To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - pompa MD367150 a MD356425-różnice

foytek - 20-12-2015, 10:42
Temat postu: pompa MD367150 a MD356425-różnice
witam jako nowy i przechodzę do problemu. W tescia Pininie 2.0 GDI najprawdopodobniej padla pompa wtryskowa. Ma ona numer MD367150. Poszukując na Aledrogo znalazłem tylko 2 sztuki uzywek, z czego jedna ma symbol MD356425 i wystawiający opisuje ją na dwóch róznych aukcjach jako pasująca do 2.0gdi i do 1.8 gdi. No i stąd moje pytanie . Czym pompa z 2.0 gdi różni się od tej z motoru 1.8 gdi. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź
yanes - 20-12-2015, 10:55

Mam dwie stare pompy które mi serwis aut japońskich wymieniał metodą "prób i błędów" obydwie mają numer MD356425 .Czyli w 1.8 takie występują,tylko tyle mogę pomóc.
romek atomek - 20-12-2015, 12:07

jakżeś na to wpadł ze to pompa ?

filterki wymienione ? regulator w porządku ? filtr w regulatorze OK ? filtr w baku wymieniony ? pompa w baku dobra ? co mu się dzieje ?

foytek - 20-12-2015, 13:30

No więc opisze przypadłość od początku. 2 tygodnie temu tesc zatankował auto i od razu miał problem z powrotem do domu. Podpięcie pod kompa pokazało błąd 190(czujnik cisnienia na listwie). Mechanik przebadał ów czujnik i stwierdził ,że wszystkie wartości ma prawidłowe (nie wiem co miał na myśli ,ale pewnie przepływ prądu przez czujnik). Auto zachowuje się dobrze na wolnych obrotach, odpala bezproblemowo i na wolnych obrotach chodzi równo. Problem zaczyna sie po dodaniu gazu , bo od razu zaczyna sie dusić i zapala "check engine" po zdjęciu nogi z gazu wolne obroty wracają do normy. Mechanik po spuszczeniu paliwa wyczyscil bak i pompkę(sprawdzona-sprawna) w baku z mułu i rdzy. Niestety efektów nie widać . Nie wiem jakiego punktu zaczepienia sie chwycić
romek atomek - 20-12-2015, 15:40

del.
foytek - 20-12-2015, 18:48

z tego co usłyszałem od mechanika ,to mówił że wizualnie po rozebraniu(nie wiem w jakim stopniu) pompa wydawała mu sie ok. Niestety nic nie mówił o filtrach (na pompie ,na powrocie i na wtryskiwaczach)-Może będę musiał go naprowadzać, bo nie wie o ich istnieniu.Ciśnienia też nie sprawdził ,bo mówił ,że ma manometr tylko do 20 atmosfer. Stąd też moje dodatkowe pytanie- Jakie ciśnienie daje pompa w tych cudeńkach?
romek atomek - 20-12-2015, 20:26

del.
foytek - 21-12-2015, 21:58

wielkie dzieki za wszystkie podpowiedzi i za filmik. U mnie -jak pisałem na początku jest o wiele gorzej. Auto na wolnych obrotach chodzi równo a po dodaniu gazu odpala check engine i dusi niemiłosiernie . Nawet na postoju dodawanie gazu kończy się zadyszką( o jakiejkowiek próbie jazdy nie ma mowy) .Filterki na pompie podobno były czyste,pompa też optycznie nie budzi zaniepokojenia.No cóż-zabawę muszę zacząć od wymiany wszystkich możliwych filterków, a potem trzeba się bedzie nastroić na głębsze inwestycje.
P.S mój numer pompy to MD367150 lub E3T10371 - nie wiem które oznaczenie to model a które numer fabryczny

romek atomek - 22-12-2015, 08:30

MD to numer pompy - jeszcze raz pamietaj - zapchany powrót do baku z listwy = zwiększone ciśnienie w układzie = check engine ... czy masz tak samo na zimnym i na ciepłym ? różnica jest taka ze na zimnym ECU nie zbiera danych ze wszystich czujników, a leci po ustawieniach standardowych jeżeli chodzi o mieszankę ... czeka aż się lambda nagrzeje / obudzi .. mi nie wiele pomógł - ale .. kupiłem kabelek do kompa i programem evoscan mogłem przynajmniej podejżeć i ciśnienie na pompie i czy labmda żyje .. czy czujniki temperatury działają .. etc .. bo logi też trzeba umiec czytać - a tego mi brakło .. ale .. coś tam zawsze możesz pobadać..
Hubeeert - 22-12-2015, 17:57

Opisywałem to gdzieś w tym dziale, ale się powtórzę.
Pompa paliwa do 2.0 GDI jest inna niż do carismy GDI - w każdym razie tej przed liftem.
Nowa pompa to koszt 4800 zł - około i nie w ASO, czas oczekiwania - około miesiąca.
Jeżeli w baku było błoto i rdza to znaczy, że rura wlewowa ma dziurę i syf dostaje się do zbiornika. A sam zbiornik i rura są do wymiany razem z pompą paliwa.

Robiliśmy takiego Pinina 2.0 GDI.
Pompa paliwa w baku i wysokiego ciśnienia - nowe
Bak - używka
Rura wlewowa - nowa
Filterki na pompie WC - nowe
czyszczenie układu paliwowego - bezcenne bo syfu było co niemiara

Samochód odżył i żyje już półtora roku.

A jeżeli ECU pokazuje błąd czujnika to może tam jest problem (choć mała jest szansa na to) - jakie ciśnienie pokazuje się na pompie WC? (ciśnieniomierzem to możesz sobie sprawdzać, potrzebny jest komputer diagnostyczny lub Evoscan i interfejs OBD.)

[ Dodano: 22-12-2015, 17:58 ]
I jeszcze jedno - pompa powinna trzymac stabilne 50 +/- 1,5-2 bar

romek atomek - 11-01-2016, 10:05

dodając jedynie - MD356425 była pierwszą pompą.. jedną z bardziej awaryjnych ... nie ma wbudowanego regulatora .. ( siedzi u mnie w Pininie wersja JAPAN ad 1999 )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group