To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Sonda Lambda

Slavko94 - 23-12-2015, 17:20
Temat postu: Sonda Lambda
Witam ! Mam do wymiany sondę lambde tą przed katem w carismie 1.8 gdi 2003. Czy ktos poleca jakąś w dobrej cenie ?
robertdg - 23-12-2015, 18:05

NGK lub Denso uniwersalna
plecho1 - 23-12-2015, 20:12

Według katalogu Denso http://www.denso-am.pl/e-katalog/ powinna być taka uniwersalna http://www.e-denso.pl/adv...58c6fa6&x=0&y=0 lub taka dedykowana http://www.e-denso.pl/adv...ox-0422&x=0&y=0
Dedykowana będzie z wtyczka którą wpinasz we wtyczkę w instalacji auta a do uniwersalnej będziesz musiał podłączyć wcześniej odciętą wtyczkę od starej sondy.

Slavko94 - 04-01-2016, 22:56

a co myslicie o tej sondzie bo jest w miare w przystępnej cenie :)
http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1

Hugo - 05-01-2016, 08:10

delphi=śmieć.
Slavko94 - 12-01-2016, 19:17

wymieniłem sondę lambde na uniwersalna denso i niestety to nie poprawiło mojej sytuacji. W mojej Cari 1.8gdi jest taki problem, że gdy samochód jest totalnie zimny to gdy nim jadę ze stałą prędkością to auto się przydławia problem ustaje po przejechaniu paru km. Byłem u mechanika i powiedział, że druga sonda pokazuje dziwny odczyt i żeby spróbować wymienić pierwsza sondę bo jest problem z mieszanka. Problem nie ustał, stąd moje pytanie co może znaczyć nieprawidłowy odczyt na drugiej sądzie? świece, sonda wymieniona przepływka i pompa WC jest też okey, za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję :)
Janq - 12-01-2016, 19:57

Druga sonda jest zazwyczaj za katalizatorem. Mówi ona o zapchaniu kata.
robertdg - 12-01-2016, 20:08

Slavko94 napisał/a:
Byłem u mechanika i powiedział, że druga sonda pokazuje dziwny odczyt i żeby spróbować wymienić pierwsza sondę bo jest problem z mieszanka.
Co znaczy dziwny odczyt :?:
Janq napisał/a:
Druga sonda jest zazwyczaj za katalizatorem. Mówi ona o zapchaniu kata.
Ależ skąd, mówi o poprawności działania katalizatora.
Slavko94 - 12-01-2016, 21:26

dziwny odczyt w sensie ze wykres nie pokazywał jednostajnej pracy tylko taka szarpana. dopiero po czasie się to normowalo i pokazywalo właściwą prace
robertdg - 12-01-2016, 21:44

Zrób zapis i sie nim podziel
Slavko94 - 12-01-2016, 22:56

niestety nie za bardzo mam jak :(
plecho1 - 13-01-2016, 06:42

Możesz to zrobić za pomocą zestawu opisanego tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 , sam interfejs to koszt około 30 - 50 zł. Możesz tez użyć interfejsu Elm327 (koszt podobny) i jakiegoś darmowego pod niego programu. Warto mieć jedną z tych zabawek chociaż by do sprawdzania samych błędów silnika.
fanatyku - 13-01-2016, 07:37

Mi jak padła sonda lambda to właśnie wyskoczył błąd silnika. No i komputer pokazywał jakieś kosmiczne spalanie, np 100l/100km. Ale nie było żadnej różnicy w pracy silnika i samej jeździe - tylko na Evoscanie można było to wyłapać, że sonda nie działa. Założyłem dedykowaną denso i problem zniknął.
Kup kabel + załatw Evoscana tak jak koledzy radzą...

Slavko94 - 13-01-2016, 11:02

http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
czy ten kabelek będzie współpracował z evoscanem?

plecho1 - 13-01-2016, 11:24

Jeśli sprzedawca nie kłamie, to powinien być OK. Ten interfejs ma większe możliwości od interfejsu Elm327 ale z kolei Elm327 w wersji bluetooth można połączyć z urządzeniem z androidem co jest wygodniejsze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group