Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] tryb awaryjny w trasie przy stałej prędkości
tomekbe - 27-12-2015, 23:33 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] tryb awaryjny w trasie przy stałej prędkości a więc co wpędza mnie w depresję to że mój skarb wpada od dłuższego czasu w tzw tryb awaryjny.. a konkretniej za każdym razem gdy jadę w trasie stałą prędkością (gdy nie tykam pedału gazu np: minutę lub dłużej).
Po wyłączeniu całkowitym stacyjki i usłyszeniu pyknięcia gdy ponownie zapalam to odpala i działa już dobrze tzn do kolejnej stałej prędkości zbyt długo..
Czytałem różne wątki tu o np przepustnicy lecz znajomy mechanik czyścił już jakiś czas temu przepustnicę i kolektor z syfu a objawy pozostały...
Poszę o podpowiedzi co mogę bezkosztowo(we własnym zakresie) sprawdzić i naprawić by ten problem zniknął.
Serdeczne dzięki za pomoc.
Tomek
1.8 GDI po lifcie '99 rok.
apg2312 - 28-12-2015, 00:00
Samemu możesz wymrugać sobie błędy :
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
A potem można myśleć co dalej.
tomekbe - 28-12-2015, 00:14
Pytania do tego :
1. jak pisałem problem występuje aż do wyłączenia stacyjki do "slyszalnego pyknięcia" czyli jeśli miałbym odczytać kod to odrazu gdy przejdzie w tryb awaryjny na wlaczonym silniku zmasować i odczytać sprawdzic bledy czy mogę tak coś popsuć ?
2. jeśli sprawdzić to czy u mnie z racji przełomu lift/nielift (2 poł 99 rok produkcji) check engine nie mruga regularnie gdy jest problem tylko pali się na stałe po przejściu w tryb awaryjny czy coś źle zrozumiałem i nie mus mrugać check engine az do zmasowania ?
Dzięki.
apg2312 - 28-12-2015, 00:23
Jeśli masz auto z 1999 roku, to powinno dać się wymrugać kod błędu. W komputerze auta jest zapisany ostatni błąd/błędy. Dopiero po odłączeniu akumulatora błędy zostają wykasowane.
Wystarczy zwykły spinacz, mostkujesz 1 i 4 pin.
Wszystko jest opisane, niestety w temacie nie ma zdjęć.
tomekbe - 28-12-2015, 11:42
Jestem w aucie i zdjalem dolna pokrywę deski pod kierownica ale złącza nie ma !
Ktoś. cos wspomniał o zlaczce przy nogach pasażera i jest 8x8 na wierzchu ale jak spinaczem zwieram i przekrecam kluczyk normalnie gaśnie ikonka checkengine jak gdyby nic nie było wpiete.. Help !
yoji - 28-12-2015, 16:51
W poliftach mruga się błedy ? Myslałem ze tylko obd wchodzi w grę...?
apg2312 - 28-12-2015, 17:42
Cytat: | Poniższy opis przedstawia sposób diagnozowania błędów w samochodach Mitsubishi Carisma z silnikami 1.6 (90km) i 1.8 (115 km) oraz GDi (modele z lat 95-00) |
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Ale nie będę się kłócił.
steve161 - 29-12-2015, 09:02
Musisz wymrugac błędy, można to zrobić używając kawałka drutu czy spinacz biurowy. Ja miałem nie dawno to samo, tez wchodził mi na tryb awaryjny i okazało się że problem był z samym pedałem gazu. Zepsuł się tam jakiś czujnik. Ja kupiłem cały pedał na allegro za jakieś 50 zł wymieniłem i problem zniknął.
Bartek - 29-12-2015, 09:47
99 po lifcie wymruga błędy
Z doświadczenia stawiam na uszkodzony TPS 2 kanał - czyli dla zmyłki wymiga błąd 91 - uszkodzenie sterownika przepustnicy, ale w tym przypadku nie należy wierzyć nazwie błędu a jego opisowi....
|
|
|