To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Światła mijania i drogowe

avgainss - 09-01-2016, 00:00
Temat postu: Światła mijania i drogowe
Witam. Mam pewien problem z moją Miśką. Wymieniłem dziś kostki od świateł gdyż te non stop się topią i zauważyłem, że w trakcie włączonych świateł mijania prawy halogen świeci mocniej a lewy słabiej natomiast po włączeniu świateł długich sytuacja jest odwrotna. W każdym razie caly czas jest jakby włączone długie lewe albo prawe światło. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu
robertdg - 09-01-2016, 08:21

avgainss napisał/a:
Wymieniłem dziś kostki od świateł gdyż te non stop się topią
Żarówki przypadkiem nie są mocniejsze od standardowych :?: W sumei mogą być tez kiepskiej jakości konektory.
avgainss napisał/a:
caly czas jest jakby włączone długie lewe albo prawe światło
Najproawdopodobniej zamienione miejscami kable we wtyczce od żarówki
avgainss - 09-01-2016, 08:57

Dzieki. Tak pomyslalem ale wolalem się upewnić :p Jakby ktoś miał ochotę w tą jakże piękną pogodę zerknąć u siebie pod maskę jakie kolory kabli jak są podłączone to byłbym bardzo wdzięczny bo trochę mi to ukróci kombinowania i ewentualnych zniszczeń
wojak79 - 09-01-2016, 11:33

Cari 2003 kostka wygląda tak:


kable od lewej: czerwony, czerwono-niebieski, czerwono-biały.

nie chciałem otwierać kostki aby samemu czegoś nie zepsuć :lol: ale jeśli będzie potrzeba to coś pokombinuję :P

plecho1 - 09-01-2016, 18:21

Jak stoisz od przodu auta to konektor w żarówce całkiem po lewej stronie to +12V, konektor środkowy to masa włókna od światła mijania a ten całkiem po prawej stronie to masa od włókna światła drogowego. W Miśkach jest trochę inaczej czyli +12V jest wspólne dla obu świateł a nie masa jak w większości a dopiero masa jest załączana w zależności czy to światła mijania czy drogowe.
fanatyku - 11-01-2016, 13:59

Może wyda Ci się to głupie... Ale ja miałem taki problem, że często paliły mi się żarówki z przodu. Kostki tez się topiły. Wymieniałem chyba 2 razy. Pewnego dnia chciałem wymienić żarówki z tyłu. W lampach z tyłu są normalnie żarówki dwuwłóknowe (pozycyjne+stop). U mnie w tym miejscu obie blaszki były zwarte ze sobą i włożone żarówki jednowłóknowe. Wyglądało to dziwnie ale świeciła tylko połowa pozycyjnych a stop działał zupełnie osobno. Po zamontowaniu właściwych żarówek i rozgięciu tych łączonych blaszek/styków problem zniknął zarówno z przodu jak i z tyłu... A paliły się i philipsy i boshe i osramy i tungsramy też. Najlepiej się trzymała (i trzyma nadal) TRIFA +30%.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group