Pajero Pinin - Pinin 1,8 MPI nie odpala na benzynie
adniem21 - 04-01-2016, 17:49 Temat postu: Pinin 1,8 MPI nie odpala na benzynie Witam, mam mały problem Pinin nie chce odpalić na benzynie ani jechać jak go z gazu przełączę na benzynę, stało się to nagle rano odpalał teraz już nie, podejrzewam pompkę paliwa ale najpierw chce sprawdzić bezpieczniki i przekaźnik i to pytanie do was który bezpiecznik jest do pompki i gdzie jest przekaźnik do pompki, i kolejne pytanie czy pompka w pininie pracuje dopiero jak rozrusznik kręci czy przy zapłonie powinna się uzbroić bo nic nie słychać jak by nie chodziła.
plecho1 - 04-01-2016, 18:02
Pewnie podobnie jak w Carismie, pompa zaczyna pracować w momencie kiedy rozrusznik zaczyna kręcić i oczywiście ciągle pracuje na odpalonym. Bezpiecznik najpewniej jest w skrzynce w kabinie a przekaźnik nie musi być w skrzynce, np. w Carismie jest w konsoli środkowej pod Radiem.
dareqq - 04-01-2016, 19:57
To mpi się psują :d? Stronę prądową mamy za sobą skoro pali na gazie. Pompka paliwa lub przerwany wężyk, zapowietrzony układ. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy
adniem21 - 04-01-2016, 20:01
Atawiam na pompkę ze umarła całkiem bo jak już jadę na gazie i włączę na benzynę to auto gaśnie jak by w ogóle nie dostawało paliwa, chyba ze wewnątrz zbiornika jakiś wężyk spadł czy coś.
[ Dodano: 06-01-2016, 10:44 ]
Czy w 1,8 MPI jest jakiś zaworek zwrotny albo jakiś elektro magnes na przewodzie paliwowym który mógłby się zaciąć zawiesić czy coś takiego?
plecho1 - 06-01-2016, 11:14
Zaworek zwrotny powinien być ale raczej nie ma możliwości by się zaciął. Pompę powinno być słychać podczas pracy silnika, nawet na gazie powinna pracować. Jeśli nie pracuje i jeśli jest do niej dobry dostęp to można sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie na pracującym silniku, wystarczy probówka samochodowa czy jakaś żarówka samochodowa z przewodami.
adniem21 - 09-01-2016, 16:45
no i jestem w du... pompka sprawna, przekażnik pompy sprawny a sterowanie przekażnika raz jest a raz nie ma i teraz gdzie szukać co steruje przekażnik?
plecho1 - 09-01-2016, 18:05
Sterowanie przekaźnika to +12V na jednym cienkim przewodzie po włączeniu kluczyka na zapłon oraz masa na drugim cienkim przewodzie podawana bezpośrednio ze sterownika silnika. Masa powinna pojawiać się przy kręceniu rozrusznikiem i kiedy silnik pracuje. Tę masę odcina także sterownik kiedy działa immobiliser. Sprawdź dokładnie czy brakuje plusa czy masy.
adniem21 - 10-01-2016, 09:15
masy
plecho1 - 10-01-2016, 10:58
Więc trzeba by dostać się do kompa silnika i sprawdzić czy jest przejście od kompa do przekaźnika. Jeśli tu będzie ok to może jest jakiś problem z komputerem silnika lub z obwodem immobilisera ale tu powinien się pojawić błąd immobilisera sygnalizowany kontrolką silnika. Sprawdzałeś może czy masz jakieś błędy silnika?
adniem21 - 10-01-2016, 14:03
Błędów nie mam czym szczytać, a kontrolka silnika gaśnie jak długo się zostawi włączony zapłon.
plecho1 - 10-01-2016, 17:11
Jeśli auto starsze niż 2001r. to błędy można wymrugać zwierając piny 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli auto młodsze niż 2001 to trzeba podłączyć pod komputer, można do tego użyć interfejs ELM327 i np. program na androida Torque.
adniem21 - 11-01-2016, 18:41
Samochód z 2004r, podjade do znajomego się podpiąć i zobaczymy.
plecho1 - 11-01-2016, 19:11
Ja mam taki interfejs http://allegro.pl/nowosc-...5782127177.html i sprawuje się świetnie. Wraz z nim najczęściej używam Torque na Androida. Jeśli ktoś lubi się bawić to z takiego zestawu można zrobić ciekawy komputer pokładowy.
adniem21 - 02-02-2016, 19:36
No i okazało się ze sterownik silnika nie wydala nie steruje przekażnika, macie moze jakieś dojścia do częśći do 1,8 mpi
plecho1 - 02-02-2016, 19:42
A może obejdź to przynajmniej tak, że podłącz tę masę sterującą na stałe przez co pompa będzie zawsze pracowała jak tylko włączysz zapłon.
|
|
|