To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - problem z gasnacym autem

robek295 - 06-01-2016, 20:04
Temat postu: problem z gasnacym autem
witam mam pajero 3,2 DID 09,2000r mam problem z gasnacym autem czasem gasnie na wolnych obrotach jak stoje na swiatlach i czasem czuc takie lekke szarpanie, auto nie kopci ogulnie silnik pracuje dobrze rowno itd, ostatnio zmienilem filtr paliwa zlalem z niego to co bylo w nim

od dwoch dni czytam rozne posty mam juz metlik w glowie jak zgasl mi raz to zapalil sie check i przeszedl w tryb awaryjny wjechalem na parking i go zgasilem odczekalem i jak odpalilem to wszystko wrucilo do normy i check zniknol bylem juz u dwoch niby mechanikow w celu zczytania bledow ale ich uzadzenia nie widza autka, jak lub czym mozna zczytac bledy? :cry: i nie wiem co dalej z tym robic dodam ze mieszkam w islandii wiec naprawa w PL odpada tutaj wszelkie naprawy sa kosztowne wiec chcial bym w miare jak sie da sam to ogarnac dodam ze spaliny z wydechu sa dosc gryzace mocno, jest to moje pierwsze autko w dieslu i mam je od miesiaca z tego co mi wiadomo to byl wymieniany licznik i chyba komputer

plecho1 - 06-01-2016, 20:24

Niestety ale starsze diesle Mitsubishi są dość wredne w diagnostyce i najlepiej podłączać się w ASO pod oryginalny MUT. Bez sprawdzenia błędów może być trudno z diagnozą problemu.Możesz spróbować wymrugać błędy czyli zewrzeć piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym po czym włączyć na zapłon czyli aby zapaliły się kontrolki. Jeśli ta metoda u Ciebie działa, to kontrolka silnika powinna zacząć mrugać krótszymi i dłuższymi błyskami, dłuższe błyski to dziesiątki a krótsze to jedności. Tu masz opisane jak wygląda to w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
W tym temacie masz pokazany rozkład pinów w złączu diagnostycznym http://forum.mitsumaniaki...p?p=49616#49616

robek295 - 06-01-2016, 21:15

zwieralem pin1 z masa bo juz w jakims temacie czytalem o tym problem w tym ze chyba pin 1 jest pusty nie ma polaczenia w moim gniezdzie i ta metoda nie dziala


Filmik z odpalenia

troche piszczy pasek na zimnym :|






TangoKK - 07-01-2016, 05:19

robek295 napisał/a:
zwieralem pin1 z masa bo juz w jakims temacie czytalem o tym problem w tym ze chyba pin 1 jest pusty nie ma polaczenia w moim gniezdzie i ta metoda nie dziala


Nie ma takiej opcji na pewno działa. Może nie zwarłeś dobrze z masą.

plecho1 - 07-01-2016, 07:08

Na Twoich zdjęciach nie widać wyraźnie ale pin 1 powinien być z prawej w rzędzie od strony przodu samochodu.
robek295 - 07-01-2016, 08:47

znalazlem cos takiego jezeli sie zgadza numeracja pinow to pin 1 jest pusty


puzniej sprobuje odwrotnie czyli z drugiej strony moze faktycznie zle patrze narazie to wieje i pada :cry:
jeszcze jedna sprawa czasem rano zapali mi sie na chwile i zgasnie kontrolka bursztynowa tak jakby od oleju z takim zygzakiem z dolu czy ktos wie od czego ona jest? bo nigdzie nie moge znalesc

Darecki 1973 - 07-01-2016, 14:37

Niski poziom oleju w silniku.
robek295 - 07-01-2016, 14:59

plecho1 napisał/a:
Na Twoich zdjęciach nie widać wyraźnie ale pin 1 powinien być z prawej w rzędzie od strony przodu samochodu.



oczywiscie patrzylem odwrotnie wiec 1 pin jest od strony siedzenia w rzedzie od skrzyni biegow kontrolka check mruga jednym tempem caly czas abs o ile dobrze zczytalem to blad 23 i kontrolka recznego wymrugala 78 nizej podaje link do yt z nagraniem
check pin1 pin4

plecho1 - 07-01-2016, 16:34

Jeśli kontrolka silnika mruga jednostajnie to oznacza brak błędów. Czy może przed sprawdzeniem błędów odpinałeś akumulator? Jeśli odpinałeś to skasowałeś zapisane błędy.
zbyszekm2 - 07-01-2016, 17:01

Może ma to związek z pompą wtryskową.
Zaopiłkowany nastawnik lub któryś z czujników na pompie.

robek295 - 07-01-2016, 17:38

plecho1 napisał/a:
Jeśli kontrolka silnika mruga jednostajnie to oznacza brak błędów. Czy może przed sprawdzeniem błędów odpinałeś akumulator? Jeśli odpinałeś to skasowałeś zapisane błędy.


nie odpinalem akumulatora, tylko ze jak mi zgasl to go szybko odpalilem bo wiadomo ze zgasnie w najmniej spodziewanym momecie na skrzyzowaniu :cry: to sie zalaczyl w tryb awaryjny doczlapalem sie na parking i go zgasilem odczekalem i ponownie odpalilem i wszystko wrucilo do normy
a co oznaczaja te bledy abs i recznego to sa tez bledy jak tak mrugaja?

[ Dodano: 07-01-2016, 17:41 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Może ma to związek z pompą wtryskową.
Zaopiłkowany nastawnik lub któryś z czujników na pompie.


czy jest mozliwosc to samemu przeczyscic czy cos? moze ma ktos jakies fotki gdzie co odkrecic z tego co widzialem na yt to jest jeden film ruski jak wyciagaja cala pompe z tego co tam jest to trzeba ustawic rozrzad na znaki itd...., jeszcze czytalem cos o czyszczeniu nastawnika, czy jest mozliwosc odkrecenia go bez wyciagania pompy ?

zeeb - 08-01-2016, 17:32

Nastawnik możesz wyjąć bez odkręcania pompy. Pierwszy raz babrałem się z wyjmowaniem, czyszczeniem i składaniem cały dzień. Przy kolejnych razach demontaż zajmuje 20-30 min :)
Poznacz sobie dokładnie miejsce posadowienia nastawnika na pompie to unikniesz kilkukrotnego rozkrecania w celu ustawienia go do w miarę prawidłowego zapłonu :) .

Czy to co tam widać na pierwszym zdjęciu to rdza??

robek295 - 08-01-2016, 23:40

zeeb napisał/a:

Czy to co tam widać na pierwszym zdjęciu to rdza??


chyba nie, to taka bardziej maź

[ Dodano: 08-01-2016, 23:46 ]
zeeb napisał/a:
Nastawnik możesz wyjąć bez odkręcania pompy. Pierwszy raz babrałem się z wyjmowaniem, czyszczeniem i składaniem cały dzień. Przy kolejnych razach demontaż zajmuje 20-30 min :)
Poznacz sobie dokładnie miejsce posadowienia nastawnika na pompie to unikniesz kilkukrotnego rozkrecania w celu ustawienia go do w miarę prawidłowego zapłonu :) .


a mogl bys napisac co konkretnie poodkrecac zeby sie dostac do zastawnika wrazie zeby nie poodkrecac za duzo lub za malo :rolleyes: zeby czegos nie spie.... z tego co widzialem na yt to cala pompa znajduje sie po stronie kierowcy pod kolektorem, moze masz jakies fotki z tego zabiegu jak rozebrac i wyczyscic ten nastawnik

zeeb - 10-01-2016, 00:59

Odkręcasz rurę doprowadzającą spaliny do egr (przy okazji możesz go zaślepić) Odłącz akumulator żebyś sobie przekaźnika zapłonu nie zjarał odkręcając listwę ze świec ;) następnie przewody wtrysków, kolektor i masz nastawnik na wierzchu. I zaopatrz się w dość długi imbus (w zasadzie to taka gwiazdka) żeby dostać się do 2 śrubek od strony silnika które schowane są pod "gąbką" wytłumiającą.
Przy okazji sprawdź w jakim stanie masz rurę wlewu paliwa...
Zdjęcia gdzieś w kompie mam. Podaj meila na priv to podeślę.

robek295 - 10-01-2016, 10:33

zeeb napisał/a:

Zdjęcia gdzieś w kompie mam. Podaj meila na priv to podeślę.


Meila wyslalem na pw
Instrukcje czyszczenia nastawnika zassalem od kolegi tu z forum z tego linku instrukcje kolegi z forum
Mogl bys zerknac czy ta instrukcja sie tyczy tego nastawnika czy to cos innego

A czy musze odlaczyc oba akumulatory czy wystarczy jeden?
Troche gupie pytanie ale zapytam bo jest to moj pierwszy taki samochod i w dodatku diesel
Dlaczego wogule sa w nim dwa akumulatory jaka role pelni drugi?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group