Pajero III - problem z gasnacym autem
robek295 - 06-01-2016, 20:04 Temat postu: problem z gasnacym autem witam mam pajero 3,2 DID 09,2000r mam problem z gasnacym autem czasem gasnie na wolnych obrotach jak stoje na swiatlach i czasem czuc takie lekke szarpanie, auto nie kopci ogulnie silnik pracuje dobrze rowno itd, ostatnio zmienilem filtr paliwa zlalem z niego to co bylo w nim
od dwoch dni czytam rozne posty mam juz metlik w glowie jak zgasl mi raz to zapalil sie check i przeszedl w tryb awaryjny wjechalem na parking i go zgasilem odczekalem i jak odpalilem to wszystko wrucilo do normy i check zniknol bylem juz u dwoch niby mechanikow w celu zczytania bledow ale ich uzadzenia nie widza autka, jak lub czym mozna zczytac bledy? i nie wiem co dalej z tym robic dodam ze mieszkam w islandii wiec naprawa w PL odpada tutaj wszelkie naprawy sa kosztowne wiec chcial bym w miare jak sie da sam to ogarnac dodam ze spaliny z wydechu sa dosc gryzace mocno, jest to moje pierwsze autko w dieslu i mam je od miesiaca z tego co mi wiadomo to byl wymieniany licznik i chyba komputer
plecho1 - 06-01-2016, 20:24
Niestety ale starsze diesle Mitsubishi są dość wredne w diagnostyce i najlepiej podłączać się w ASO pod oryginalny MUT. Bez sprawdzenia błędów może być trudno z diagnozą problemu.Możesz spróbować wymrugać błędy czyli zewrzeć piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym po czym włączyć na zapłon czyli aby zapaliły się kontrolki. Jeśli ta metoda u Ciebie działa, to kontrolka silnika powinna zacząć mrugać krótszymi i dłuższymi błyskami, dłuższe błyski to dziesiątki a krótsze to jedności. Tu masz opisane jak wygląda to w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
W tym temacie masz pokazany rozkład pinów w złączu diagnostycznym http://forum.mitsumaniaki...p?p=49616#49616
robek295 - 06-01-2016, 21:15
zwieralem pin1 z masa bo juz w jakims temacie czytalem o tym problem w tym ze chyba pin 1 jest pusty nie ma polaczenia w moim gniezdzie i ta metoda nie dziala
Filmik z odpalenia
troche piszczy pasek na zimnym
TangoKK - 07-01-2016, 05:19
robek295 napisał/a: | zwieralem pin1 z masa bo juz w jakims temacie czytalem o tym problem w tym ze chyba pin 1 jest pusty nie ma polaczenia w moim gniezdzie i ta metoda nie dziala |
Nie ma takiej opcji na pewno działa. Może nie zwarłeś dobrze z masą.
plecho1 - 07-01-2016, 07:08
Na Twoich zdjęciach nie widać wyraźnie ale pin 1 powinien być z prawej w rzędzie od strony przodu samochodu.
robek295 - 07-01-2016, 08:47
znalazlem cos takiego jezeli sie zgadza numeracja pinow to pin 1 jest pusty
puzniej sprobuje odwrotnie czyli z drugiej strony moze faktycznie zle patrze narazie to wieje i pada
jeszcze jedna sprawa czasem rano zapali mi sie na chwile i zgasnie kontrolka bursztynowa tak jakby od oleju z takim zygzakiem z dolu czy ktos wie od czego ona jest? bo nigdzie nie moge znalesc
Darecki 1973 - 07-01-2016, 14:37
Niski poziom oleju w silniku.
robek295 - 07-01-2016, 14:59
plecho1 napisał/a: | Na Twoich zdjęciach nie widać wyraźnie ale pin 1 powinien być z prawej w rzędzie od strony przodu samochodu. |
oczywiscie patrzylem odwrotnie wiec 1 pin jest od strony siedzenia w rzedzie od skrzyni biegow kontrolka check mruga jednym tempem caly czas abs o ile dobrze zczytalem to blad 23 i kontrolka recznego wymrugala 78 nizej podaje link do yt z nagraniem
check pin1 pin4
plecho1 - 07-01-2016, 16:34
Jeśli kontrolka silnika mruga jednostajnie to oznacza brak błędów. Czy może przed sprawdzeniem błędów odpinałeś akumulator? Jeśli odpinałeś to skasowałeś zapisane błędy.
zbyszekm2 - 07-01-2016, 17:01
Może ma to związek z pompą wtryskową.
Zaopiłkowany nastawnik lub któryś z czujników na pompie.
robek295 - 07-01-2016, 17:38
plecho1 napisał/a: | Jeśli kontrolka silnika mruga jednostajnie to oznacza brak błędów. Czy może przed sprawdzeniem błędów odpinałeś akumulator? Jeśli odpinałeś to skasowałeś zapisane błędy. |
nie odpinalem akumulatora, tylko ze jak mi zgasl to go szybko odpalilem bo wiadomo ze zgasnie w najmniej spodziewanym momecie na skrzyzowaniu to sie zalaczyl w tryb awaryjny doczlapalem sie na parking i go zgasilem odczekalem i ponownie odpalilem i wszystko wrucilo do normy
a co oznaczaja te bledy abs i recznego to sa tez bledy jak tak mrugaja?
[ Dodano: 07-01-2016, 17:41 ]
zbyszekm2 napisał/a: | Może ma to związek z pompą wtryskową.
Zaopiłkowany nastawnik lub któryś z czujników na pompie. |
czy jest mozliwosc to samemu przeczyscic czy cos? moze ma ktos jakies fotki gdzie co odkrecic z tego co widzialem na yt to jest jeden film ruski jak wyciagaja cala pompe z tego co tam jest to trzeba ustawic rozrzad na znaki itd...., jeszcze czytalem cos o czyszczeniu nastawnika, czy jest mozliwosc odkrecenia go bez wyciagania pompy ?
zeeb - 08-01-2016, 17:32
Nastawnik możesz wyjąć bez odkręcania pompy. Pierwszy raz babrałem się z wyjmowaniem, czyszczeniem i składaniem cały dzień. Przy kolejnych razach demontaż zajmuje 20-30 min
Poznacz sobie dokładnie miejsce posadowienia nastawnika na pompie to unikniesz kilkukrotnego rozkrecania w celu ustawienia go do w miarę prawidłowego zapłonu .
Czy to co tam widać na pierwszym zdjęciu to rdza??
robek295 - 08-01-2016, 23:40
zeeb napisał/a: |
Czy to co tam widać na pierwszym zdjęciu to rdza?? |
chyba nie, to taka bardziej maź
[ Dodano: 08-01-2016, 23:46 ]
zeeb napisał/a: | Nastawnik możesz wyjąć bez odkręcania pompy. Pierwszy raz babrałem się z wyjmowaniem, czyszczeniem i składaniem cały dzień. Przy kolejnych razach demontaż zajmuje 20-30 min
Poznacz sobie dokładnie miejsce posadowienia nastawnika na pompie to unikniesz kilkukrotnego rozkrecania w celu ustawienia go do w miarę prawidłowego zapłonu . |
a mogl bys napisac co konkretnie poodkrecac zeby sie dostac do zastawnika wrazie zeby nie poodkrecac za duzo lub za malo zeby czegos nie spie.... z tego co widzialem na yt to cala pompa znajduje sie po stronie kierowcy pod kolektorem, moze masz jakies fotki z tego zabiegu jak rozebrac i wyczyscic ten nastawnik
zeeb - 10-01-2016, 00:59
Odkręcasz rurę doprowadzającą spaliny do egr (przy okazji możesz go zaślepić) Odłącz akumulator żebyś sobie przekaźnika zapłonu nie zjarał odkręcając listwę ze świec następnie przewody wtrysków, kolektor i masz nastawnik na wierzchu. I zaopatrz się w dość długi imbus (w zasadzie to taka gwiazdka) żeby dostać się do 2 śrubek od strony silnika które schowane są pod "gąbką" wytłumiającą.
Przy okazji sprawdź w jakim stanie masz rurę wlewu paliwa...
Zdjęcia gdzieś w kompie mam. Podaj meila na priv to podeślę.
robek295 - 10-01-2016, 10:33
zeeb napisał/a: |
Zdjęcia gdzieś w kompie mam. Podaj meila na priv to podeślę. |
Meila wyslalem na pw
Instrukcje czyszczenia nastawnika zassalem od kolegi tu z forum z tego linku instrukcje kolegi z forum
Mogl bys zerknac czy ta instrukcja sie tyczy tego nastawnika czy to cos innego
A czy musze odlaczyc oba akumulatory czy wystarczy jeden?
Troche gupie pytanie ale zapytam bo jest to moj pierwszy taki samochod i w dodatku diesel
Dlaczego wogule sa w nim dwa akumulatory jaka role pelni drugi?
|
|
|