Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] 3 Problemy z nawiewami, kontrolka oleju, spad
koczi - 05-01-2016, 18:31 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] 3 Problemy z nawiewami, kontrolka oleju, spad Witam jestem nowy na forum i zgłaszam się z proźbą o pomoc.
Pierwszy problem przestały działać nawiewy w mojej carismie posiadam climatronik i jakbym go nie ustawił nic nie wieje ani ciepłe ani zimne. Aha dodam jeszcze ze wentylatory jak silnik jest zimny czyli nie odpalany przez cala noc działają jakies 4 minuty aż troche się nagrzeje i dupa.
Drugi problem kontrolka oleju zaczynia alarmować że jest go brak tylko jak silnik się nagrzeje tak po 10 min jazdy olej sprawdzałem i jest w normie może być też jakoś to powiązane z moim trzecim problemem.
Trzeci problem spadające obroty tak samo jak jest zimny to trzyma obroty w granicy 1.8tys ale jak się nagrzeje tak 10 minut to spadają na biegu jałowym do 0.4 tys że silnik prawie nie gaśnie i własnie w tym czasie zapala się kontrolka oleju. Pragnę też dodać że silnik na biegu jałowym ani razu nie zgasł to też dziwne mimo że trzyma tak niskie obroty.
Jeżeli ktoś ma jakieś przemyślenia lub miał podobny problem i może wie co z tym zrobic to proszę o pomoc z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
plecho1 - 06-01-2016, 11:00
Ta kontrolka oleju nie jest od jego poziomu a od ciśnienia. Kiedy obroty spadają w okolice 500 to ta kontrolka może się zaświecić bo ciśnienie oleju może wtedy spaść po niżej ciśnienia granicznego zadziałania czujnika ciśnienia oleju. Jeśli ta kontrolka świeciła by się przy normalnych wolnych obrotach czy tez przy wyższych, to warto ciśnienie sprawdzić manometrem. Jeśli ciśnienie będzie OK, to czujnik do wymiany.
Co do spadających obrotów, to warto na początek wyczyścić przepustnicę http://forum.mitsumaniaki...1429311#1429311 i po tym przeprowadzić naukę obrotów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379 Warto też sprawdzić błędy silnika ale trzeba to zrobić przed odłączeniem akumulatora bo odpięcie klemy kasuje błędy. Napisz z którego roku jest auto bo to ma znaczenie przy sposobie sprawdzania błędów.
Jeśli auto starsze niż 2001 to błędy sprawdzisz sam za pomocą kawałka kabelka lub spinacza biurowego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 a jeśli młodsze niż 2001 to trzeba podłączyć się pod komputer co tez nie jest jakieś kłopotliwe bo interfejs do tego (Elm327) to około 40 - 50zł.
koczi - 06-01-2016, 15:03
Dzięki za informacje a rok carismy to 1997 85kw 1.8
a i widziałem że na panelu climatronika widnieje błąd A/P jest możliwie że nawiewy nie działają dlatego że brudny jest filtr ?
plecho1 - 06-01-2016, 17:59
Z klimatronikiem nie miałem za dużo styczności, raczej brudny filtr nie ma z tym nic wspólnego. Raczej przy klimatroniku, podobnie jak przy klimie manualnej, prędkość wentylatora regulowana jest za pomocą opornika który zamontowany jest przed samą chłodniczką klimy za schowkiem po stronie pasażera. Najczęściej za brak pracy nawiewu odpowiada uszkodzony ten rezystor. Może sprawdź go na początku.
koczi - 06-01-2016, 18:43
Tylko że wentylator działa tak jak napisałem wyżej przy zimnym silniku przy pierwszym odpalenia jak stal cala noc a potem dupa ;/ A z tym rezystorem możesz miec racje bo chyba do niego prąd nie dochodzi.
|
|
|