To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Problem auto gaśnie przed skrzyżowaniem co jest grane?

Anonymous - 27-02-2007, 20:56
Temat postu: Problem auto gaśnie przed skrzyżowaniem co jest grane?
Ostatnio mam problem bo gaśnie przy ostrym hamowaniu jak założyłem gaz dzieje się czesto. Na beznynie działo się to sporadycznie, silnik zachowuje się tak że podczas hamowania zwalnia obroty nawet do 100/min potem powoli podnosi 500 i powoli normuje do 800. Nie wiem co jest grane mieszanka jest ok . Na beznzynie tez gasł i nie wiem czy to nie silniczek krokowy czy da się to naprawić obroty tez nie ma jak wyregulować. Proszę o odp. Pozdrawiam.
kamilek - 27-02-2007, 21:57

Silniczek można sprawdzić: przekręcasz kluczyk w stacyjce tak, żeby zapaliły się kontrolki i śmigiem biegiem :) lecisz do silnika słuchać, czy krokowy nie robi magicznego bzzz bzzzz w przeciągu ok. 10-15 sekund. Jeżeli nie "bzyknie", jest zepsuty. A jak "bzyknie", to teoretycznie jest sprawny. Ale dla pewności wykręć go, przeczyść i pomierz, jaki jest opór między kolejnymi uzwojeniami.
Jak to nic nie pomoże, to albo:
- masz brudną przepustnicę i źle wyregulowany TPS
- albo odłączałeś akumulator i źle przeprowadziłeś naukę wolnych obrotów
- albo masz nieszczelność w podcisnieniu idącym do serwa hamulca i zasysa sobie lewe powietrze.

Bartek - 27-02-2007, 22:41

kamilek, w 4g63 DOHC z silniczkiem krokowym jest zupełnie inaczej ;)

dziobak26, przyczyn może być kilka:
- rzeczony silniczek - sprawdź na początek uzwojenia czy są całe
- jak gaśnie na luzie podczas jazdy na gazie, to masz problem z tzw. dodmuchem - zubożaniem mieszanki przez lekkie nadciśnienie pod maską spowodowane ruchem auta

Na obie sugestie masz wiele odpowiedzi i wskazówek na forum ;) jak sobie z nimi poradzić

Adaho_krak - 27-02-2007, 23:14

dziobak26 Ja miałem dokładnie takie objawy jak Ty na początku później i na bęzynie zaczynały się jazdy i okazało się że to wina silniczka krokowego (upalona jedna cewka) od czasu naprawy (jakieś cztery miechy) nie zgasł ani razu
Anonymous - 28-02-2007, 00:16

Jesli masz Bum-klapke to jest szansa ze jak hamujesz to sila bezwladnosci zamyka klapke jak i dolot powierza i czasem silniczek krokowy nie zdazy zainterweniowac.Ja tak mnialem i troche podgialem klapke zeby nawet calkowicie zamknieta pozostawiala pewien przelot.OPd tamtej pory juz mi nie gasl.Musisz tez dokladnie ustawic klapke,tak aby oś jej obroty byla dokladnie poziomo,moja w kazdej innej pozycji sie zacinala.Powodzenia i pozdrawiam!
Powiedzcie mi proszę jak mam "nauczyć " mój samochód wolnych obrotów, bo czasem mi wchodzi 1400,czasem 650 ale przyznam sie ze krecilem dość sporo (mea culpa) Błędów mi nie mruga kable i świece nówki NGK Tps ma 0,5V itd.Tylko nie wiem jak dokladnie w tym silniku mam go zaprogramowac.

Anonymous - 28-02-2007, 19:36

Silnik tak zachowuję się jak złapie temperatuę więc myślę że to może być wina podciśnienia. Kolega przebada zobaczymy, gdyby to miałabyć wina silniczka krokowego to na zimnym silniku autko by też gasło także sam nie wiem co jest nie tak.

[ Dodano: 28-02-2007, 19:39 ]
Aha i autko nie gaśnie na luzie w czasie jazdy tylko jak silnik złapie temperaturę i przychamuję ostro te wtedy silnik zgaśnie.

Krzyzak - 28-02-2007, 21:21

ale na zimnym masz jeszcze dodatkowy bypas, wiec moze nie gasnac
natomiast stawiam posluchaj rady Bartka odnosnie wdmuchiwania powietrza sila a nie tylko ssaniem cylindrow

Anonymous - 28-02-2007, 23:55

Ale silnik gaśnie tylko przy hamowaniu wiec dodmuchy nie sa raczej przyczyna,ponad to w 1g ciezko wytworzyć dodmuch poniewaz wlot jest schowany za prawym swiatlem.Nadal stawiam na tę klapke,bardzo jej nie lubie :twisted:
Adaho_krak - 01-03-2007, 00:04

a ja stawiam na krokowca jednak ja mam bum-klapkę i nic mi nie gaśnie i brak problemów z obrotami mitutoyo, z tą bum-klapką masz taką fobie jak ja z silniczkiem he hhe eh :mrgreen:
e-gen - 01-03-2007, 10:04

postawiłbym na teorię mitutoyo o bum klapce gdyż jest to częsta przypadłość (zawias na której chodzi bum klapka po prostu lubi się przycinać i przy słabym "strumieniu" gazu nie podnosi się przytykając przepływ); jednak dziobak twierdzi iż "na beznzynie tez gasł" co bardziej wskazuje na niedomaganie silnika krokowego niż na bum klapke.[/b]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group