JB1 od Renault

Hmmm...wątpię.
Małe co nieco o skrzyniach JB3 :
http://www.skrzynie.com.p...lt-typ-jb3.html
Trzeba znać konkretny model skrzyni (u mnie przykładowo jest to JB3-252), i dopiero wtedy można dobierać części. I to IMHO szukałbym raczej w serwisie Renault, a nie w Mitsu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group